Σε ό,τι αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η Amazon είναι σήμερα ο πλέον δημοφιλής προορισμός, τόσο για τις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, όσο και για τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την πλειονότητα των αγορών τους. Πώς μπορεί όμως, ένας πωλητής να αυξήσει σήμερα τις πωλήσεις του μέσω της Amazon και να ενισχύσει τη φήμη του brand του;
Σίγουρα το να επιλέξει κάποιος την Amazon ως το μέσο για να ξεκινήσει το e-business του αποτελεί το πρώτο, σημαντικό βήμα προς μία επιτυχημένη e-commerce πορεία. Γιατί; Οι λόγοι είναι πολλοί. Από τον τεράστιο αριθμό αγοραστών από κάθε γωνιά του πλανήτη μέχρι το σχετικά μικρό κεφάλαιο που απαιτείται για τη δημιουργία μιας επιχείρησης στην πλατφόρμα της και το γεγονός ότι χάρη στα online εργαλεία και τις υπηρεσίες που διαθέτει -όπως την υπηρεσία Amazon FBA– η Amazon συνιστά το κατάλληλο μέρος για εκείνους οι οποίοι δραστηριοποιούνται για πρώτη φορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Τι χρειάζεται να κάνει κάποιος σήμερα όμως, για να ξεχωρίσει στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου; Επειδή, όπως είναι οι γνωστό, οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, ιδού μερικές απλές, αλλά πολύτιμες συμβουλές που μπορούν να ενισχύσουν τη φήμη του brand σας και τις πωλήσεις σας μέσω της Amazon, το 2021.
- Δώστε έμφαση στις εικόνες των προϊόντων σας
Λένε πως σε πολλές περιπτώσεις, μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις και πράγματι, είναι σημαντικό να κάνετε με προσοχή την επιλογή των εικόνων των προϊόντων σας, που εμφανίζονται στις σελίδες σας στην Amazon, καθώς είναι εκείνες που μπορούν να καταστήσουν ένα προϊόν πιο θελκτικό στα μάτια ενός αγοραστή. Ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες της Amazon για τις φωτογραφίες; Σίγουρα είναι σημαντικό να επενδύσετε σε φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και δη, σε μία καλή κεντρική εικόνα για το προϊόν σας -η οποία πρέπει, μάλιστα, να αφορά συγκεκριμένα στο προϊόν που προωθείτε και να μην έχει επιπλέον κείμενο ή λογότυπα. Με λίγα λόγια, καλό είναι να φροντίσετε ώστε το οπτικό αποτέλεσμα να είναι όσο πιο επαγγελματικό γίνεται, ενώ μην παραλείψετε να συμπεριλάβετε και μερικές lifestyle εικόνες, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να κατανοούν καλύτερα τη χρήση του προϊόντος σας. Σε κάθε περίπτωση, αν δεν διαθέτετε καλές εικόνες, μπορείτε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού, ώστε να καταφέρετε να έχετε το ποιοτικό αποτέλεσμα, που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε στα μάτια των καταναλωτών.
- Επεξεργαστείτε καλά τις περιγραφές των προϊόντων σας
Αρκεί μία απλή περιγραφή για να κάνει το προϊόν σας να ξεχωρίσει στην Amazon; Πιθανότατα όχι. Προκειμένου να κάνετε τα προϊόντα σας να ξεχωρίσουν, καλό είναι να επικοινωνείτε σημαντικές πληροφορίες μέσα από τις περιγραφές τους. Με λίγα λόγια, είναι σημαντικό να είστε σε θέση να δείχνετε με μερικές λέξεις, πώς το προϊόν σας μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα ενός καταναλωτή, σε τι διαφέρει από τον ανταγωνισμό και να δίνετε παραδείγματα αναφορικά με την αξία και τη σημασία της χρήσης του. Επικεντρωθείτε, λοιπόν, στα πλεονεκτήματά του. Χρησιμοποιώντας εντυπωσιακούς τίτλους και bullet points για τις περιγραφές των χαρακτηριστικών του προϊόντος σας και εστιάζοντας στις χρηστικές πληροφορίες που το κάνουν να ξεχωρίζει, θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να ενισχύσετε τις πωλήσεις σας.
- Επενδύστε στα κατάλληλα keywords και βελτιστοποιήστε τις σελίδες σας
Η Amazon χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά, προκειμένου να κατατάσσει τα προϊόντα σας στα σωστά και σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι συνεπώς σημαντικό να επιλέξετε τα κατάλληλα keywords στις σελίδες του κάθε προϊόντος σας στην Amazon. Ουσιαστικά, οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, μπορούν να κάνουν πιο άμεση, εύκολη και στοχευμένη την αγορά ενός προϊόντος μέσω της Amazon, αφού χρησιμοποιώντας τα πλέον συναφή keywords στη λίστα με τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος, μπορείτε να φέρετε περισσότερους εν δυνάμει πελάτες στη σελίδα σας. Υπάρχουν ψηφιακά εργαλεία στα οποία μπορείτε να στραφείτε για να βρείτε και να επιλέξετε τα κατάλληλα keywords για τις περιγραφές των προϊόντων σας, μεριμνώντας φυσικά να εντάξετε εκείνο που περιγράφει καλύτερα από κάθε άλλο το προϊόν σας, στον τίτλο. Με αυτόν τον τρόπο, θα είστε πιο σίγουροι ότι το προϊόν σας, θα εμφανιστεί σε πολλά σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης. Αν θέλετε να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό, λοιπόν, μεριμνήστε για τη βελτιστοποίηση των καταχωρήσεων των προϊόντων σας, δημιουργώντας περιγραφές με τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά.
- Βρείτε τη σωστή τιμή για το προϊόν σας
Όσο προσεγμένες και αν είναι οι σελίδες των προϊόντων σας στην Amazon και όσο και αν έχετε μεριμνήσει για την επιλογή των κατάλληλων keywords και φωτογραφιών, αν η τιμή την οποία έχετε επιλέξει δεν ανταποκρίνεται σε όσα προσφέρει το προϊόν σας ή είναι αρκετά υψηλότερη από εκείνη ενός αντίστοιχου προϊόντος κάποιου ανταγωνιστή, τότε πιθανότατα δεν θα δείτε τις πωλήσεις του να ανεβαίνουν. Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Όχι απαραιτήτως ότι χρειάζεται να αλλάξετε την τιμή του προϊόντος σας, αλλά πως είναι σημαντικό να κάνετε μία καλή έρευνα αγοράς για να δείτε τις τιμές των προϊόντων των ανταγωνιστών σας, ούτως ώστε να κάνετε ενδεχομένως κάποια μικρή προσαρμογή. Το σίγουρο είναι πως αν θέλετε να γίνετε και να παραμείνετε ανταγωνιστικοί στην Amazon, είναι σημαντικό να είστε ευέλικτοι και σε ό,τι αφορά στο πώς τιμολογείτε.
- Αξιοποιήστε τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Αν επιθυμείτε να ενισχύσετε την παρουσία σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας στην Amazon το 2021, τότε έχετε κάθε λόγο να αξιοποιήσετε τη δυναμική και τις ευκαιρίες που σας προσφέρουν τα social media και δη, το Instagram. Από stories μέχρι βίντεο και από φωτογραφίες μέχρι διαφημίσεις. Το Instagram έχει αναδειχθεί στον κορυφαίο social media «προορισμό» -μετά το Facebook- για τις e-commerce επιχειρήσεις, παρουσιάζοντας μέσα από φωτογραφίες τα χαρακτηριστικά των προϊόντων σας, στο κοινό που είναι πιο πιθανό να τα αγοράσει.
- Ανακαλύψτε τα οφέλη μιας PPC καμπάνιας
Τι άλλο μπορείτε να κάνετε προκειμένου να ενισχύσετε τη φήμη και τις πωλήσεις σας στην Amazon; Εκτός από τη σωστή καταχώρηση των προϊόντων σας και την εύρεση των κατάλληλων keywords, καλό είναι να ανακαλύψετε και τα οφέλη που μπορεί να σας προσφέρει η διεξαγωγή μίας PPC καμπάνιας. Αξιοποιήστε την ευκαιρία να δημιουργήσετε μία καμπάνια PPC (pay-per-click) στο Amazon PPC, ούτως ώστε να μπορείτε -μεταξύ άλλων- να ρυθμίζετε αυτόματες διαφημίσεις προϊόντων, να βελτιστοποιείτε τις καταχωρήσεις σας, ελέγχοντας ακόμη και τις πωλήσεις σας ανά keyword και ανακαλύπτοντας και νέες λέξεις-κλειδιά, που δύνανται να αποδειχθούν πολύτιμες για τις πωλήσεις σας.
- Ζητήστε τη βοήθεια των ειδικών
Τέλος, μία από τις πλέον σημαντικές συμβουλές για να ενισχύσετε την παρουσία σας στην Amazon, είναι να ζητήσετε τη βοήθεια των ειδικών. Στην περίπτωση που δεν διαθέτετε τις απαραίτητες γνώσεις, την πείρα ή δεν είστε πλήρως εξοικειωμένοι με τον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου και το διαδίκτυο γενικότερα, έχετε κάθε λόγο να απευθυνθείτε στους ειδικούς της Amazon, δηλαδή σε ομάδες που θα σας καθοδηγήσουν στα πρώτα σας βήματα στο e-commerce, θα οργανώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις σελίδες των προϊόντων σας, θα διαχειριστούν για εσάς τους λογαριασμούς σας στα social media και τον Amazon FBA λογαριασμό σας, θα βελτιστοποιήσουν τις λίστες με τα χαρακτηριστικά των προϊόντων σας, θα βρουν για εσάς τα κατάλληλα keywords και φυσικά, θα «τρέξουν» τις PPC καμπάνιες σας.
Το σίγουρο είναι πως έχετε κάθε λόγο να ξεκινήσετε το e-business σας από την Amazon. Για να το κάνετε όμως σωστά και κυρίως, με επιτυχία, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη σας μία σειρά από παραμέτρους, που μπορούν να κάνουν τη διαφορά για τα προϊόντα σας, να φέρουν την επιχείρησή σας στο προσκήνιο και πάνω από όλα, να βελτιστοποιήσουν το αγοραστικό «ταξίδι» των πελατών σας.
Με πληροφορίες από sellerlabs.com και webfx.com
Leave a Reply