Με το πέρας της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, αρκετές ήταν οι επιχειρήσεις που αποφάσισαν να διατηρήσουν για τους εργαζομένους τους ένα υβριδικό μοντέλο απασχόλησης. Παρότι οι γνώμες διίστανται σχετικά με τα οφέλη του remote working, τόσο για τους εργοδότες όσο και για τους απασχολούμενους, όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι που το ακολουθούν, επιλέγοντας την εξ αποστάσεως εργασία ή ένα λίγο πιο ευέλικτο πρόγραμμα, το οποίο θα περιλαμβάνει και φυσική παρουσία στον εργασιακό χώρο.

Φυσικά, σε αυτές τις επιχειρήσεις ανήκει και η Amazon, ο παγκόσμιος κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος απασχολεί περίπου 1.468.000 ανθρώπους, δηλαδή 1 στους 153 Αμερικάνους πολίτες, και ήδη από την αρχή της πανδημίας είχε υιοθετήσει ένα εξ αποστάσεως μοντέλο απασχόλησης, για τους περισσότερους από αυτούς. Μάλιστα, αυτή η αναγκαία κίνηση αποδείχθηκε και εξαιρετικά αποτελεσματική μακροπρόθεσμα, αφού τα έξοδά της μειώθηκαν σημαντικά, κατάφερε να δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης και να ανεβάσει το ποσοστό των ετήσιων προσλήψεων κατά 18% από το 2021.

Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές στο πρόσφατο ρεπορτάζ του Bloomberg, η Amazon έχει αρχίσει να ενθαρρύνει τους εργαζομένους στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών και πιο συγκεκριμένα στα call center των ΗΠΑ, να επιλέξουν το μοντέλο της τηλεργασίας, θέλοντας να εξοικονομήσει πόρους από τα ακίνητα όπου στεγάζονται τα τηλεφωνικά κέντρα, καθώς και από τα πάγια έξοδα που απαιτούν τα γραφεία της. Μην ξεχνάμε, επίσης, πως έχει δημιουργήσει και διαθέτει προς πώληση, το λογισμικό Amazon Connect, το οποίο επιτρέπει στις εταιρείες να εξυπηρετούν πελάτες εξ αποστάσεως.

Προς το παρόν δεν έχει δοθεί κάποια επίσημη ανακοίνωση από την Amazon σχετικά με το δημοσίευμα του Bloomberg, ωστόσο, o διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Andy Jassy, ανέφερε σε ομιλία του στο Code Conference στο Λος Άντζελες πως, «δεν σχεδιάζουμε να απαιτήσουμε από τους εργαζόμενους να επιστρέψουν άμεσα στον χώρο εργασίας». Όπως επεσήμανε, «οι περισσότεροι υπάλληλοι έχουν επιστρέψει με φυσική παρουσία στο γραφείο και περνούν μερικές ημέρες δουλεύοντας από το σπίτι. Ορισμένα τμήματα βρίσκονται στο γραφείο πιο συχνά, όπως οι δημιουργικές ομάδες, ενώ άλλα τμήματα, όπως οι μηχανικοί, συνεχίζουν να εργάζονται από απόσταση».

Αν και ο Andy Jassy δεν θέλησε να σχολιάσει κάτι σχετικά με το προγραμματισμένο κλείσιμο των τηλεφωνικών κέντρων που αναφέρει το Bloomberg, καθώς και άλλα μέσα ενημέρωσης, τα λεγόμενά του ήρθε να επιβεβαιώσει ένα email του Brad Glaser, υπεύθυνου εκπροσώπου επικοινωνίας της Amazon, στο οποίο αναφέρει πως, «προσφέρουμε σε εργαζόμενους από τα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών την ευελιξία που προσφέρει η εργασία εξ αποστάσεως και είμαστε σε συνεργασία μαζί τους για να βεβαιωθούμε πως η μετάβασή τους θα είναι απρόσκοπτη, δίνοντας πάντα προτεραιότητα στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των καταναλωτών».

Σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, η κίνηση της Amazon να κλείσει κάποια τηλεφωνικά κέντρα στις ΗΠΑ, αποτελεί το κομμάτι ενός μεγάλου σχεδίου, το οποίο την αποδεσμεύει από κάποιες πόλεις, ενώ μελλοντικά της προσφέρει τη δυνατότητα να προσλάβει υπαλλήλους σε κλάδους με υψηλό κύκλο εργασιών. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταφέρει να ισορροπήσει το μεγάλο κόστος που επέφερε η επέκταση των αποθηκών της και η ενίσχυση του δικτιού διανομών, κατά το πρώτο διάστημα της πανδημίας που η ζήτηση του κοινού είχε κορυφωθεί. Τα τηλεφωνικά κέντρα που θα πιθανολογείται να παραμείνουν ανοιχτά, θα είναι στο Χάντινγκτον ή στο Χιούστον, ενώ θα κλείσει το τηλεφωνικό κέντρο στο Κένγουικ που άνοιξε το 2005, στο Λέξιγκτον και το Κεντάκι. 

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!