Τι θα λέγατε αν το αυτοκίνητό σας ήταν σε θέση να γνωρίζει πότε είστε αρκετά κουρασμένοι για να οδηγήσετε, πότε αποσπάται η προσοχή σας, πόσο κινδυνεύετε ενώ βρίσκεστε εν κινήσει ή πότε επιταχύνετε περισσότερο από όσο πρέπει;

Η αλήθεια είναι πως στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας, το να οδηγούμε ένα όχημα που δύναται να κάνει το ταξίδι μας περισσότερο ασφαλές με «έξυπνο» τρόπο, δεν θυμίζει σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Ωστόσο, για την ώρα παραμένει μία σχετικά μακρινή πραγματικότητα για τους περισσότερους από εμάς.

Μπορεί, λοιπόν, για την πλειονότητα των οδηγών εν έτει 2021, η Tεχνητή Nοημοσύνη on the go να μην αποτελεί -ακόμη- μέρος της σύγχρονης καθημερινότητας όμως, για τον «γίγαντα» του e-commerce, δηλαδή την Amazon, οι Artificial Intelligence λύσεις συνιστούν πλέον μέρος του «ταξιδιού» ενός προϊόντος, μέχρι να φτάσει στα χέρια των καταναλωτών.

Οι AI λύσεις που ενισχύουν την ασφάλεια on the go

Όλα ξεκίνησαν τον περασμένο Φεβρουάριο όταν η Amazon ανάρτησε στο Vimeo ένα εκπαιδευτικό βίντεο με πληροφορίες για τους οδηγούς των φορτηγών της. Μέσα από το εν λόγω βίντεο, λοιπόν, η κορυφαία στον κόσμο εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου έκανε γνωστή στο διαδικτυακό κοινό την πρωτοβουλία της να τοποθετήσει κάμερες Τεχνητής Νοημοσύνης στα φορτηγά με τα οποία πραγματοποιούνται οι παραδόσεις των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές μέσα από τις πλατφόρμες της.

Ουσιαστικά, μέσα από αυτή την AI λύση, οι άνθρωποι της Amazon μπορούν να παρακολουθούν ολόκληρη τη διαδρομή ενός προϊόντος. Και για να συμβεί αυτό, η Amazon στράφηκε σε μία startup στους τομείς της Τεχνητής Νοημοσύνης και των μεταφορών, τη Netradyne, η οποία ανέπτυξε για λογαριασμό της  ένα «έξυπνο» σύστημα καμερών, το Drivery.

Για την Amazon και όπως η ίδια η senior manager της εταιρείας, Karolina Haraldsdottir, αποκάλυψε μέσα από το σχετικό βίντεο, πίσω από τη συγκεκριμένη απόφαση βρίσκεται η επιθυμία της Amazon να καταστήσει τις διαδρομές των οδηγών της περισσότερο ασφαλείς. «Η ασφάλεια είναι η κυρίαρχη προτεραιότητά μας στην Amazon και ελπίζουμε πως αυτό το νέο σύστημα θα προσφέρει στους οδηγούς μας  ηρεμία, καθώς βρίσκονται εκεί έξω και μεταφέρουν χαμόγελα στους πελάτες μας», ανέφερε χαρακτηριστικά η Haraldsdottir, σε μία προσπάθεια να εξηγήσει τη βασική ιδέα πίσω από αυτή την απόφαση.

Πώς ακριβώς λειτουργεί όμως το Drivery και με ποιον τρόπο δίνει περισσότερη ασφάλεια στα «ταξίδια» των ανθρώπων της Amazon και των προϊόντων της; Συνολικά τέσσερις κάμερες σε κάθε φορτηγό προσφέρουν στην Amazon κάλυψη 270 μοιρών, καταγράφοντας πλάνα από τον δρόμο, τον οδηγό και τις πλαϊνές πλευρές του οχήματος. Δεν γίνεται, ωστόσο, «ζωντανή» μετάδοση της διαδρομής, παρά μόνο καταγραφή βίντεο. Όταν όμως το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης εντοπίζει κάποιο πρόβλημα κατά τη διάρκειά της διαδρομής, ειδοποιείται μία ειδική ομάδα της Amazon, η οποία και σπεύδει να ελέγξει online τη διαδρομή, σε πραγματικό χρόνο.

Ποιες είναι, λοιπόν, οι ενδείξεις εκείνες οι οποίες ειδοποιούν την Amazon για κάποιο πιθανό πρόβλημα κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής; Το AI σύστημα που ανέπτυξε η Netradyne, ειδοποιεί τους ανθρώπους της Amazon για κακές πρακτικές οδήγησης ή παραβάσεις του ΚΟΚ. Για την ακρίβεια, υπάρχουν συνολικά 16 συμπεριφορές και μοτίβα που μπορούν να σημάνουν «συναγερμό», μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η απρόσεκτη οδήγηση, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού, η παράλειψη του οδηγού να φορέσει ζώνη ασφαλείας και φυσικά, η υπέρβαση του ανωτάτου ορίου ταχύτητας. Σύμφωνα δε με κάποιους οδηγούς, το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης στα φορτηγά της Amazon, μπορεί επίσης να εντοπίζει πότε ένα οδηγός… χασμουριέται -και συνεπώς, είναι λιγότερο προσεκτικός στον δρόμο- και να του υπενθυμίζει να κάνει μία στάση για να ξεκουραστεί για 15 λεπτά.

Όταν, λοιπόν, το σύστημα εντοπίζει κάποιο από τα παραπάνω προβλήματα κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ενημερώνει τον οδηγό μέσα από ηχητικές ειδοποιήσεις. Το γεγονός αυτό επιβεβαίωσε και η εκπρόσωπος της Amazon, Deborah Bass, σύμφωνα με την οποία, «αυτή η τεχνολογία προσφέρει στους οδηγούς ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο, που τους βοηθούν να παραμένουν ασφαλείς όσο βρίσκονται εν κινήσει».

Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν και μόνοι τους το σύστημα, όταν αισθάνονται ότι απειλείται η ασφάλειά τους. Αυτό σημαίνει πως με το πάτημα ενός κουμπιού, οι οδηγοί μπορούν να έχουν ως έναν βαθμό τον έλεγχο στις κάμερες και το σύστημα -το οποίο να υπογραμμίσουμε πως καταγράφει μόνο εικόνες και όχι ήχους- ενώ τους δίνεται επίσης η δυνατότητα να το απενεργοποιούν όταν κάνουν, για παράδειγμα, μία στάση για να μιλήσουν στο τηλέφωνο ή για να απολαύσουν το γεύμα τους, κάτι που τους προσφέρει επιπλέον ιδιωτικότητα.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Amazon, το νέο αυτό σύστημα- το οποίο παρεμπιπτόντως έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία σε έναν αριθμό φορτηγών- έχει σκοπό να ενισχύσει την ασφάλεια των οδηγών της και φυσικά, να επιτρέψει στην ίδια την εταιρεία να είναι σε θέση να διασφαλίζει την απρόσκοπτη παράδοση των προϊόντων της. Και με βάση όλα τα στοιχεία που είδαν το «φως» της δημοσιότητας σχετικά με τις πωλήσεις και τα κέρδη της Amazon για το 2020 και το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι παραδόσεις των προϊόντων είναι πολλές και από την αρχή της πανδημίας μέχρι σήμερα, η Amazon έχει αποδείξει πως διαθέτει τα απαραίτητα μέσα και τις κατάλληλες δικτυακές υποδομές, προκειμένου να εξυπηρετεί καθημερινά εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο.

 

Με πληροφορίες από Business Insider και CNBC

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!