Ποιο θα ήταν το ιδανικό κανάλι για να ξεκινήσουμε το e-business μας; Σίγουρα είναι ένα ερώτημα που απασχολεί όλους όσοι θέλουν να ασχοληθούν με τον χαοτικό κόσμο του e-commerce. Etsy, eBay, Amazon, Shopify… οι επιλογές πολλές. Γιατί λοιπόν να επιλέξετε το Amazon;

Στo Amazon υπάρχει μια υπερσυγκέντρωση πελατών συγκριτικά με τον αριθμό των πωλητών. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν υπερβολικά πολλοί αγοραστές αλλά όχι αρκετοί πωλητές, δηλαδή παρατηρείται αυξημένη ζήτηση. Και θα σας παραθέσουμε κάποια ενδεικτικά στοιχεία, γιατί πολλοί πιστεύουν ότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός εκεί έξω και ίσως άργησαν να «μπουν» στο «παιχνίδι». Αλλά αυτή η αντίληψη είναι λάθος και απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τον Δεκέμβρη του 2016 πραγματοποιήθηκαν 23 εκατομμύρια εγγραφές για Prime συνδρομητές στο Amazon. Αυτός o αριθμός δεν αντιστοιχεί σε 23 εκατομμύρια νέους πελάτες του Amazon. Αυτό σημαίνει ότι 23 εκ. άνθρωποι πληρώνουν στην Amazon 99 δολάρια το χρόνο για να έχουν το προνόμιο να είναι τακτικοί της πελάτες, ενώ στην Ευρώπη είναι ακόμη μικρότερο το κόστος.

Αν λοιπόν το Amazon απέκτησε τόσα εκατομμύρια τακτικούς πελάτες μόνο τον Δεκέμβριο, πόσοι νέοι πωλητές πιστεύετε ότι «μπήκαν» στην αγορά τον ίδιο μήνα; Περίπου 2.300. Αν κάνετε έναν γρήγορο υπολογισμό, αυτό σημαίνει 10.000 φορές περισσότεροι νέοι αγοραστές συγκριτικά με τους νέους πωλητές. Δεν μιλάμε σε καμία περίπτωση λοιπόν για μια αγορά κορεσμένη, για μια αγορά που υπάρχει υπερβολικός ανταγωνισμός. Μιλάμε στην πραγματικότητα για μια αγορά που «ζητά» νέους πωλητές.

Επιπλέον, έχει γίνει πλέον αρκετά οικονομικό να ξεκινήσει κάποιος να δραστηριοποιείται στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Παλαιότερα, αν ήθελες να ξεκινήσεις μια επιχείρηση στο e-commerce, ήταν αναγκαίο να πας μέχρι την Κίνα, να προσλάβεις διερμηνέα, να χτυπήσεις πολλές πόρτες. Ήταν δύσκολο και πολύ ακριβό. Για το επιχειρηματικό μοντέλο που σας παρουσιάζουμε, το κεφάλαιο που χρειάζεται να επενδύσετε είναι αρκετά μικρό. Αν σκέφτεστε, για παράδειγμα , να κάνετε μια επένδυση στο χώρο της εστίασης –που είναι και το πιο σύνηθες στις μέρες μας– χρειάζεστε ένα σημαντικό κεφάλαιο και η επιχείρησή σας θα εξυπηρετεί –στην καλύτερη των περιπτώσεων– κάποιες χιλιάδες άτομα. Για μια επιχείρηση στο e-commerce όμως, και ειδικότερα στο Amazon, χρειάζεστε ένα πολύ μικρότερο κεφάλαιο (της τάξεως των 5.000-10.000 ευρώ) για να δημιουργήσετε ένα business που θα έχει ανεξάντλητα όρια ανάπτυξης, αφού πελάτες είναι –δυνητικά– οι πάντες, ανεξαρτήτως γεωγραφικής περιοχής.

Συνοψίζοντας, λοιπόν, συστήνεται να ξεκινήσετε τις πωλήσεις σας από το Amazon καθώς:

  • Είναι μακράν το καταλληλότερο μέρος για κάποιον που δραστηριοποιείται για πρώτη φορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο
  • Είναι το ιδανικό για να πουλήσετε στην αγορά νέα προϊόντα και brands. Μόλις θα έχετε καταφέρει να αποκτήσετε τη δική σας γραμμή προϊόντων και το πελατολόγιό σας, τότε θα ήταν και η κατάλληλη στιγμή να επεκταθείτε και σε άλλα κανάλια ή ακόμη και στο δικό σας e-shop.
  • Είναι το καταλληλότερο «κανάλι» για branding και για να διαφοροποιήσετε το προϊόν σας. Και δεν χρειάζεται τίποτα το ιδιαίτερο αυτή η διαδικασία. Μην το υπεραναλύσετε και προβληματιστείτε. Μπορεί να είναι μια πολύ μικρή προσθήκη στο προϊόν που θα το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα και έτσι να επεκτείνει τον κύκλο ζωής του προϊόντος.
  • Στο Amazon δίνεται η ευκαιρία να εντοπίσετε «πιθανές προεκτάσεις» της γραμμής παραγωγής σας. Αν, για παράδειγμα, πουλάτε καθαριστικό προσώπου, μπορείτε να κάνετε μια έρευνα προϊόντων όπως lotion προσώπου, κρέμες ματιών κλπ.
  • Και καθώς θα εντοπίζετε νέα προϊόντα για τη σειρά σας, θα βελτιστοποιείτε ταυτόχρονα τα υπάρχοντα προϊόντα και θα ασχολείστε με το marketing. To marketing όταν πουλάμε προϊόντα μέσω Αmazon είναι ιδιαίτερα απλό, καθώς το ίδιο το Amazon αναλαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι προώθησης.
  • Δεν χρειάζεται πλέον να αποθηκεύετε, ούτε να αγγίξετε το εμπόρευμα σας. Και αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά, αυτό είναι που αλλάζει τα πάντα. Το 2008 η Amazon δημιούργησε μια υπηρεσία την οποία ονόμασε Amazon FBA. Tα αρχικά του FBA αντιστοιχούν στο Fulfillment by Amazon και είναι στην ουσία αυτό που δηλώνει: ένα κέντρο εκπλήρωσης, στην ουσία μια αποθήκη που λειτουργεί ως δική σας αποθήκη. Αποθηκεύετε όλα σας τα προϊόντα στην αποθήκη του Amazon και εκείνοι αναλαμβάνουν κάθε φορα που έχετε μια παραγγελία να την αποστείλουν εκ μέρους σας στους δικούς σας πελάτες. Η υπηρεσία FBA άλλαξε ολοκληρωτικά το τοπίο. Φανταστείτε ότι από το 2008 που ξεκίνησε να λειτουργεί το Amazon έγινε 20 φορές μεγαλύτερο!

Στην πραγματικότητα έχουμε αυτό που θα αποκαλούσαμε με τον όρο «αλλαγή παραδείγματος» – paradigm shift στο παραδοσιακό εμπόριο. Συνεχίζουμε να μιλάμε για μια επιχείρηση με φυσική οντότητα, αλλά η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει οδηγήσει στη μετατροπή της παραδοσιακής –η αναλογικής αν θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον όρο– επιχείρησης σε ψηφιακή. Μιλάμε για απεριόριστη ελευθερία κινήσεων, αφού μια τέτοια επιχείρηση δεν περιορίζει ούτε χρονικά, ούτε χωρικά τον επιχειρηματία. Ακόμη το σκέφτεστε;

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!