Το να κάνει κάποιος τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της Amazon, μπορεί να αποδειχθεί μία ιδιαίτερα επικερδής απόφαση, που θα του επιτρέψει να ισχυροποιήσει την επιχείρησή του στον κόσμο του e-commerce και φυσικά, να δημιουργήσει το δικό του Amazon Brand Store. Ωστόσο, προκειμένου αυτή η πρωτοβουλία να ξεκινήσει επιτυχώς και να συνεχιστεί με ικανοποιητικά ή σημαντικά κέρδη, είναι σημαντικό για τον κάθε πωλητή να λάβει υπόψη του μία σειρά από παραμέτρους και να αποφύγει ορισμένα λάθη, που μπορεί να του κοστίσουν πελάτες και να περιορίσουν τα κέρδη του.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που πραγματοποιείτε τώρα τα πρώτα σας βήματα στην Amazon και χρησιμοποιείτε την υπηρεσία Fulfillment by Amazon (FBA), ιδού επτά λάθη που είναι καλό να προσπαθήσετε να αποφύγετε.
1. Δεν έχετε δημιουργήσει τον κατάλληλο λογαριασμό πωλητή
Το πρώτο βήμα για αρχίσετε να πωλείτε τα προϊόντα σας μέσω της Amazon, είναι να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό για την επιχείρησή σας. Μπορείτε να εγγραφείτε είτε μέσω ενός επαγγελματικού, είτε ενός ατομικού λογαριασμού πωλητή. Και οι δύο αυτές επιλογές έχουν τα πλεονεκτήματά τους, ωστόσο, καλείστε να γνωρίζετε τις διαφορές ανάμεσα στους δύο αυτούς τύπους, ώστε να κάνετε την καλύτερη επιλογή με βάση τις ανάγκες σας. Βλέπετε, η δημιουργία ενός ατομικού λογαριασμού πωλητή έρχεται συχνά με λιγότερο ρίσκο όμως, περιορίζει τον κάθε πωλητή στο να μην πωλεί πάνω από 40 προϊόντα κάθε μήνα. Οπότε, αν στοχεύετε σε περισσότερες πωλήσεις, το σωστό για εσάς είναι να δημιουργήσετε έναν επαγγελματικό λογαριασμό στην Amazon. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν δεν πάρετε από την αρχή την κατάλληλη για εσάς απόφαση, θα μπορέσετε να αλλάξετε τον τύπο του λογαριασμού σας όμως, μέχρι να το κάνετε, θα έχετε χάσει χρόνο, ενέργεια και πιθανά κέρδη. Ας μην ξεχνάτε, άλλωστε, ότι πρόκειται για μία διαδικασία που συνοδεύεται από αρκετή γραφειοκρατία οπότε, καλό είναι να εξετάσετε καλά τις ανάγκες σας και να κάνετε από το πρώτο στάδιο του «ταξιδιού» σας στην Amazon τα κατάλληλα βήματα.
2. Δεν τιμολογείτε σωστά τα προϊόντα σας
Ένα ακόμη λάθος που κάνουν πολλοί νέοι πωλητές στην Amazon, είναι ότι τιμολογούν λανθασμένα τα προϊόντα τους, δηλαδή είτε τα πωλούν πολύ φθηνά, είτε πολύ ακριβά, σε σύγκριση και με άλλους πωλητές που δραστηριοποιούνται στις αντίστοιχες κατηγορίες. Για να αποφύγετε αυτό το λάθος, είναι σημαντικό να κάνετε πρώτα μία διεξοδική έρευνα αγοράς γύρω από το προϊόν που θέλετε να πωλήσετε, ώστε να γνωρίσετε καλύτερα το κοινό σας, αλλά και το πώς τιμολογούν όσοι πωλούν παρόμοια προϊόντα μέσω της Amazon. Η αλήθεια είναι ότι ως νέος FBA πωλητής, μπορεί να νιώσετε ότι πρέπει να πωλήσετε τα προϊόντα σας όσο πιο φθηνά γίνεται, προκειμένου να ξεχωρίσετε. Ωστόσο, αυτή η κίνηση μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες. Γενικά, καλό είναι να θυμάστε πως τα best selling προϊόντα στην Amazon είναι εκείνα που δεν χαρακτηρίζονται ούτε πολύ φθηνά, αλλά ούτε και πολύ ακριβά. Είναι, δηλαδή, τα προϊόντα οι τιμές των οποίων κυμαίνονται από 20 μέχρι περίπου 50 δολάρια. Το να τιμολογήσετε τα προϊόντα σας σε αυτό το εύρος, μπορεί να αποδειχθεί μια έξυπνη κίνηση, ειδικότερα αν είστε νέος πωλητής και δη, πρόκειται για το πρώτο προϊόν που προωθείτε μέσω της Amazon και της υπηρεσίας Amazon FBA.
3. Δεν τηρείτε τους κανόνες της Amazon
Επειδή ο αριθμός των FBA πωλητών στην Amazon είναι μεγάλος, είναι σημαντικό κάθε άτομο που δραστηριοποιείται σε αυτή να τηρεί τους κανόνες της και να συμφωνεί με τους όρους της. Ένα λάθος που μπορεί να σας κοστίσει, είναι το να παραβιάσατε οτιδήποτε αναφέρεται στη λίστα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που αποδεχθήκατε, καθώς δημιουργούσατε τον δικό σας λογαριασμό στην Amazon. Αρκεί μία φαινομενικά απλή παραβίαση των όρων της Amazon, για να ανασταλεί η λειτουργία του λογαριασμού σας. Για παράδειγμα, ένας από τους κανόνες που οι πωλητές στην Amazon «σπάνε» συχνά, είναι το να πωλούν προϊόντα που η Amazon απαγορεύει. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να ενημερωθείτε καλά αναφορικά με τους όρους της Amazon (η εταιρεία έχει στην ιστοσελίδα μία αναλυτική λίστα), πριν κάνετε τα πρώτα σας e-commerce βήματα σε αυτή.
4. Δεν δίνετε την απαραίτητη προσοχή στις λίστες των προϊόντων σας
Οι λίστες με τις περιγραφές των προϊόντων σας στην Amazon, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για τις πωλήσεις σας. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να αφιερώσετε χρόνο για τη βελτιστοποίησή τους, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα keywords, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκει το κάθε προϊόν, καθώς και τα χαρακτηριστικά του. Γενικά, προκειμένου να κάνετε τα προϊόντα σας να ξεχωρίσουν, καλό είναι να επικοινωνείτε σημαντικές πληροφορίες μέσα από τις περιγραφές τους, χρησιμοποιώντας εντυπωσιακούς τίτλους και bullet points, δίνοντας παραδείγματα αναφορικά με την αξία και τη χρήση τους και φροντίζοντας να τα συνοδεύετε με υψηλής ποιότητας εικόνες, που μπορούν να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών.
5. Το προϊόν σας δεν βρίσκεται στη σωστή κατηγορία
Η αγορά της Amazon δεν είναι κορεσμένη όμως, σε αυτή υπάρχουν πολλοί πωλητές οι οποίοι προσπαθούν να καταγράφουν κέρδη, προωθώντας προϊόντα που μπορεί να είναι παρόμοια με τα δικά σας. Σε μία προσπάθεια να κάνουν τα προϊόντα τους να ξεχωρίσουν, λοιπόν, κάποιοι πωλητές τα τοποθετούν σε κατηγορίες που δεν είναι απολύτως σχετικές. Ωστόσο, είναι σημαντικό να τοποθετήσετε το προϊόν σας στην κατάλληλη κατηγορία, προκειμένου να εμφανίζεται σωστά στις αναζητήσεις των καταναλωτών, στην πλατφόρμα της Amazon.
6. Δεν επενδύετε σε μία PPC καμπάνια
Οι καταναλωτές στην Amazon χρησιμοποιούν λέξεις-«κλειδιά» όταν αναζητούν ένα προϊόν, που θέλουν να αγοράσουν. Για τους νέους πωλητές στην Amazon, βέβαια, δεν είναι εύκολο να δουν σε σύντομο χρονικό διάστημα τα προϊόντα τους να «σκαρφαλώνουν» στην κορυφή της σελίδας των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης της Amazon, μέσω γενικών οργανικών αναζητήσεων. Έτσι, αν επιθυμούν να γίνουν άμεσα πιο ορατοί μέσω των αναζητήσεων στην Amazon, είναι σημαντικό να χρησιμοποιούν πιο στοχευμένες λέξεις-«κλειδιά» για τα προϊόντα τους και τις περιγραφές τους. Σε κάθε περίπτωση, οι νέοι πωλητές που θέλουν να ξεχωρίσουν, καλό είναι να μην διστάσουν να «τρέξουν» μια PPC καμπάνια στην Amazon, αφού με αυτόν τον τρόπο θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, να ενισχύσουν τη φήμη του brand ή των προϊόντων τους και να πωλήσουν περισσότερα προϊόντα σε λιγότερο χρόνο, αυξάνοντας ταυτόχρονα και τις οργανικές τους βαθμολογίες. Με τη βοήθεια των κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων, μπορείτε να βρείτε τα keywords που λειτουργούν καλύτερα για τους ανταγωνιστές σας και να ενσωματώσετε και εσείς τις συγκεκριμένες λέξεις-«κλειδιά» στις δικές σας καμπάνιες.
7. Δεν γνωρίζετε καλά το προϊόν σας
Τέλος, το να μην γνωρίζετε καλά τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που πωλείτε μέσω της Amazon και το τι προσφέρει στον καταναλωτή, μπορεί να αποδειχθεί μία λάθος κίνηση. Και αυτό διότι ένας πωλητής ο οποίος ξέρει καλά τι ακριβώς προωθεί, μπορεί να δημιουργήσει ακριβέστερες περιγραφές για το προϊόν του, αποκτώντας έτσι περισσότερες πιθανότητες να το δει να ανεβαίνει ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών και φυσικά, στις αναζητήσεις στην Amazon. Ταυτόχρονα, έχει επίσης τη δυνατότητα να μπορεί να απαντά καλύτερα και πιο στοχευμένα στα σχόλια ή τις ερωτήσεις των εν δυνάμει πελατών και γενικά, να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη επιτυχία το θέμα των reviews, τα οποία μπορούν να διαδραματίσουν έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο για τη φήμη ενός brand και την επιτυχία του στην Amazon.
Leave a Reply