Για τους περισσότερους πωλητές ανά τον κόσμο η Amazon αποτελεί σήμερα τον ιδανικό online προορισμό για να εξελίξουν τις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις τους, να ενισχύσουν τα κέρδη τους και φυσικά, να δραστηριοποιηθούν για πρώτη φορά στον κόσμο του e-commerce. Παρά τον μεγάλο αριθμό πωλητών στην Amazon, ωστόσο, σίγουρα δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για μία κορεσμένη αγορά και υπάρχουν πολλοί λόγοι που εξηγούν το γιατί η κορυφαία αυτή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, αποτελεί εν έτει 2021 τοιδανικό κανάλι για να ξεκινήσει κάποιος το e-business του.
Να αναφέρουμε, λοιπόν, πως σύμφωνα με στοιχεία του Marketplace Pulse ένα συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό πωλήσεων στην Amazon προέρχεται από πωλητές οι οποίοι δραστηριοποιούνται επί σειρά ετών στην πλατφόρμα του κολοσσού του e-commerce. Όλα αυτά ενώ οι παλιοί πωλητές αποχωρούν με βραδύτερους ρυθμούς από ότι οι νέοι πωλητές εντάσσονται σε αυτή και καθώς οι νέοι πωλητές ανακαλύπτουν συνεχώς νέες ευκαιρίες στη δημοφιλή e-commerce πλατφόρμα και συμβάλλουν με την είσοδό τους στη σταδιακή ανάπτυξη της αγοράς της Amazon.
Ουσιαστικά, στην Amazon οι νέοι πωλητές μπορούν να αναπτυχθούν χωρίς να επηρεάσουν την εξέλιξη των ήδη υπαρχόντων. Και σε ό,τι αφορά στους νέους πωλητές συγκεκριμένα, αξίζει απλώς να υπογραμμίσουμε ότι πάνω από 295.000 νέοι πωλητές «μπήκαν» στην Amazon από τις αρχές του 2021 μέχρι την 21η Μαρτίου του ίδιου έτους, αριθμός που αντιστοιχεί ουσιαστικά σε 3.734 νέους, τρίτους πωλητές την ημέρα! Στην περίπτωση που είχαμε να κάνουμε με μία κορεσμένη αγορά, λοιπόν, τότε πιθανότατα δεν θα βλέπαμε χιλιάδες πωλητές να παίρνουν καθημερινά την απόφαση να γίνουν μέρος της.
Οι ευκαιρίες και τα επιτυχημένα παραδείγματα
Η αλήθεια είναι, βέβαια, πως μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες όσων δραστηριοποιούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι το να εισέλθουν σε μία κορεσμένη αγορά, δηλαδή σε μία αγορά «γεμάτη», στην οποία ένας πωλητής μπορεί να πετύχει την επιθυμητή ανάπτυξη, μόνο καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές του. Κάτι τέτοιο όμως, δεν ισχύει σε ό,τι αφορά στην Amazon. Διότι η Amazon συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τους νέους και τους παλιούς της πωλητές να συνεχίζουν να διεκδικούν τα δικά τους κομμάτια από την «πίτα» του όγκου των ακαθάριστων εμπορευμάτων (GMV), χωρίς να επηρεάζει ο ένας την ύπαρξη του άλλου. Να αναφέρουμε δε πως το 33% του τρέχοντος όγκου ακαθάριστων εμπορευμάτων (GMV) της Amazon, προέρχεται από πωλητές οι οποίοι άρχισαν να δραστηριοποιούνται σε αυτή πριν το 2016, ένα ποσοστό που «άγγιζε» το 23% το 2020 και δεν ξεπερνούσε το 16% πριν από δύο χρόνια.
Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Πως όχι μόνο οι νέοι πωλητές εντοπίζουν και αξιοποιούν τις ευκαιρίες που τους προσφέρει η είσοδός τους στον «κόσμο» της Amazon, αλλά την ίδια ώρα εκείνοι οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην Amazon επί σειρά ετών, συνεχίζουν να σημειώνουν επιτυχία. Και καθώς τα χρόνια περνούν, το μερίδιο του όγκου των ακαθάριστων εμπορευμάτων που προέρχεται από πωλητές που βρίσκονται στην πλατφόρμα της Amazon για περισσότερα από πέντε έτη αυξάνεται διότι, όπως φαίνεται, από τη στιγμή που κάποιος εδραιωθεί στην Amazon, σπάνια αποτυγχάνει.
Με βάση, λοιπόν, τα στοιχεία της μελέτης του Marketplace Pulse σχετικά με την Amazon, η αγορά του κολοσσού του e-commerce δεν είναι κορεσμένη, πολλοί πωλητές της σημειώνουν επιτυχία για πάνω από πέντε συνεχή έτη, ενώ παρουσιάζονται συνεχώς νέες, επικερδείς ευκαιρίες για τους νέους πωλητές. Αν υπάρχει κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα στην έρευνα του Marketplace Pulse για την Amazon συνεπώς, αυτό είναι πως υπάρχει μία ισορροπία σε ό,τι αφορά στο κομμάτι της βιωσιμότητας και του ανταγωνισμού στο συγκεκριμένο marketplace.
Σε κάθε περίπτωση, το σίγουρο είναι πως παρά τον μεγάλο αριθμό των πωλητών που δραστηριοποιούνται στην Amazon, ο αριθμός των αγοραστών παραμένει απίστευτα μεγάλος και αρκεί να αναφέρουμε πως εν έτει 2021, το Amazon Prime αριθμεί πάνω από 200 εκατομμύρια συνδρομητές σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την ακρίβεια, η εταιρεία απόκτησε 50 εκατομμύρια νέους συνδρομητές σε έναν περίπου χρόνο, δηλαδή από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι τον Ιανουάριο του 2021, με την Amazon να αποτελεί πλέον τον «νούμερο ένα» αγοραστικό προορισμό στις ΗΠΑ. Με λίγα λόγια, αυτή τη στιγμή στην Amazon υπάρχει μια υπερσυγκέντρωση πελατών και αυτό το στοιχείο είναι από μόνο του αρκετό για να κατανοήσουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για μία κορεσμένη αγορά, αλλά για ένα marketplace που μπορεί να υποστηρίξει -και μάλιστα χρειάζεται- περισσότερους νέους πωλητές.
Με πληροφορίες από marketplacepulse.com
Leave a Reply