Πώς ένας απλός πωλητής στην Amazon μπορεί να μετατραπεί σε έναν πωλητή με κέρδη πολλών εκατομμυρίων; Ποια είναι τα μυστικά των πλέον επιτυχημένων πωλητών στην Amazon; Τι αποζητούν σήμερα οι πωλητές στην παγκόσμια e-commerce πλατφόρμα και πόσο τους επηρέασε η χρονιά που πέρασε και δη, το ξέσπασμα της πανδημίας;

Τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του Jungle Scout αναφορικά με τις πωλήσεις στην Amazon, στην οποία συμμετείχαν 4.864 επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κόσμο του «γίγαντα» του e-commerce, έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αρχικά διότι μας δείχνουν ότι σχεδόν κάθε πωλητής στην Amazon, μπορεί να έχει κέρδη. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με την έρευνα, το 85% των πωλητών στην Amazon έχει σήμερα έσοδα μέσω της πλατφόρμας της, ενώ ένα ποσοστό που «αγγίζει» το 19% κατάφερε να έχει κέρδη που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο δολάρια, από τότε που άρχισε να δραστηριοποιείται σε αυτή -στις μισές σχεδόν περιπτώσεις, σε λιγότερα από πέντε έτη. Πάνω από όλα όμως, τα στοιχεία του Jungle Scout κέρδισαν την προσοχή μας διότι, μεταξύ άλλων, εστιάζουν στα επιτυχημένα εκείνα παραδείγματα πωλητών στην Amazon, που συνέβαλαν σε πάνω από τα μισά ετήσια έσοδα της εταιρείας το 2020, ύψους 386 δισ. δολαρίων.Στην περίπτωση, λοιπόν, που επιθυμείτε να ενισχύσετε τις πωλήσεις και την online επιχείρησή σας μέσω της Amazon, ιδού μερικά στοιχεία που αξίζουν την προσοχή σας.

Ακολουθώντας τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα

Σε ό,τι αφορά στους πωλητές οι οποίοι κατάφεραν να αποκομίσουν κέρδη πολλών εκατομμυρίων δολαρίων μέσω της δραστηριοποίησής τους στην Amazon, το 72% διατηρεί 20 ή επιπλέον ενεργές λίστες προϊόντων στη δημοφιλή e-commerce πλατφόρμα. Αντιθέτως, το 70% εκείνων οι οποίοι δεν κατάφεραν να σημειώσουν τόσο υψηλές πωλήσεις, έχει 10 ή λιγότερες λίστες προϊόντων στην Amazon. Όλα αυτά την ώρα που το 34% των πωλητών που έχει έσοδα εκατομμυρίων δολαρίων, διαθέτει 250 ή και περισσότερα προϊόντα προς πώληση στην Amazon.

Φαίνεται συνεπώς πως όσα περισσότερα προϊόντα προωθεί κάποιος μέσω της Amazon, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να επιτύχει και να δει τα κέρδη του να «εκτοξεύονται». Η ευελιξία είναι, βέβαια, μία παράμετρος καθοριστικής σημασίας στη συγκεκριμένη περίπτωση. Διότι στην πλειονότητά τους οι πωλητές που καταγράφουν τα περισσότερα κέρδη, παρακολουθούν και ελέγχουν διαρκώς τις λίστες των προϊόντων τους, ώστε όταν για παράδειγμα οι πωλήσεις ενός συγκεκριμένου προϊόντος αρχίσουν να πέφτουν, να είσαι σε θέση να το αντικαταστήσουν άμεσα με ένα νέο.

Ένα ακόμη στοιχείο-«κλειδί» που μπορεί να οδηγήσει έναν πωλητή σε περισσότερα κέρδη, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της έρευνας, είναι το να αφιερώνει χρόνο και ενέργεια σε διεργασίες και τομείς που μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση των πωλήσεών του. Από τη βελτιστοποίηση της κάθε λίστας που διατηρεί για τα προϊόντα του μέχρι τη συχνή αναζήτηση νέων προϊόντων προς πώληση και από τη διαχείριση των κριτικών και των αξιολογήσεων που δέχεται από τους καταναλωτές και τους εν δυνάμει πελάτες του μέχρι το να είναι σε εγρήγορση για να «τρέχει» προσφορές για τα προϊόντα του και φυσικά, να διαχειρίζεται τις διαφημίσεις του στην Amazon με τη μέθοδο Pay Per Click (PPC). Με λίγα λόγια, να ακολουθεί μία ολοκληρωμένη 360° στρατηγική για τη διαχείριση του λογαριασμού του στη δημοφιλή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ουσιαστικά, οι πιο επιτυχημένοι πωλητές στην Amazon επενδύουν περισσότερο χρόνο στους λογαριασμούς που διατηρούν σε αυτή, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους στο να αναπτύξουν το e-business τους και όχι απλώς να το διατηρήσουν.

Τα στοιχεία που αξίζουν την προσοχή μας

Εκτός από το πώς διαχειρίζονται την παρουσία τους στην Amazon οι πιο επιτυχημένοι πωλητές στον κόσμο, ωστόσο, η έρευνα του Jungle Scout αναδεικνύει επίσης αρκετά ακόμη στοιχεία, τα οποία έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. 

Έτσι, λοιπόν, με βάση τα στοιχεία του γνωστού ιστότοπου, τρεις στους πέντε πωλητές της Amazon είδαν τα κέρδη τους να αυξάνονται το 2020, ενώ το 64% των πωλητών της Amazon σήμερα, παρουσιάζει κέρδη μέσα στον πρώτο χρόνο δραστηριοποίησής του σε αυτή. Την ίδια ώρα, δύο στους πέντε πωλητές υποστηρίζουν πως οι επιχειρήσεις τους πήγαν καλύτερα από το αναμενόμενο τη χρονιά που πέρασε, λόγω της πανδημίας και της γενικότερης στροφής των καταναλωτών ανά τον κόσμο στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά ειδικά στην πανδημία και το e-commerce, το 14% των πωλητών στην Amazon άρχισε να προωθεί συγκεκριμένα προϊόντα λόγω Covid-19, ενώ το 13% τιμολόγησε πιο υψηλά τα προϊόντα του λόγω της αυξημένης ζήτησης που προκάλεσαν σε πολλές περιπτώσεις τα νέα δεδομένα στη ζωή μας.

Πού εντοπίζονται όμως οι περισσότεροι πωλητές της Amazon; Πάνω από τους μισούς έχουν τη βάση τους στις ΗΠΑ, ωστόσο, τη χρονιά που διανύουμε παρατηρείται μία αξιοσημείωτη άνοδο στον αριθμό των νέων πωλητών από τον Καναδά, την Τουρκία και τη Γερμανία. Για το 22% των πωλητών δε, η δραστηριοποίησή του στην Amazon συνιστά την κύρια πηγή εισοδήματός του, ενώ όσον αφορά στο ποια είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία πωλήσεων στην Amazon τώρα, πρόκειται για εκείνη που σχετίζεται με τις πωλήσεις προϊόντων για το σπίτι και την κουζίνα (Home and Kitchen), με το 40% των πωλητών να δραστηριοποιείται σε αυτή. Τέλος, το 81% των πιο επιτυχημένων πωλητών προτιμά να επενδύει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. 

Σε κάθε περίπτωση, η γενικότερη στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται πως «τροφοδοτεί» την ανάπτυξη της Amazon, η οποία έχει καταστεί πλέον το απόλυτο σημείο εκκίνησης για τα αγοραστικά ταξίδια πολλών καταναλωτών (74%) σε ολόκληρο τον κόσμο. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο το γεγονός ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2020 τα έσοδα της Amazon από τις διαφημίσεις έφτασαν τα 7,95 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 66% σε σχέση με το ακριβώς προηγούμενο έτος. Και όλα αυτά ενώ το 34% των πωλητών σε αυτή σκοπεύει να αυξήσει τις διαφημιστικές του δαπάνες το 2021 και το 75% χρησιμοποιεί ήδη τουλάχιστον ένα είδος PPC διαφήμισης, μέσα από το Amazon Advertising.

Το σίγουρο είναι ότι, όπως όλα δείχνουν, στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, στον οποίο όλα μεταβάλλονται και εξελίσσονται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, οι πωλητές στην Amazon και εκείνοι οι οποίοι δραστηριοποιούνται με το e-commerce γενικότερα, πρέπει να βρίσκονται διαρκώς σε ετοιμότητα. Δεν υπάρχει αμφιβολία, πάντως, πως ακόμη και οι πιο επιτυχημένοι πωλητές εξακολουθούν να έρχονται συχνά αντιμέτωποι με προκλήσεις, όπως για παράδειγμα με ζητήματα που αφορούν στη διαχείριση των κριτικών που δέχονται, το να βρουν τα κατάλληλα προϊόντα για να πωλήσουν ή το να «τρέξουν» τις δικές τους PPCκαμπάνιες με τον πλέον επιτυχημένο τρόπο. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, στρέφονται συχνά σε ειδικούς, προκειμένου να υιοθετήσουν μία ολοκληρωμένη 360° στρατηγική, που θα τους βοηθήσει να ενισχύσουν τα κέρδη και τις online επιχειρήσεις τους εν γένει. 

Με πληροφορίες από junglescout.com

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!