Για όσους θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο e-commerce μέσω της Amazon ή να ενισχύσουν τα κέρδη τους στα marketplaces του κολοσσού του ηλεκτρονικού εμπορίου, το τι προϊόντα θα επιλέξουν να πωλήσουν αποτελεί μια απόφαση μεγάλης σημασίας. 

Τι να πουλήσει κάποιος στην Amazon, ώστε να έχει περισσότερες πιθανότητες να αυξήσει τα κέρδη του; Πρόκειται για μία δύσκολη ερώτηση, ειδικότερα αν αναλογιστούμε τον τεράστιο αριθμό προϊόντων και τους εκατομμύρια πωλητές. Ωστόσο, τα καλά νέα είναι πως σε ό,τι έχει να κάνει με τις αγορές του γίγαντα του e-commerce, όλοι μπορούν να έχουν ένα κομμάτι από την «πίτα». Διότι σε καμία περίπτωση η αγορά της Amazon δεν είναι κορεσμένη. Και το σίγουρο είναι πως οι πωλητές οι οποίοι χρησιμοποιούν την υπηρεσία Amazon FBA κυριαρχούν σήμερα, μιας και η ίδια η εταιρεία καθιστά ιδιαίτερα εύκολη και άμεση, μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, τόσο την αποθήκευση, όσο και την αποστολή των προϊόντων τους.

Τα προϊόντα που ξεχώρισαν εν μέσω πανδημίας

Πώς μπορεί να επιλέξει κάποιος, λοιπόν, το προϊόν που θα πουλήσει στην Amazon το 2021; Η πανδημία άλλαξε σε σημαντικό βαθμό τις συνήθειες των καταναλωτών και δη, τις αγοραστικές τους προτιμήσεις. Κάπως έτσι, προϊοντικές κατηγορίες που δεν ήταν οι πλέον δημοφιλείς τα προηγούμενα χρόνια, βρέθηκαν στην κορυφή σε ό,τι αφορά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ γενικά, η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο εκτίναξε τις πωλήσεις μέσω της Amazon. 

Συγκεκριμένα, στην αρχή της πανδημίας και καθώς η ζωή στο σπίτι έγινε ο κανόνας της νέας μας καθημερινότητας, παρατηρήθηκε πτώση σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις ρούχων και κοσμημάτων και αύξηση στις πωλήσεις βιβλίων, παιχνιδιών, ειδών για το σπίτι και την αναβάθμισή του, υπολογιστών, αξεσουάρ για laptop και desktop και κινητών τηλεφώνων. Μερικές ακόμη προϊοντικές κατηγορίες που παρουσιάζουν ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση στην Amazon το τελευταίο διάστημα, είναι εκείνες των βιβλίων, των ειδών βρεφικής φροντίδας, του αθλητικού εξοπλισμού (βαράκια, στρώματα γιόγκα, ιμάντες αντίστασης), των προϊόντων κουζίνας, των ειδών υγείας και προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (μάσκες ομορφιάς, προϊόντα για τα μαλλιά και τα νύχια), των παιχνιδιών (παζλ και επιτραπέζια) και των ηλεκτρονικών ειδών.

Όλες αυτές οι κατηγορίες προϊόντων προσελκύουν περισσότερο τους καταναλωτές που πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου τους τελευταίους μήνες. Και κάπως έτσι, οι καταναλωτές που κατέκλυσαν την πλατφόρμα της Amazon εν μέσω πανδημίας και οι νέες τους ανάγκες, ώθησαν την εμπορική αξία της εταιρείας από τα 900 δισ. δολάρια στα μέσα Μαρτίου 2020 στα περίπου 1,8 τρισ. δολάρια και αυτή ακριβώς η τάση, δηλαδή οι άμεσες, άνετες και ασφαλείς αγορές μέσω διαδικτύου, φαίνεται πως θα αποτελέσει τον «κανόνα» στις αγοραστικές μας συνήθειες και τα επόμενα χρόνια.

Τα στοιχεία-«κλειδιά» πίσω από το ιδανικό προϊόν για την Amazon

Αν και δεν έχουμε επιστρέψει ακόμη στην κανονικότητα, όπως τη γνωρίζαμε πριν την πανδημία, λοιπόν, κινούμαστε πλέον σε πιο κανονικούς ρυθμούς. Ωστόσο, το μέλλον παραμένει αβέβαιο. Για τους πωλητές στην Amazon και δη εκείνους που αναζητούν τώρα το πρώτο προϊόν που θα πουλήσουν μέσω της υπηρεσίας Amazon FBA, αυτό σημαίνει συνεπώς ότι προκειμένου η απόφασή τους να αποδειχθεί επικερδής, είναι σημαντικό να κάνουν πρώτα μία διεξοδική έρευνα για να διαπιστώσουν ποια προϊόντα παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση αυτή την περίοδο και συγκεκριμένα, να μελετήσουν τις κατηγορίες προϊόντων με τις περισσότερες πωλήσεις στην Amazon -ειδικότερα αν λάβουν υπόψη τους ότι πολλοί είναι οι καταναλωτές ανά τον κόσμο που δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να στρέφονται στο online shopping ακόμη και μετά την πανδημία. Να αναφέρουμε συγκεκριμένα ότι σύμφωνα με έρευνα της McKinsey για την καταναλωτική πρόθεση στις ΗΠΑ, πολλοί καταναλωτές θα συνεχίζουν να επιλέγουν το διαδίκτυο για τις αγορές τους, ειδικότερα σε ό,τι αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα βιβλία, τα είδη για τα κατοικίδια, τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής.

Ιδού, λοιπόν, μερικές συμβουλές για να βρείτε πιο εύκολα το ιδανικό προϊόν για την Amazon το 2021.

Μην επενδύσετε σε πολύ ακριβά είδη:  Μπορεί να μην το γνωρίζατε όμως, τα best selling προϊόντα στην Amazon είναι εκείνα που δεν χαρακτηρίζονται ούτε πολύ φθηνά, αλλά ούτε και πολύ ακριβά. Είναι, δηλαδή, τα προϊόντα οι τιμές των οποίων κυμαίνονται από 20 μέχρι περίπου 50 δολάρια. Το να τιμολογήσετε τα προϊόντα σας σε αυτό το εύρος, μπορεί να αποδειχθεί μια έξυπνη κίνηση, ειδικότερα αν είστε νέος πωλητής και δη, πρόκειται για το πρώτο προϊόν που προωθείτε μέσω της Amazon και της υπηρεσίας Amazon FBA.Πιθανότατα θα είναι πιο δύσκολο για εσάς να κάνετε ένα δυναμικό ξεκίνημα ως Amazon FBA πωλητής, αν ξεκινήσετε με ένα ακριβό προϊόν. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να ρίξετε πρώτα και μια ματιά στο πώς τιμολογούν και άλλοι FBA πωλητές στην κατηγορία προϊόντων που σκέφτεστε να πουλήσετε, ώστε η τιμή σας να μην διαφέρει σημαντικά από τις δικές τους, ούτε προς τα πάνω, ούτε προς τα κάτω.

Επιλέξτε μικρά ή μεσαίου μεγέθους προϊόντα: Όσο πιο βαρύ και ογκώδες είναι ένα προϊόν, τόσο πιο πολύ κοστίζει η αποστολή του, ενώ τα κόστη αυξάνονται και σε επίπεδο συσκευασίας. Επιλέξτε ένα προϊόν μεσαίου μεγέθους, το οποίο είναι ελαφρύ, αλλά και ανθεκτικό, καθώς σίγουρα δεν θέλετε να υποστεί κάποια ζημιά κατά τη διάρκεια της αποστολής.

Προτιμήστε προϊόντα με τα οποία είστε εξοικειωμένοι: Όσο πιο καλά γνωρίζετε ή έχετε χρησιμοποιήσει ένα προϊόν, τόσο το καλύτερο για τις πωλήσεις σας στην Amazon. Είναι πολύ πιο εύκολο να πουλήσετε ένα προϊόν, όταν το γνωρίζετε καλά. Το ίδιο και το να γράψετε πιο ρεαλιστικές και στοχευμένες περιγραφές για εκείνο στην Amazon και να αναδείξετε τα καλύτερα χαρακτηριστικά του.

Εμπνευστείτε από τα best selling προϊόντα της Amazon: Αν θέλετε να πάρετε μια καλή ιδέα αναφορικά με τα προϊόντα που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, τότε ρίξτε μια ματιά στη λίστα με τα best selling προϊόντα στην Amazon. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να μην επενδύσετε σε πρώτο στάδιο σε εποχικά είδη, ειδικότερα αν είστε νέος πωλητής. 

Επενδύστε σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: Στην περίπτωση που σκέφτεστε να πουλήσετε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η υπηρεσία Amazon FBA μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη. Και αυτό διότι μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες, διευκολύνοντας ταυτόχρονα τη λειτουργία του e-business σας και απαλλάσσοντάς σας από αρκετές χρονοβόρες και απαιτητικές διεργασίες, όπως την αποθήκευση, το πακετάρισμα και την αποστολή των προϊόντων σας. 

Δώστε έμφαση στις λέξεις-«κλειδιά»: Τέλος, αν ψάχνετε τώρα τι προϊόν να πουλήσετε στην Amazon, μπορείτε επίσης να εμπνευστείτε από άλλα προϊόντα -και δη, από εκείνα που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση- και τις λέξεις-«κλειδιά» που τα συνοδεύουν. 

Συνοψίζοντας, αν θέλετε να πουλήσετε για πρώτη φορά στην Amazοn ή να προωθήσετε ένα νέο προϊόν μέσα από την υπηρεσία Amazon FBA, καλό είναι αυτό το προϊόν να έχει κάποια από τα εξής στοιχεία -τα οποία χαρακτηρίζουν κάποια από τα πλέον δημοφιλή προϊόντα στην Amazon: Να μην έχει εποχικό, να είναι εύκολο στην κατασκευή, να έχει σχετικά μικρό μέγεθος και να είναι ελαφρύ, η τιμή του να κυμαίνεται περίπου από τα 20 μέχρι τα 50 δολάρια, να μπορεί να το προμηθευτεί ένας πωλητής εύκολα και γρήγορα και να μην εξαρτάται μόνο από έναν προμηθευτή για αυτό, να παρουσιάζει υψηλή ζήτηση στην αγορά και μεταξύ άλλων, να μην είναι εύθραυστο.

Από εκεί και πέρα, αφού βρείτε δηλαδή το κατάλληλο προϊόν για να πουλήσετε στην Amazon, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε μία 360° στρατηγική για την προώθησή του, δίνοντας, μεταξύ άλλων, μεγάλη σημασία στις κριτικές που λαμβάνετε και τη διαχείρισή τους, καθώς μπορούν να διαδραματίσουν έναν σημαντικό ρόλο για την πορεία των πωλήσεων του προϊόντος σας.

Προτού αποφασίσετε τι θέλετε να πουλήσετε μέσω της Amazon, πάντως, καλό είναι να σκεφτείτε πρώτα την προϊοντική κατηγορία, τον τομέα στον οποίο θέλετε να ξεχωρίσετε. Αν διαθέτετε ήδη ένα επιτυχημένο online κατάστημα, πιθανότατα εξειδικεύστε στις πωλήσεις συγκεκριμένων ειδών. Ακόμη, λοιπόν, και αν την περίοδο που διανύουμε οι μάσκες προστασίας είναι -για παράδειγμα- σε ζήτηση, όσο επικερδές και αν φαντάζει το σενάριο να επενδύσετε σε αυτές, είναι καλύτερο να επιμείνετε στον τομέα που γνωρίζετε καλύτερα -και για τον οποίο σας εμπιστεύονται οι καταναλωτές.

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!