Πριν από δύο περίπου χρόνια η Amazon ανήγγειλε την έναρξη του Πανευρωπαϊκού Προγράμματος Fulfilment by Amazon (FBA). Έτσι, ο αμερικάνικος κολοσσός παρέχει στους Ευρωπαίους εμπόρους, μέσω της πλατφόρμας Amazon Marketplace, την δυνατότητα παράδοσης των προϊόντων τους, σε πελάτες που βρίσκονται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με αυτό τον τρόπο, η Amazon στοχεύει στην κυριαρχία και των online παραδόσεων σε όλη Ευρώπη.

Οι Ευρωπαίοι έμποροι που δραστηριοποιούνται στο Amazon Marketplace, θα μπορούν πλέον να στείλουν τα αγαθά τους σε ένα από τα 31 κέντρα διανομής που διαθέτει η Amazon στην Ευρώπη. Σε αυτά, η Amazon θα αποθηκεύει τα προϊόντα τους και όταν ο έμπορος θα λαμβάνει μια παραγγελία από κάποιον πελάτη, που βρίσκεται σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα από αυτή που εδρεύει η εμπορική εταιρεία, η Amazon θα αναλαμβάνει τα υπόλοιπα στάδια εξυπηρέτησης του πελάτη. Ειδικότερα, θα φροντίζει να παραλαμβάνεται το πακέτο από τις αποθήκες της, θα συσκευάζεται και θα αποστέλλεται στον τελικό αγοραστή, μέσω του δικού της δικτύου. Σύμφωνα με την Amazon, το Πανευρωπαϊκό πρόγραμμα FBA θα οδηγήσει σε ταχύτερους χρόνους αποστολής και σε χαμηλότερο κόστος παράδοσης για τους εμπόρους.

Πως λειτουργεί το Fulfilment by Amazon (FBA)

Σύμφωνα με στοιχεία της Αmazon υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ήδη πουλάνε μέσω του Marketplace, σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Για παράδειγμα, οι μικρομεσαίες Αγγλικές επιχειρήσεις εξήγαγαν εμπορεύματα αξίας σχεδόν 1.77 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2015, ενώ περισσότεροι από τους μισούς (50%) Ευρωπαίους εμπόρους που χρησιμοποιούν το Amazon marketplace πωλούν σε περισσότερες από μία τοπικές εκδόσεις του.

H Amazon συνεργάζεται με την Atlas Air Worldwide, όπου εκτός από την πρόθεση να εξαγοράσει το 30% της εταιρείας, συμφώνησε στο μακροχρόνιο leasing 20 αεροσκαφών Cargo Boeing 767. Αυτά έρχονται να προστεθούν, στα 20 Boeing Cargo αεροπλάνα που ήδη έχει, μέσω της συμφωνίας με την AirTransport Services.

Όπως είναι λογικό, η επέκταση της Amazon στις ταχυμεταφορές και οι σημαντικές επενδύσεις της στην εφοδιαστική αλυσίδα, ειδικά στην Ευρώπη, θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό με τις διεθνείς και τοπικές εταιρείες ταχυμεταφορών. Αυτό που επιδιώκει στην ουσία η Αmazon μέσω της επένδυσης στο Πανευρωπαϊκό Cross-Border είναι να εγκαθιδρύσει ένα παγκόσμιο δίκτυο διανομής που θα ελέγχει τη ροή των εμπορευμάτων από τα εργοστάσια στην Κίνα και την Ινδία, μέχρι το κατώφλι της πόρτας των πελατών, είτε αυτοί βρίσκονται στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, την Αθήνα ή το Ρίο.

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!