Η πανδημία του Covid-19 ώθησε πολλές επιχειρήσεις να στραφούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, προκειμένου να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις δραστηριότητές τους και να καταφέρουν να υπερκεράσουν τις δυσκολίες της νέας πραγματικότητας και δη, το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου. Η ανάγκη αυτή, βέβαια, έδωσε μία μεγάλη ώθηση στο e-commerce σε παγκόσμιο επίπεδο, οδηγώντας ακόμη πιο πολλές μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις, να κάνουν το απαραίτητο βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Πολλές, λοιπόν, από τις επιχειρήσεις οι οποίες στράφηκαν στο e-commerce ή επένδυσαν περισσότερο στις online στρατηγικές πωλήσεών τους τον τελευταίο χρόνο, κατάφεραν να καταγράψουν σημαντικά κέρδη και να βγουν αλώβητες ή τουλάχιστον όχι ζημιωμένες από τις οικονομικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης, που ακόμη βιώνουμε. Και ένα από τα βασικά «μυστικά» της επιτυχίας τους, ήταν η υπηρεσία Fulfillment by Αmazon (FBA).

Τι είναι το Amazon FBA και γιατί αξίζει την προσοχή σας, στην περίπτωση που θέλετε να κάνετε τα πρώτα σας βήματα στο e-commerce το 2021 ή είστε ήδη πωλητές στην Amazon; Πρόκειται ουσιαστικά για ένα πανευρωπαϊκό πρόγραμμα, το οποίο σας δίνει τη δυνατότητα να αποστέλλετε τα προϊόντα σας σε πελάτες οι οποίοι βρίσκονται εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την ίδια την Amazon να αναλαμβάνει τόσο το κομμάτι της αποθήκευσης των προϊόντων σας στα κέντρα διανομής της, τόσο του πακεταρίσματος και μεταξύ άλλων, της αποστολής τους.

Συνεπώς, στην περίπτωση που επιθυμείτε να αναβαθμίσετε και να διευκολύνετε τώρα τη διαχείριση της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης, αποκτώντας παράλληλα την ευκαιρία να δείτε τις πωλήσεις σας να ανεβαίνουν, έχετε κάθε λόγο να δημιουργήσετε και εσείς τον δικό σας Amazon FBA λογαριασμό. Ιδού, λοιπόν, τέσσερις λόγοι που εξηγούν το γιατί.

  1. Η εξοικονόμηση χώρου και χρόνου και το μικρότερο κόστος

Χρησιμοποιώντας την υπηρεσία Fulfillment by Αmazon (FBA) θα εξοικονομείτε χώρο, αλλά και χρόνο. Αντί να νοικιάζετε, δηλαδή, αποθήκες για τα προϊόντα σας ή να μετατρέπετε τα ίδια σας τα σπίτια σε αποθήκες, θα έχετε τη δυνατότητα να προσπεράσετε αυτό το στάδιο, αφού η ίδια η Amazon θα αναλάβει να φυλάξει τα προϊόντα σας, στις αποθήκες που διαθέτει στην Ευρώπη. Χάρη σε αυτή την επιλογή, θα απελευθερώσετε και το πρόγραμμά σας, τόσο από το κομμάτι της οργάνωσης των προϊόντων, όσο και ολόκληρης της διαδικασίας που σχετίζεται με την αποστολή σε κάποιον πελάτη. Διότι μέσω του FBA, η Amazon αναλαμβάνει κάθε στάδιο εξυπηρέτησης του πελάτη, μέσα από το δίκτυό της. Με λίγα λόγια, όχι μόνο φροντίζει ώστε να αποθηκεύει τα προϊόντα σας, αλλά μεταξύ άλλων, τα συσκευάζει, τα ελέγχει και τα στέλνει στους τελικούς αγοραστές, ενώ διαχειρίζεται παράλληλα και τις επιστροφές τους. Και όπως όλοι οι πωλητές διαπιστώνουν, με την υπηρεσία Amazon FBA, εκτός από ταχύτερους χρόνους αποστολής, έχουν και χαμηλότερο κόστος παράδοσης, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν διαφορετικά, μεταβλητά τέλη για προμήθειες και αποστολές, ανάλογα με την περίσταση.

  1. Η έτοιμη και μεγάλη πελατειακή βάση

Ένα προϊόν FBA έχει περισσότερες πιθανότητες να πωληθεί σε σχέση με ένα άλλο που δεν χρησιμοποιεί αυτή την υπηρεσία. Γιατί; Όχι μόνο διότι τα προϊόντα που φέρουν την ένδειξη Fulfilled by Amazon, βρίσκονται γενικότερα πιο ψηλά στις προτιμήσεις των αγοραστών -καθώς τηρείται η υπόσχεση γρήγορης παράδοσης μέσω του αξιόπιστου δικτύου της Amazon- ή επειδή οι προσφορές FBA είναι περισσότερο ορατές στην Amazon, αλλά και διότι απευθύνονται σε μία έτοιμη βάση πελατών. Πρόκειται για πελάτες οι οποίοι αισθάνονται περισσότερη ασφάλεια να κάνουν τις online αγορές τους, γνωρίζοντας πως τις πραγματοποιούν σε ένα ασφαλές και αξιόπιστο διαδικτυακό περιβάλλον, μέσα από το οποίο μπορούν να έχουν ταυτόχρονα πρόσβαση σε μία πληθώρα κριτικών και αξιολογήσεων. Ουσιαστικά, λοιπόν, αποκτώντας έναν Amazon FBAλογαριασμό, οι πωλητές έχουν πρόσβαση σε μία πραγματικά μεγάλη πελατειακή βάση και ταυτόχρονα, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να ολοκληρώνουν τις αγορές τους σε ένα περιβάλλον που ήδη εμπιστεύονται. Όλα αυτά ενώ έχουν παράλληλα την ευκαιρία να ωφεληθούν από την απόκτηση του PRIME badge, ενός σήματος το οποίο κάνεις τις καταχωρήσεις προϊόντων ορατές στους πιο πιστούς πελάτες της Amazon.

  1. Η ελευθερία επιλογών και κινήσεων

Εύλογα ένας πωλητής μπορεί να υποθέσει ότι το να αναθέσει το πακετάρισμα και την αποστολή των προϊόντων του, καθώς και την εξυπηρέτηση των πελατών του σε κάποιον τρίτο, θα αποτελέσει μία απόφαση που θα συνοδευτεί από περιορισμούς και αυστηρές απαιτήσεις. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά στο FBA, μπορεί η Amazon να αναλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος αρκετών βασικών e-commerce διαδικασιών όμως, οι πωλητές εξακολουθούν να διαθέτουν σημαντική ελευθερία κινήσεων και κυρίως, τον έλεγχο της ηλεκτρονικής τους επιχείρησης και τη δυνατότητα να κινούνται με τους δικούς τους ρυθμούς. Για παράδειγμα, οι πωλητές που χρησιμοποιούν το Amazon FBA, δεν χρειάζεται να πετύχουν έναν ελάχιστο αριθμό πωλήσεων, προκειμένου να μπορούν να συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την υπηρεσία. Μάλιστα, όσοι θέλουν απλώς να δοκιμάσουν το FBA σε πρώτο στάδιο, μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ακόμη και για λίγα προϊόντα. Το πλέον σημαντικό στοιχείο, ωστόσο, είναι πως κανένας πωλητής δεν χρειάζεται να εγκαταλείψει τη δική του e-commerce στρατηγική, αλλά έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τα οφέλη και τα «εργαλεία» που του προσφέρει το FBA, για να κάνει επιλογές που ευνοούν την επιχείρησή του, με τον τρόπο με τον οποίο εκείνος επιθυμεί.

  1. Η ανοδική πορεία του ecommerce

Τέλος, ένας ακόμη βασικός λόγος για να επιλέξετε τώρα την υπηρεσία  Fulfillment by Αmazon (FBA), σχετίζεται με την ανοδική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο πραγματικά «εκτοξεύτηκε» τον τελευταίο χρόνο. Και για πολλούς πωλητές και πολλές επιχειρήσεις που στράφηκαν στο e-commerce στην εποχή της πανδημίας, η ύπαρξη του Amazon FBA διαδραμάτισε έναν καταλυτικό ρόλο στην απόφασή τους. Διότι τους μήνες που πέρασαν, ακόμη περισσότεροι καταναλωτές εξοικειώθηκαν με την έννοια του onlineshopping και πλέον, προτιμούν να λαμβάνουν τα προϊόντα που θέλουν στις πόρτες τους. Αυτό είναι κάτι που αντιλήφθηκαν πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες αξιοποίησαν τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει η υπηρεσία  Fulfillment by Αmazon (FBA), για να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους.

Όπως μπορέσατε να διαπιστώσετε, η υπηρεσία FBA της Amazon μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες, διευκολύνοντας ταυτόχρονα τη λειτουργία του e-business σας και απαλλάσσοντάς σας από αρκετές χρονοβόρες και απαιτητικές διεργασίες, όπως την αποθήκευση, το πακετάρισμα και την αποστολή των προϊόντων σας. Έχετε κάθε λόγο, λοιπόν, να επενδύσετε στη διαχείριση του FBA λογαριασμού σας στην Amazon, «χτίζοντας» ακόμη πιο ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες σας και ενισχύοντας την επιχείρηση σας, μέσα από τις επιλογές που σας προσφέρει.

Με πληροφορίες από entrepreneur.com

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!