Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Black Friday αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία για κάθε πωλητή που δραστηριοποιείται στην Amazon και επιθυμεί να αυξήσει τα κέρδη του. Η καθιερωμένη γιορτή προσφορών, η οποία θα ξεκινήσει στις 24 Νοεμβρίου με αφορμή το Thanksgiving και θα κορυφωθεί στις 25 Νοεμβρίου, συγκεντρώνει στην πλατφόρμα εκατομμύρια υποψήφιους καταναλωτές από όλον τον κόσμο, ενισχύοντας σημαντικά το traffic που δημιουργείται εντός των brand stores.

Μιλώντας με αριθμούς, το 2021 σημειώθηκαν 9,9 δις προβολές προϊόντων κατά τη διάρκεια της Black Friday, ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά αυξήθηκαν κατά 3% και ξεπέρασαν τις 10.2 δις. Αυτό επιβεβαιώνει πως εκτός από τους αποφασισμένους αγοραστές, φέτος για μία ακόμη χρονιά, ένα τεράστιο κοινό θα χρησιμοποιήσει ξανά την αναζήτηση της Amazon, θέλοντας να πραγματοποιήσει μία έρευνα αγοράς, να συγκρίνει τιμές και να προσθέσει προϊόντα στο καλάθι του για κάποια μελλοντική αγορά.

Ειδικότερα αν σκεφτούμε πως σύντομα ακολουθεί και η Cyber Monday που απευθύνεται στον κλάδο της τεχνολογίας και των online αγορών, καταλαβαίνουμε πως αυτό το δεκαπενθήμερο προσφορών δίνει τη δυνατότητα σε κάθε πωλητή να πραγματοποιήσει ένα δυναμικό άνοιγμα στην εορταστική περίοδο. Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει τα βήματα που αξίζει να ακολουθήσει, ώστε να επωφεληθεί από τα προνόμια που του προσφέρουν οι δύο μεγαλύτερες ετήσιες γιορτές προσφορών της Amazon.

#1 Ξεκινάμε έγκαιρα τον προγραμματισμό

Όλοι οι πωλητές, ανεξάρτητα αν συνεργάζονται με την Amazon ή όχι, γνωρίζουν καλά πως η Black Friday δεν διαρκεί μόνο μία μέρα, αλλά μία εβδομάδα ή και περισσότερο. Πολλοί αγοραστές έχουν ήδη τα αγαπημένα τους προϊόντα αποθηκευμένα, με την ελπίδα ότι θα τα βρουν σε έκπτωση και θα μπορέσουν επιτέλους να τα αποκτήσουν. Άλλωστε, όσοι καταναλωτές γνωρίζουν ακριβώς πώς και πού θα επενδύσουν το budget που θα διαθέσουν για τη Black Friday, περιμένουν πώς και πώς τη συγκεκριμένη ημέρα, ξεκινούν την έρευνα αγοράς τους, τουλάχιστον δύο εβδομάδες με έναν μήνα πριν. Ακριβώς για αυτό, καλό θα ήταν ένας πωλητής να ξεκινήσει και αυτός έγκαιρα τον προγραμματισμό του. Να αποφασίσει ποια προϊόντα τον συμφέρει να προωθήσει, ώστε να παραγγείλει το ανάλογο απόθεμα και να προσθέσει τις απαραίτητες ενδείξεις που προετοιμάζουν το κοινό για τη μεγάλη πτώση των τιμών.

#2 Βελτιώνοντας την παρουσία μας στην Amazon

Η  κινητικότητα που προκύπτει εντός της Amazon κατά τη διάρκεια της Black Friday, επιτρέπει σε μικρότερες και μεσαίες επιχειρήσεις να ανεβάσουν σημαντικά την επισκέψιμότητά τους. Χιλιάδες πιθανοί αγοραστές θα περιηγούνται στην πλατφόρμα, αναζητώντας τα προϊόντα που επιθυμούν σε προνομιακές τιμές, ενώ συγχρόνως θα γνωρίζουν καλύτερα τα brand stores που τους ενδιαφέρουν. Ωστόσο, επειδή εκτός από τη συνολική εμφάνιση ενός brand store, οι καταναλωτές ελέγχουν και τις αξιολογήσεις, είναι σημαντικό να μην υπάρχουν αναπάντητα σχόλια ή αρνητικές κριτικές που δεν έχουν απαντηθεί σε κάποια καταχώρηση προϊόντος. Ακόμη και σε μία «θάλασσα» θετικών σχολίων, μία άσχημη αξιολόγηση, η οποία έμεινε αναπάντητη είναι πρόβλημα και αποθαρρύνει τους καταναλωτές από το να εμπιστευτούν μία επιχείρηση. Απαντώντας στις αρνητικές κριτικές, ένας πωλητής δείχνει πως οι απόψεις των πελατών είναι σημαντικές για εκείνον και πως προσπαθεί πάντα να επιλύει άμεσα τα προβλήματα ή τους προβληματισμούς των πελατών του.

#3 Διευρύνοντας το πελατολόγιο ενός brand store

Παρότι η διατήρηση των παλιών πελατών είναι κάπως πιο δύσκολη από την προσέλκυση νέων, αν ένας πωλητής επιθυμεί να διευρύνει το πελατολόγιο του, υπάρχουν μερικοί έξυπνοι τρόποι για να μετατρέψει έναν τυχαίο αγοραστή της Black Friday σε έναν τακτικό και πιστό πελάτη του. Πώς; Δίνοντάς κίνητρα στον καταναλωτή που θα τον επιλέξει, ώστε να επιστρέψει ξανά σύντομα στη σελίδα του, προσφέροντας του εκπτωτικά κουπόνια με κάθε αγορά για μελλοντική χρήση, παρακινώντας τον να αφήσει την κριτική του αφού χρησιμοποιήσει το προϊόν. Διότι όσο περισσότερες κριτικές συγκεντρώνονται στις καταχωρήσεις των προϊόντων , τόσο πιο αξιόπιστο φαίνεται ένα brand store στο κοινό, τόσοι περισσότεροι δυνητικοί πελάτες θα εμπιστευτούν το συγκεκριμένο κατάστημά για τις αγορές του. Έτσι και αλλιώς, οι αξιολογήσεις είναι πάντα ένα από τα πρώτα πράγματα που ελέγχει ένας καταναλωτής πριν προχωρήσει σε μία αγορά. 

#4 Γνωρίζοντας τις κορυφαίες τάσεις της αγοράς

Κάθε χρόνο στη Black Friday, υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα προϊόντα που «πρωταγωνιστούν» στον χώρο της λιανικής. Αυτό δεν αφορά μόνο τα επώνυμα best sellers της ημέρας, αλλά και τις γενικότερες τάσεις των καταναλωτών. Από παιδικά παιχνίδια μέχρι προϊόντα ομορφιάς ή τεχνολογίας και από όργανα γυμναστικής μέχρι είδη σπιτιού, είναι σημαντικό για κάθε πωλητή να γνωρίζει περίπου πώς θα κινηθεί η αγορά, ποιες θα είναι οι κορυφαίες τάσεις της σεζόν και οι προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες θα έχουν την τιμητική τους στην εορταστική περίοδο. Με αυτόν τον τρόπο, θα γνωρίζει ποια προϊόντα θα παρουσιάσουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και αξίζει να επενδύσει σε αυτά, ποια είναι τα keywords που θα του δώσουν προβάδισμα στην αναζήτηση, καθώς και σε ποιες τιμές θα κινηθούν οι ανταγωνιστές, ώστε να ξεχωρίσουν οι δικές του προσφορές από το πλήθος.

Μία πετυχημένη και επικερδής Black Friday δεν είναι μόνο μία ευκαιρία για περισσότερες πωλήσεις και υψηλότερα κέρδη για τους πωλητές. Κυρίως, αποτελεί την ιδανική συνθήκη για να πραγματοποιήσει ένας πωλητής ένα καλό ξεκίνημα στην γιορτινή σεζόν. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές, εστιάζοντας στη βελτίωση τις εικόνας του brand store και των προϊοντικών καταχωρήσεων, δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα επωφεληθεί από αυτό το buzz προσφορών, το οποίο εισάγει το κοινό και την αγορά στην περίοδο των Χριστούγεννων.  

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!