Σύμφωνα με την Amazon, η υπηρεσία Amazon FBA (Fulfillment by Amazon) επιτρέπει στις επιχειρήσεις και τους πωλητές να αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες την εκπλήρωση των παραγγελιών τους. Αφού οι επιχειρήσεις στείλουν τα προϊόντα στα κέντρα αποθήκευσης και διανομής της Amazon, η πλατφόρμα αναλαμβάνει να φέρεις εις πέρας εξ ολοκλήρου κάθε παραγγελία, να τη συσκευάσει και να τη διανείμει στον καταναλωτή, καθώς και να διαχειριστεί κάποια πιθανή επιστροφή των προϊόντων.

Κάπως έτσι, το Amazon FBA απελευθερώνει τον πωλητή από έναν μεγάλο όγκο εργασιών, ο οποίος αφορά κυρίως στη διεκπεραίωση των παραγγελιών, ενώ του δίνει τη δυνατότητα να εστιάσει σε πιο λειτουργικά και κομβικά μέρη της επιχείρησής του. Μάλιστα, την ίδια στιγμή, του εξασφαλίζει και μερικά σημαντικά προνόμια, όπως τη δυνατότητα free shipping αποστολών, την πρόσβαση σε ένα σύστημα παρακολούθησης των παραγγελιών και τη διάκριση των προϊόντων του με το σήμα Prime badge. Από την άλλη πλευρά, όλα αυτά τα προνόμια έρχονται με ανάλογα τέλη ή πρόσθετες χρεώσεις που χρειάζεται να καταβάλλει στην Amazon ένας πωλητής, για τη φύλαξη των αποθεμάτων του.

Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που παρουσιάζει το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο, ώστε να κρίνει ένας πωλητής αν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της επιχείρησής του.

Tα πλεονεκτήματα του μοντέλου Amazon FBA

#1 Η διαχείριση των παραγγελιών και των αποθεμάτων

Ένα από τα πιο απαιτητικά κομμάτια μίας επιχείρησης είναι η εκπλήρωση των παραγγελιών και η διαχείριση των αποθεμάτων, ωστόσο με το Amazon FBA, η Amazon φροντίζει τα πάντα για λογαριασμό ενός πωλητή. Εκείνος δεν χρειάζεται να ανησυχεί για το απόθεμα, εκτός από το να διατηρεί αρκετό από αυτό που απαιτείται στις αποθήκες της Amazon και δεν θα χρειαστεί να το απασχολεί οποιαδήποτε αποστολή.

#2 Προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία σε έναν πωλητή

Όπως είναι λογικό, αυτή η διαδικασία αυτόματα κάνει μία επιχείρησή πολύ πιο ανοιχτή, επιτρέποντάς σε έναν πωλητή να τη διευθύνει από οπουδήποτε στον κόσμο επιθυμεί, δίνοντάς του περισσότερη οικονομική ελευθερία και άπλετο χρόνο για να επικεντρωθεί σε ευρηματικούς τρόπους προώθησης της σελίδας του.

#3 Εξοικονόμηση κόστους αποστολής και αποθήκευσης

Η Amazon έχει αναφέρει πως η αποστολή παραγγελιών μέσω του Amazon FBA κοστίζει κατά μέσο όρο 32% λιγότερο στους πωλητές, σε σύγκριση με τους περισσότερους μεγάλους μεταφορείς των ΗΠΑ. Επιπλέον, μέσω του Amazon FBA ο πωλητής γλιτώνει αρκετά έξοδα από την ενοικίαση ενός χώρου ή μίας αποθήκης, αφού όλο το απόθεμα ή ένα μεγάλο μέρους αυτού, θα φυλάσσεται πλέον στις κεντρικές αποθήκες της Amazon.

#4 Μεγαλύτερη διευκόλυνση με την εξυπηρέτηση πελατών

Εφόσον η Amazon αναλαμβάνει τις παραγγελίες, εκείνη διαχειρίζεται και τις επιστροφές των προϊόντων αλλά και τους απογοητευμένους καταναλωτές. Κάπως έτσι, αποδεσμεύει τον πωλητή από την ευθύνη της εξυπηρέτησης των πελατών, ενώ κάνει τη δουλειά για εκείνον, επιτυγχάνοντας μία ταχύτερη παράδοση των παραγγελιών, σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρίες μεταφορών.

Τα μειονεκτήματα του μοντέλου Amazon FBA

#1 Φόροι και απρόβλεπτες χρεώσεις για τους πωλητές      

Οι φόροι που σχετίζονται με το Amazon FBA είναι πολυάριθμοι, απρόβλεπτοι και πολλές φορές προκαλούν σύγχυση στους πωλητές. Ακριβώς επειδή η Amazon αποφεύγει τη μακροπρόθεσμη αποθήκευση αποθεμάτων, για όσα προϊόντα παραμένουν καιρό απούλητα στα ράφια, επιβάλλει επιπλέον χρεώσεις. Καλό θα ήταν, λοιπόν, ένας πωλητής να διακρίνει έγκαιρα ποιοι κωδικοί θα του προσφέρουν μία δυναμική παρουσία, θα φύγουν εύκολα και θα έχουν μία καλή πορεία χάρη στο Amazon FBA.

#2 Η αμφιλεγόμενη πολιτική των ανοιχτών επιστροφών

Ένας από τους λόγους για τους οποίους η Amazon κατάφερε να αναπτυχθεί σε έναν κολοσσό του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου, είναι εξαιτίας της πολιτικής των ανοικτών επιστροφών. Παρόλα αυτά, για τις επιχειρήσεις και τους πωλητές που λειτουργούν μέσω του Amazon FBA, οι ανοιχτές επιστροφές μπορεί να φανούν κάπως προβληματικές, καθώς παρουσιάζουν αυξημένο αριθμό επιστροφών και ένα υψηλό κόστος που σχετίζεται με αυτές τις επιστροφές.

#3 Αυξημένες απαιτήσεις στη συσκευασία των προϊόντων

Είναι αλήθεια πως η Amazon έχει ιδιαίτερα αυξημένες και αυστηρές απαιτήσεις, όσον αφορά στη συσκευασία των προϊόντων και την αποστολή τους στις αποθήκες της. Υπάρχουν πολλά που χρειάζεται να γνωρίζει και να κάνει ένας πωλητής, ώστε να ανταποκριθεί επιτυχώς και να περάσει τον πήχη που έχει θέσει η Amazon. Σε κάθε περίπτωση, η ομάδα μας μπορεί να τον βοηθήσει να ανέβει αυτό το σκαλοπάτι και να «απογειώσει» τα κέρδη της επιχείρησής του, αξιοποιώντας τα προνόμια που του παρέχει το Amazon FBA. 

Μπορεί το μοντέλο Amazon FBA να μην εξυπηρετεί απόλυτα τις ανάγκες κάθε επιχείρησης, ωστόσο, παραμένει ένα χρήσιμο εργαλείο για κάθε πωλητή ο οποίος επιθυμεί να αφοσιωθεί σε διαφορετικά, πιο δημιουργικά κομμάτια της επιχείρησης. Μέσα από το ολοκληρωμένο online masterclass που έχουμε ετοιμάσει, έχει τη δυνατότητα να συγκεντρώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες όσα πρέπει να προσέξει, πριν αποφασίσει να επενδύσει σε αυτό.

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!