Στη μετά Covid εποχή, η εξ αποστάσεως εργασία, η χρήση των ψηφιακών μέσων και οι καταναλωτικές συνήθειες που υιοθετήσαμε τον τελευταίο χρόνο, θα αποτελέσουν τη βάση για την επιτάχυνση της ψηφιακής μετάβασης. Το ηλεκτρονικό εμπόριο θα είναι όμως αναμφίβολα ο «μεγάλος κερδισμένος» της πανδημίας. Και το στοιχείο-«κλειδί» που εξηγεί το γιατί ακόμη και μετά την υγειονομική κρίση που βιώνουμε, το e-commerce θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό κομμάτι της καθημερινότητάς εκατομμυρίων ανθρώπων, είναι η ευελιξία.
Ακόμη περισσότεροι καταναλωτές ανακάλυψαν ξαφνικά έναν νέο κόσμο που τους προσφέρει περισσότερες επιλογές, καλύτερες τιμές και προσφορές, αμεσότητα και φυσικά, φέρνει ό,τι επιθυμούν στην πόρτα τους, με ένα «κλικ» ή με το «άγγιγμα» μιας οθόνης. Και η Amazon αποτελεί δίχως αμφιβολία τον κινητήριο μοχλό πίσω από αυτές τις αλλαγές, μία εταιρεία που σε μία χρονιά πρωτόγνωρων και καταλυτικών αλλαγών, κατάφερε να ισχυροποιήσει τη θέση της και να ενισχύσει σημαντικά τα κέρδη της.
Η «εκτόξευση» του ηλεκτρονικού εμπορίου
Αρκεί να ρίξουμε μία «ματιά» στα στοιχεία που έχουν δει το «φως» της δημοσιότητας τον τελευταίο χρόνο, για να κατανοήσουμε τον καταλυτικό ρόλο της Amazon, όσον αφορά στην «εκτόξευση» του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το τρίτο τρίμηνο του 2020, λοιπόν, η Amazon σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 37% και τα καθαρά της έσοδα τριπλασιάστηκαν και έφτασαν την ίδια περίοδο στα 6,3 δισ. δολάρια -καταγράφοντας μία σημαντική άνοδο σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς.
Αν αναλογιστούμε δε πως το 40% των ηλεκτρονικών δαπανών στις ΗΠΑ σήμερα σχετίζεται με την Amazon -η οποία λειτουργεί τόσο ως ένα μέσο για να ανακαλύπτουν οι καταναλωτές νέα προϊόντα, όσο και για να συγκρίνουν τιμές- εύκολα μπορούμε να κατανοήσουμε πώς και γιατί καταγράφηκαν αυτοί οι -ομολογουμένως- εντυπωσιακοί αριθμοί.
Τα παραπάνω στοιχεία, λοιπόν, εξηγούν το γιατί για τα περισσότερα brands σήμερα, οι πωλήσεις μέσω της Amazon αποτελούν βασικό κομμάτι της e-commerce στρατηγικής τους. Για την ακρίβεια, ακόμη και επιχειρήσεις οι οποίες πίστευαν ενδεχομένως πως δεν ήταν απαραίτητο να στραφούν στον «γίγαντα» του e-commerce για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, το τελευταίο διάστημα επανεξετάζουν τις στρατηγικές τους, αντιλαμβανόμενες τη δυναμική της Amazon στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, μία δυναμική η οποία φαίνεται ότι θα ενισχυθεί περαιτέρω στη μετά Covid πραγματικότητα.
Επιλέγοντας την κατάλληλη στρατηγική πωλήσεων μέσω της Amazon
Πώς μπορεί όμως μία επιχείρηση να ξεχωρίσει στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και να βγει κερδισμένη μέσω της Amazon, όταν ο ανταγωνισμός είναι τόσο μεγάλος σήμερα;
Το «κλειδί» βρίσκεται σε μία εξειδικευμένη και ευέλικτη στρατηγική πωλήσεων, η οποία περιλαμβάνει δυνατό περιεχόμενο, προϊόντα που είναι πάντα διαθέσιμα και καλές πρακτικές διαφήμισης που σχετίζονται με το κομμάτι της λιανικής. Με λίγα λόγια, μία πολυκαναλική στρατηγική που μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση των συνολικών τους πωλήσεων.
Αυτό σημαίνει ότι ένα brand που θέλει να αναπτυχθεί και να αυξήσει τα κέρδη του μέσω της Amazon, είναι σημαντικό να «χτίσει» σε πρώτο στάδιο αξιόπιστες σελίδες για τα προϊόντα του (τόσο σε ό,τι αφορά στο περιεχόμενο, όσο και τις κριτικές που λαμβάνει), σελίδες που όχι μόνο βασίζονται σε γραφικά και εικόνες που απεικονίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του, αλλά την ίδια ώρα επιτρέπουν στους καταναλωτές να λαμβάνουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται, τη στιγμή που τις θέλουν, με ένα «κλικ» ή με μία online περιήγηση.
Από τις πετυχημένες καταχωρίσεις προϊόντων στην Amazon -είτε πρόκειται για την επιλογή των φωτογραφιών, είτε για τα κείμενα που περιγράφουν το κάθε προϊόν- μέχρι τα keywords που μπορούν να κάνουν ένα brand ή ένα προϊόν να ξεχωρίσει, τις θετικές αξιολογήσεις, τα οργανικά σχόλια, την άμεση απόκριση στα συχνά ερωτήματα των πελατών και τη διεξαγωγή μίας επιτυχημένης Pay Per Click (PPC) καμπάνιας. Υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία ένας νέος πωλητής στην Amazon αξίζει να σταθεί, προκειμένου να κυριαρχήσει έναντι του ανταγωνισμού, να αναδείξει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του και φυσικά, να αυξήσει τις πωλήσεις και τα κέρδη του.
Από εκεί και πέρα, είναι άκρως σημαντικό για μία επιχείρηση, να ενισχύσει την αλυσίδα εφοδιασμού της, με βάση τα πρότυπα της Amazon. Άλλωστε, με τις υπηρεσίες ταχείας παράδοσης να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς σήμερα -και το Πανευρωπαϊκό πρόγραμμα Fulfilment by Amazon (FBA) να οδηγεί σε ταχύτερους χρόνους αποστολής και σε χαμηλότερο κόστος παράδοσης για τους εμπόρους- η έλλειψη αποθέματος μπορεί να υποβιβάσει πολύ γρήγορα ένα προϊόν και να το κάνει να βρεθεί στις τελευταίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Τι άλλο αξίζει να γνωρίζουν οι επιχειρηματίες που θέλουν να στραφούν στην Amazon για να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις τους; Σίγουρα ότι είναι σημαντικό να στραφούν στα «εργαλεία» και τις επιλογές προώθησης και διαφήμισης που τους προσφέρει η εταιρεία, επανεξετάζοντας συχνά τις πρακτικές τους, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την εμβέλειά τους στο οικοσύστημα της Amazon.
Για πολλές επιχειρήσεις, όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι είναι σημαντικό να λάβουν την απαραίτητη βοήθεια ή να δημιουργήσουν εξειδικευμένες ομάδες σε επίπεδο πωλήσεων και μάρκετινγκ, προκειμένου να προωθήσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους στην Amazon, μέσα από μία περισσότερο ολιστική προσέγγιση. Πάνω από όλα όμως, είναι σημαντικό να επενδύσουν στα απαραίτητα ψηφιακά «εργαλεία», που θα τις βοηθήσουν να περιορίσουν τον ανταγωνισμό, να διαφοροποιηθούν και να βελτιστοποιήσουν κάθε βήμα του αγοραστικού «ταξιδιού» των καταναλωτών.
Το σίγουρο είναι πως εν έτει 2021, για τις περισσότερες επιχειρήσεις που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον κόσμο του διαδικτύου, είναι σαφές πως η Amazon πρέπει να αποτελεί μέρος της στρατηγικής πωλήσεών τους. Και για να συμβεί αυτό, είναι απαραίτητο να στραφούν στις κατάλληλες τεχνικές προώθησης και διαφήμισης, που θα τις βοηθήσουν να δημιουργήσουν το δικό τους brand στην Amazon, να «χτίσουν» μία επιτυχημένη online business και να κατακτήσουν τον κόσμο του e-commerce.
Με πληροφορίες από mytotalretail.com
Leave a Reply