Στον μεγαλύτερο και πιο επικερδή όμιλο λιανικού εμπορίου εκτός Κίνας αναδείχθηκε η Amazon η οποία για πρώτη φορά κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της, δηλαδή τη Walmart, «εκθρονίζοντάς» τη από τη συγκεκριμένη θέση, την οποία διατηρούσε από το 1990.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, ο κολοσσός του e-commerce κατάφερε να πουλήσει προϊόντα αξίας άνω των 610 δισ. δολαρίων μέσα σε ένα διάστημα 12 μηνών και συγκεκριμένα μέχρι και τον φετινό Ιούνιο, αφήνοντας για πρώτη φορά πίσω της τη Walmart η οποία κατέγραψε πωλήσεις της τάξης των 566 δισ. δολαρίων. 

Μάλιστα, τα νέα για την «εκθρόνιση» της Walmart από την Amazon έρχονται σε μία περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας πληροφορίες θέλουν τον γίγαντα του e-commerce να προχωρά σύντομα στο άνοιγμα μεγάλων φυσικών καταστημάτων στις ΗΠΑ. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, η Amazonαναμένεται να ανοίξει πολυκαταστήματα στο Οχάιο και την Καλιφόρνια, στα οποία θα πωλούνται -μεταξύ άλλων προϊόντα πολλών γνωστών brands, καθώς και είδη οικιακής χρήσης, ρούχα και ηλεκτρικές συσκευές. 

Οι επενδύσεις και οι νέες συνήθειες που «εκτόξευσαν» τις πωλήσεις της Amazon

Πώς όμως η Amazon κατάφερε να αναδειχθεί στον μεγαλύτερο λιανοπωλητή στον κόσμο εκτός Κίνας; Η αλήθεια είναι πως η πανδημία άλλαξε σε σημαντικό βαθμό τις συνήθειες των καταναλωτών ανά τον κόσμο και τους έκανε να στραφούν, όσο ποτέ άλλοτε, στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Υπολογίζεται, λοιπόν, πως η συνολική αξία των αγαθών τα οποία πουλήθηκαν μέσω της Amazon, αυξήθηκε κατά 200 δισ. δολάρια από τον Ιούνιο του 2020 μέχρι τον Ιούνιο του 2021, σε αντίθεση με τη Walmart για την οποία το ίδιο ακριβώς διάστημα, η αύξηση των πωλήσεών της δεν ξεπέρασε τα 24 δισ. δολάρια. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να σημειώσουμε πως σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις μέσω της Walmart, προέρχονται από το δικό της απόθεμα προϊόντων. Για την Amazon όμως, αν και ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου διαθέτει, επίσης, ένα τεράστιο απόθεμα προϊόντων, η μεγάλη επιτυχία της εταιρείας οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στους τρίτους πωλητές, που δραστηριοποιούνται στην πλατφόρμα της.

Όπως και να έχει, οι παραπάνω αριθμοί δείχνουν, μεταξύ άλλων, πως οι καταναλωτές προτιμούν πλέον να απολαμβάνουν την άνεση και την ασφάλεια των διαδικτυακών αγορών από την αρχή μέχρι το τέλος και δη, έχοντας στη διάθεσή τους μία πληθώρα επιλογών, όπως εκείνη που τους προσφέρει μέσα από την πλατφόρμα της η Amazon. Και αυτή ακριβώς η ανάγκη, αυτή η νέα συνήθεια εκτόξευσε τα κέρδη της εταιρείας μέσα σε έναν χρόνο. 

Ωστόσο, δεν ήταν μόνο η πανδημία που οδήγησε την Amazon σε αυτή τη θέση. Ο ίδιος ο ιδρυτής της Amazon, o Jeff Bezos, είχε οραματιστεί πρώτος το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, στοχεύοντας στο να προσφέρει στους καταναλωτές ανά τον κόσμο αγοραστικές εμπειρίες που θα ήταν άνετες, ασφαλείς και άμεσες, από τη στιγμή που θα έμπαινε ένα προϊόν στο «καλάθι» μέχρι τη στιγμή που θα έφτανε στην πόρτα κάθε πελάτη. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, φρόντισε να επενδύσει σημαντικά στους πιο πιστούς πελάτες τηςAmazon και δη, στην υπηρεσία Amazon Prime, δίνοντας μεταξύ άλλων στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν τις online παραγγελίες τους ακόμη και σε μία μόλις ημέρα και φυσικά, επιλέγοντας ό,τι θέλουν μέσα από μία τεράστια ποικιλία προϊόντων και πολλές προϊοντικές κατηγορίες.

Το γεγονός δε πως η Amazon ενίσχυσε τη στρατηγική της κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, προσλαμβάνοντας χιλιάδες νέους υπαλλήλους προκειμένου να ικανοποιεί καλύτερα και πιο άμεσα τις συνεχώς αυξανόμενες διαδικτυακές αγοραστικές ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, αλλά και το ότι απέκτησε και εκατοντάδες νέες αποθήκες και κέντρα διαλογής, αποτέλεσαν στοιχεία που ενίσχυσαν σε σημαντικό βαθμό τα κέρδη και φυσικά, τους πελάτες της και δη, τους Amazon Prime συνδρομητές. Να αναφέρουμε απλώς ότι η υπηρεσία Amazon Prime αριθμεί πλέον περίπου 200 εκατομμύρια συνδρομητές σε παγκόσμιο επίπεδο, ένας αριθμός που σημείωσε μεγάλη άνοδο εν μέσω πανδημίας, αφού η εταιρεία κατάφερε να αποκτήσει 50 εκατομμύρια νέα μέλη σε έναν μόλις χρόνο.

Με λίγα λόγια, το γεγονός πως η Amazon κατάφερε να καταλάβει τη θέση της Walmart και να καταστεί τώρα ο πιο επικερδής όμιλος λιανικού εμπορίου εκτός Κίνας, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι. Και το έκανε χωρίς να εστιάσει την προσοχή της στο να ανταγωνιστεί την ίδια τη Walmart, αλλά προτιμώντας να επενδύσει στο να κάνει τα online αγοραστικά ταξίδια των καταναλωτών όσο πιο άνετα και άμεσα γίνεται. Μέσα από τις συνεχείς επενδύσεις, τις προσφορές για τα πιστά της μέλη -όπως την παράδοση προϊόντων σε δύο μόλις ημέρες ή σε 24 ώρες και την πρόσβαση σε πολλές και σημαντικές Amazon προσφορές και δωρεάν streaming επιλογές- κατάφερε να κάνει ακόμη και τους λιγότερο εξοικειωμένους καταναλωτές με τον κόσμο της τεχνολογίας, να πουν «ναι» στο e-commerce και την ίδια ώρα, να προσελκύσει ακόμη περισσότερους πωλητές στα marketplaces της. 

Με πληροφορίες από Forbes

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!