Τα τελευταία χρόνια, η Amazon εστιάζει την προσοχήτης στη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία, επενδύοντας σε υπηρεσίες και ενέργειες που στοχεύουν τόσο στην προστασία του πλανήτη, όσο και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πωλητών, αλλά και των πελατών της. 

Από τη δέσμευσή της για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2040 μέχρι τον στόχο της για ενίσχυση του στόλου της με 100.000 πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα και από την επένδυση 100 εκατ. δολαρίων σε έργα αναδάσωσης σε ολόκληρο τον κόσμο μέχρι την ίδρυση του Climate Pledge Fund, δηλαδή του επενδυτικού Ταμείου Δέσμευσης για το Κλίμα ύψους 2 δισ. δολαρίων, με σκοπό τη χρηματοδότηση εταιρειών που θα συμβάλλουν στη διευκόλυνση της μετάβασης σε μία οικονομία μηδενικού άνθρακα.

Οι «πράσινες» πρωτοβουλίες της Amazon είναι πολλές. Τώρα όμως, ο διαδικτυακός κολοσσός λιανικών πωλήσεων κάνει τον στόχο του για ένα πιο βιώσιμο αύριο πραγματικότητα, επενδύοντας σε μία από τις πλέον δημοφιλείς υπηρεσίες της και συγκεκριμένα, στην υπηρεσία Fulfillment by Αmazon (FBA).

Πιο αναλυτικά, σε μία προσπάθεια να βοηθήσει τους πωλητές της να αποκτήσουν περισσότερες ευκαιρίες να ενισχύσουν τα κέρδη τους και την ίδια ώρα, να «αγκαλιάσει» τις αξίες της κυκλικής οικονομίας, η εταιρεία παρουσίασε πρόσφατα ένα νέο e-commerceπρόγραμμα, στο πλαίσιο του FBA: Το FBA Grade &Resell. Τo συγκεκριμένο πρόγραμμα βοηθά τώρα τους πωλητές στην Amazon να μεταπωλούν ως «χρησιμοποιημένα» τα προϊόντα που προέρχονται από επιστροφές πελατών και τα αποθέματα τα οποία βρίσκονται στις αποθήκες της εταιρείας εν γένει, δίνοντάς τους με αυτόν τον τρόπο μια δεύτερη «ζωή», μία ακόμη ευκαιρία.

Σύμφωνα με την ίδια την Amazon, το νέο αυτό πρόγραμμα αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα τωνμέτρων που λαμβάνει η εταιρεία, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα προϊόντα που πωλούνται μέσω της πλατφόρμας της -είτε από την ίδια την Amazon, είτε από μικρές επιχειρήσεις- αποκτούν χρησιμότητα. Όπως υποστηρίζει δε, μεταξύ άλλων, στόχος του FBA Grade & Resell είναι να ενισχύσει τις ενέργειες της εταιρείας στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας και να συμβάλλει στην προσπάθειά της να περιορίσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

Ωστόσο, εκτός από έναν περισσότερο οικολογικό σκοπότο νέο αυτό πρόγραμμα, που «τρέχει» μέσω της υπηρεσίας FBA, θα ενισχύσει σημαντικά και πολλές επιχειρήσεις που πωλούν τα προϊόντα τους μέσω της Amazon. Πώς; βοηθώντας τες να περιορίσουν τα έξοδά τους και να αναπτυχθούν περαιτέρω στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσα από τις μεταπωλήσεις προϊόντων τα οποία, υπό διαφορετικές συνθήκες, θα κατέληγαν αχρησιμοποίητα, στάσιμα σε κάποια αποθήκη ή σε κάποιες περιπτώσεις, στα απορρίμματα.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, λοιπόν, «τρέχει» ήδη τώραστη Μεγάλη Βρετανία, ενώ θα είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ έως το τέλος του έτους και σε Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία μέχρι τις αρχές του 2022. Σύμφωνα με την εταιρεία, μάλιστα, όταν το FBA Grade & Resell τεθεί σε πλήρη εφαρμογή και σε άλλες αγορές της Amazon, θα δίνει «ζωή» σε πάνω από 300 εκατομμύρια προϊόντα ετησίως, στοιχείο ιδιαιτέρα σημαντικό για περιβαλλοντικούς και οικονομικούς λόγος, τόσο για την ίδια Amazon, όσο και για τους πωλητές και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτή και χρησιμοποιούν την υπηρεσία Amazon FBA.

Πώς ακριβώς θα λειτουργεί όμως το εν λόγω πρόγραμμα; Ουσιαστικά, όταν ένα δέμα θαεπιστρέφεται, οι πωλητές θα μπορούν να επιλέγουν αυτομάτως αν θα αξιοποιηθεί, μέσω του FBA Grade &Resell. Στη συνέχεια, η Amazon θα αξιολογεί το αντικείμενο και ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται, θα το χαρακτηρίζει «μεταχειρισμένο» και θα το κατηγοριοποιεί ως εξής: «Σαν καινούριο», «πολύ καλό», «αποδεκτό». Από εκεί και πέρα, οι πωλητές θα θέτουν τη τιμή για το προϊόν, λαμβάνοντας υπόψη τους την κατάστασή του και την αξιολόγηση της Amazon, ενώ στη συνέχεια θα το πωλούν ακολουθώντας τις γνωστές διαδικασίες, που τους προσφέρει η υπηρεσία FBA, όπως κάνουν δηλαδή και με τα καινούρια προϊόντα τους. 

Πάντως, να σημειώσουμε πως παράλληλα με το FBA Grade & Resell, η Amazon «τρέχει» επίσης τώρα σε αρκετές αγορές της ένα ακόμη ξεχωριστό πρόγραμμα στο πλαίσιο της υπηρεσίας FBA, το FBA Liquidations, το οποίο επιτρέπει στους πωλητές FBA «να χρησιμοποιούν το κανάλι χονδρικής πώλησης και τεχνολογίας της Amazon», προκειμένου να επανακτούν μέρος του κόστους από επιστρεφόμενα είδη και το πλεόνασμα των αποθεμάτων. Μεταξύ άλλων δε, μέσω του προγράμματος οι πωλητές μπορούν να αποφεύγουν να πληρώνουν φόρους (αποθήκευσης) για τα αποθέματα που έχουν στις αποθήκες της Amazon.

Σε κάθε περίπτωση, η υπηρεσία FBA της Amazon αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά μία από τις πλέον σημαντικές για τους πωλητές και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα marketplaces του «γίγαντα» του e-commerce ανά τον κόσμο και όπως φαίνεται, συνεχώς ενισχύεται με νέες επιλογές, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις τόσο στους επιχειρηματίες, όσο και τους καταναλωτές.

Ουσιαστικά, το Amazon FBA επιτρέπει στους πωλητές στην Amazon να αναπτύσσουν τις επιχειρήσεις τους, διευρύνοντας τις πελατειακές τους βάσεις, ενώ την ίδια ώρα διευκολύνει τη λειτουργία των e-business τους, καθώς τους απαλλάσσει από αρκετές χρονοβόρες και απαιτητικές διεργασίες, όπως την αποθήκευση, το πακετάρισμα και την αποστολή των προϊόντων. Όσοι επιλέγουν την υπηρεσία Amazon FBA δε, εκτός από ταχύτερους χρόνους αποστολής, μπορούν να έχουν και χαμηλότερο κόστος παράδοσης, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται να πληρώνουν διαφορετικά, μεταβλητά τέλη για προμήθειες και αποστολές. Όλα αυτά ενώ τα προϊόντα που φέρουν την ένδειξη Fulfilled by Amazon, είναι γνωστό πως βρίσκονται γενικότερα πιο ψηλά στις προτιμήσεις των αγοραστών. Και για όλους τους παραπάνω λόγους, μπορούμε να κατανοήσουμε εύκολα γιατί ένα FBA προϊόν έχει περισσότερες πιθανότητες να πωληθεί και γιατί το Amazon FBA είναι η υπηρεσία που προτιμούν ως επί το πλείστον οι πωλητές στην Amazon, σε παγκόσμια βάση και ανεξάρτητα από την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται. 

Αποκτώντας έναν Amazon FBA λογαριασμό, λοιπόν, οι πωλητές έχουν πρόσβαση σε μία πραγματικά μεγάλη πελατειακή βάση και ταυτόχρονα, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να ολοκληρώνουν τις αγορές τους σε ένα περιβάλλον που ήδη εμπιστεύονται. Πλέον όμως, έχουν επίσης την ευκαιρία να ενισχύουν τα κέρδη τους, ακόμη και μέσα από τις επιστροφές προϊόντων, αξιοποιώντας τα προγράμματα FBA Grade & Resell και  FBA Liquidations.

Με πληροφορίες από CNBC 

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!