Tο 2020 ήταν αναμφίβολα μία πολύ καλή χρονιά για την Amazon, μία χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας η κορυφαία εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου κατάφερε να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και να καταγράψει σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων της -σίγουρα πολύ μεγαλύτερη από όσο ενδεχομένως μπορούσε να φανταστεί.

Αρκεί απλώς να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία του eMarketer, η Amazon κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στο 38% το 2020 από το 37,3% το 2019, πως τα καθαρά της κέρδη διπλασιάστηκαν το τέταρτο τρίμηνο του 2020 -«αγγίζοντας» τα 7,2 δισ. δολάρια- καθώς και ότι από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο του 2020 τα Amazon ads, δηλαδή οι διαφημίσεις μέσω της Amazon, σημείωσαν τεράστια επιτυχία. Για την ακρίβεια, τα έσοδα της Amazon από τις διαφημίσεις αυξήθηκαν κατά 44% μέσα σε έναν χρόνο, φτάνοντας τα 3,91 δισ. δολάρια και αποδεικνύοντας ουσιαστικά πως ο «γίγαντας» του e-commerce κλείνει σιγά-σιγά την «ψαλίδα» με τους βασικούς ανταγωνιστές του -δηλαδή το Facebook και τη Google- στον τομέα των online ads.

Τι αναμένεται να φέρει, λοιπόν, το 2021 για την Amazon; Ποιες είναι οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν σε ό,τι αφορά στη διαφήμιση στην Amazon και αξίζουν την προσοχή μας; Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πωλητές προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους και με ποιον τρόπο η τεχνολογία αναμένεται να διαδραματίσει έναν καταλυτικό ρόλο για το e-commerce μέσω της Amazon; Ιδού μερικές προβλέψεις που ενδεχομένως θα κάνουν τη διαφορά τη χρονιά που διανύουμε.

Η ζήτηση για online αγορές θα αυξηθεί σημαντικά

 

Το 2020 ήταν μία χρονιά που έφερε σημαντικές αλλαγές τόσο στον τομέα της απασχόλησης εν γένει, όσο και σε εκείνον των επιχειρήσεων. Μία από τις πλέον σημαντικές αλλαγές που έλαβε χώρα το τελευταίο έτος, ωστόσο, ήταν αναμφίβολα εκείνη που αφορά στο e-commerce. Οι αριθμοί στη συγκεκριμένη περίπτωση «μιλούν» από μόνοι τους. Να αναφέρουμε απλώς ότι σε ό,τι αφορά στις ΗΠΑ, το δεύτερο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 31,8%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους -ποσοστό που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 211 δισ. δολάρια. Η πανδημία του Covid-19 συνέβαλε -φυσικά- καταλυτικά σε αυτή την αλλαγή όμως, ταυτόχρονα, μετέβαλε ολόκληρο το τοπίο όσον αφορά στο πώς πραγματοποιούμε τις αγορές μας, ωθώντας εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τoν κόσμο να αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες και να εξοικειωθούν σε σημαντικό βαθμό με τον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όπως όλα δείχνουν, λοιπόν, η στροφή στις online αγορές, φαίνεται πως είναι μία αλλαγή που ήρθε για να μείνει, δημιουργώντας ταυτόχρονα σημαντικές ευκαιρίες για τους πωλητές και τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το Amazon FBA  το 2021.

Περισσότερα live videos και πιο πολλές virtual εμπειρίες

Το 2019 ήταν η πρώτη χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας η Amazon έδωσε στα brands την επιλογή των livevideos, ως μία ευκαιρία για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Το Amazon Live, λοιπόν, αναμένεται να διαδραματίσει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο σε ό,τι αφορά στις διαδικτυακές αγορές στο άμεσο μέλλον. Το γιατί δεν είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό. Ουσιαστικά, αποτελεί μία ιδιαίτερα σημαντική ευκαιρία σε επίπεδο μάρκετινγκ για τα brands και τους influencers, αφού χρησιμοποιώντας απλώς μία εφαρμογή -το Amazon Live Creator- μπορούν πλέον να εμφανίζονται «ζωντανά» στο Amazon και να μοιράζονται περιεχόμενο για τα προϊόντα τους, είτε πρόκειται για συμβουλές ομορφιάς, είτε για συνταγές, ακόμη και wellness ή tech tips. Ας μην ξεχνάμε δε πως τον Σεπτέμβριο του 2020, η Amazon λάνσαρε μία νέα υπηρεσία εικονικών εμπειριών, την Amazon Explore, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να απολαμβάνουν μία πληθώρα virtual εμπειριών, κάνοντας για παράδειγμα τις κρατήσεις τους για να παρακολουθούν onlineμαθήματα μαγειρικής ή να πραγματοποιούν διαδραστικές, online περιηγήσεις. Με την Amazon να πειραματίζεται και σε ό,τι αφορά στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης και να δίνει στους πελάτες της την επιλογή να προμοτάρουν μέσω live videos και διαδραστικών εμπειριών τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, δεν υπάρχει αμφιβολία πως στο άμεσο μέλλον οι «ζωντανές» και διαδραστικές shopping εμπειρίες θα γίνουν ο «κανόνας» στις ηλεκτρονικές αγορές.

Τα Amazon Posts θα αποτελέσουν ένα σημαντικό «εργαλείο» μάρκετινγκ

Τα Amazon posts δίνουν στους πωλητές τη δυνατότητα να προβάλουν επιμελημένες εικόνες στα shoppingfeeds της Amazon, όπως για παράδειγμα στο Amazon app. Πρόκειται ουσιαστικά για εικόνες οι οποίες συνδέονται απευθείας με ιστοσελίδες προϊόντων, συμβάλλοντας κατά συνέπεια στην αύξηση της επισκεψιμότητας στους επιμέρους ιστότοπους και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του εκάστοτε brand, δηλαδή το brand awareness. Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο σε ό,τι αφορά στα Amazon Posts είναι το ότι η χρήση τους είναι δωρεάν, ενώ εμφανίζονται στα feeds των καταναλωτών με παρόμοιο τρόπο, όπως στο Facebook και το Instagram, καθιστώντας τα ουσιαστικά ιδανικά «εργαλεία» για την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας.

Η διαφήμιση μέσω της Amazon θα κερδίσει ακόμη περισσότερο έδαφος

Μπορεί πολλοί να μην το γνωρίζουν όμως, η Amazon είναι σήμερα η τρίτη μεγαλύτερη πλατφόρμα διαφήμισης στον ψηφιακό κόσμο -μετά το Facebook και τη Google- και όπως όλα δείχνουν, το 2021 οι υπηρεσίες διαφήμισης της Amazon θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς και να κερδίζουν έδαφος, προσφέροντας περισσότερες «above the line» ευκαιρίες στα brands που επιθυμούν να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με έρευνα του Cowen, η Amazon θα είναι ο «μεγάλος κερδισμένος» της αγοράς το 2021 και το 2022, σε ό,τι έχει να κάνει με την ψηφιακή διαφήμιση. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα και τους αναλυτές του Cowen, τα έσοδα της Amazon από τις online διαφημίσεις, θα ανέλθουν στα 26,1 δισ. δολάρια το 2021 και θα φτάσουν τα 85,2 δισ. δολάρια μέχρι το 2026. Μάλιστα, όσοι συμμετείχαν στην έρευνα (πρόκειται για στελέχη από τον χώρο της διαφήμισης στις ΗΠΑ), εξέφρασαν την άποψη ότι η Amazon θα βρεθεί στη δεύτερη θέση μετά τη Google, όσον αφορά στην απόδοση επένδυσης (ROI), σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι οι καταναλωτές που επισκέπτονται τις πλατφόρμες της Amazon, εμφανίζουν υψηλότερη πρόθεση αγοράς.

Περισσότερες και πιο δημιουργικές επιλογές διαφήμισης

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, το μέλλον για το Amazon Advertising φαίνεται κάτι περισσότερο από ελπιδοφόρο. Όλα αυτά αν λάβουμε, μάλιστα, υπόψη μας το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα, η Amazonπροσπαθεί να προσφέρει συνεχώς στους πελάτες της, περισσότερες και πιο δημιουργικές επιλογές διαφήμισης. Για παράδειγμα, τη χρονιά που πέρασε, ο «γίγαντας» του e-commerce αποφάσισε να ενισχύσει την υπηρεσία Sponsored Display με νέα features. Η εν λόγω απόφαση προσφέρει στις εταιρείες περισσότερες ευκαιρίες να στοχεύσουν στους χρήστες της Amazon σε πολύ αρχικό στάδιο του αγοραστικού τους «ταξιδιού». Το 2021, λοιπόν, αναμένεται πως η Amazon θα ενισχύσει τις επιλογές διαφήμισης των πελατών της με νέα χαρακτηριστικά, τα οποία θα επιτρέπουν ακόμη και σε μικρότερα brands και επιχειρήσεις να προβληθούν με πιο αποτελεσματικό και άμεσο τρόπο.

Το σίγουρο είναι ότι, όπως όλα δείχνουν, η Amazon βάζει ψηλά τον «πήχη» για τις εταιρείες λιανικού εμπορίου το 2021 και θα συνεχίσει να επεκτείνει την κυριαρχία της στον τομέα του e-commerce και τα επόμενα χρόνια, κερδίζοντας ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Με πληροφορίες από Forbes, CNBC, marketingdive.com

 

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!