Είτε είστε νέος πωλητής στην Amazon, είτε ανήκετε στους περισσότερο έμπειρους, το να επιλέξετε σε ποια κατηγορία προϊόντων θα επενδύσετε σε πρώτο στάδιο ή θα επεκτείνετε τις πωλήσεις σας, μπορεί να αποδειχθεί μια απόφαση που απαιτεί σκέψη και έρευνα.

Με 33 κατηγορίες και την καθεμιά να διαφέρει σημαντικά από την άλλη, πώς μπορεί ένας πωλητής να γνωρίζει ότι η απόφασή του θα αποδειχθεί επικερδής; Τα στοιχεία του Jungle Scout αναφορικά με τις καλύτερες σε πωλήσεις κατηγορίες προϊόντων στην e-commerce πλατφόρμα της Amazon για το 2021 έχουν ενδιαφέρον και μπορούν ενδεχομένως να αποδειχθούν χρήσιμα για έναν πωλητή και δη, νέο.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, δηλαδή από τις κατηγορίες προϊόντων που επιλέγουν οι περισσότεροι πωλητές στην Amazon. Στη λίστα με τις δέκα κατηγορίες προϊόντων στην Amazon που παρουσιάζουν τώρα ζήτηση και προσελκύουν όλο και περισσότερους πωλητές, περιλαμβάνονται οι εξής: Σπίτι και κουζίνα (40%), σπορ και εξωτερικές δραστηριότητες (21%), παιχνίδια και gaming (19%), ομορφιά και προσωπική φροντίδα (19%), υγεία, σπίτι και φροντίδα μωρού (18%), προϊόντα γραφείου (15%), κήπος και εξωτερικός χώρος (14%), εργαλεία και βελτίωση σπιτιού (14%), προμήθειες κατοικίδιων (13%).

Ακολουθούν οι κατηγορίες που αφορούν στα ρούχα, τα παπούτσια και τα κοσμήματα (13%), τα βιβλία (12%), τα είδη μαναβικής και τα gourmet τρόφιμα (12%), τα ηλεκτρονικά είδη (12%), τα βρεφικά είδη (12%), τα κινητά και τα αξεσουάρ τηλεφώνων (5%), τα χειροποίητα είδη (4%), τα βιντεοπαιχνίδια (4%), τον ταξιδιωτικό εξοπλισμό (3%) και μεταξύ άλλων, τα μουσικά όργανα (2%).

Τα περιθώρια κέρδους και οι ευκαιρίες που «κρύβουν» οι υποκατηγορίες

Φυσικά, οι πωλητές μπορούν να επιλέξουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους στην Amazon σε περισσότερες κατηγορίες, αντί να περιοριστούν σε μία. Το ποιες είναι οι κατηγορίες προϊόντων στις οποίες αξίζει να δραστηριοποιηθούν, βέβαια, εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, αν και σίγουρα τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα όταν ένας πωλητής διαθέτει ήδη το δικό του e-business.

Ένας από τους αυτούς τους παράγοντες, λοιπόν, είναι και το περιθώριο κέρδους ανά κατηγορία, κάτι που μπορεί να διαφέρει σημαντικά, ανά περίπτωση προϊόντος. Για τους περισσότερους πωλητές στην Amazon, πάντως, το περιθώριο κέρδους κυμαίνεται από 17 μέχρι 26%, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία πωλούν τα προϊόντα τους.  Σε κάθε περίπτωση, κάποιες κατηγορίες μπορεί να είναι περισσότερο κερδοφόρες από άλλες όμως, κάθε κατηγορία περιέχει υποκατηγορίες, που μπορούν να προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για πιο πολλές πωλήσεις και κέρδη.

Για παράδειγμα, οι κατηγορίες που αφορούν σε προϊόντα για το σπίτι και την κουζίνα (home & kitchen) και για τα αθλήματα και τις εξωτερικές δραστηριότητες (sports & outdoors), είναι δύο από τις πιο δημοφιλείς για τους πωλητές. Ωστόσο, και οι δύο διαθέτουν αρκετές υποκατηγορίες που σε κάποιες περιπτώσεις και για διάφορους λόγους, δεν είναι τόσο επικερδείς. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει συχνά με κατηγορίες που δεν είναι τόσο δημοφιλείς. Με λίγα λόγια, τα πάντα είναι σχετικά και το στοιχειό-«κλειδί» στη συγκεκριμένη περίπτωση για έναν πωλητή, είναι να βρει την κατάλληλη ευκαιρία, δηλαδή την κατηγορία ή την υποκατηγορία εκείνη που παρουσιάζει μεγάλη ζήτηση και στην οποία αξίζει να επενδύσει.

Σε γενικές γραμμές, βέβαια, οι πωλητές στην Amazon σχεδόν σε κάθε κατηγορία, έχουν κατά μέσο όρο πωλήσεις που κυμαίνονται από 1.000 έως 25.000 δολάρια τον μήνα, με κάποιες συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως εκείνες που αφορούν για παράδειγμα στα βιβλία ή τα χειροποίητα είδη να εμφανίζουν αισθητά πιο χαμηλές μηνιαίες πωλήσεις, που δεν ξεπερνούν τα 1.000 δολάρια και άλλες πολύ υψηλότερες που φτάνουν ακόμη και τα 50.000 δολάρια, όπως εκείνες που σχετίζονται με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.


Επιλέγοντας την κατάλληλη μέθοδο και το σωστό μοντέλο πωλήσεων ανά περίπτωση

Σχεδόν για κάθε κατηγορία προϊόντων στην Amazon, πάντως, η μέθοδος Fulfillment by Amazon (FBA) είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, ωστόσο, σε ό,τι αφορά στους πωλητές που δραστηριοποιούνται κατά βάση σε κατηγορίες όπως εκείνες των smartphones και των αξεσουάρ κινητών τηλεφώνων, των υπολογιστών, τις εφαρμογές, τα βινύλια και τα χειροποίητα είδη, η μέθοδος Fulfillment by Merchant (FBM) επικρατεί.

Όσο για τα μοντέλα πωλήσεων, οι πιο πολλοί πωλητές στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων στην πλατφόρμα της Amazon και δη, εκείνοι οι οποίοι επενδύουν σε είδη για το σπίτι και την κουζίνα, προτιμούν το private labeling, δηλαδή το να πωλούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Δίνοντας έμφαση στις τάσεις και τα κατάλληλα keywords

Τι μπορεί να κάνει όμως ένας νέος ή κάποιος εν δυνάμει πωλητής προκειμένου να διευκολύνει την απόφαση του για την κατηγορία προϊόντων στην οποία αξίζει να δραστηριοποιηθεί; Σε πρώτο στάδιο μπορεί να στραφεί στα Google Τrends και δη, να αρχίσει να χρησιμοποιεί το εν λόγω ψηφιακό εργαλείο σε εβδομαδιαία βάση για να ενημερώνεται για τις πλέον δημοφιλείς τάσεις στον κόσμο του e-commerce και τι αναζητούν περισσότερο οι χρήστες του διαδικτύου, με βάση την ηλικία, το φύλο και την χώρα στην οποία ζουν. Με λίγα λόγια, να βρει τις τάσεις και τα προϊόντα που παρουσιάζουν ζήτηση, ανάλογα με την περίπτωση.

Στη συνέχεια, ανακαλύπτοντας τις πλέον δημοφιλείς λέξεις-«κλειδιά» στις κατηγορίες στις οποίες ενδιαφέρεται να δραστηριοποιηθεί κατά βάση και επενδύοντας σε αυτές, θα έχει πιο πολλές πιθανότητες για περισσότερες και πιο στοχευμένες πωλήσεις. Δίνοντας έμφαση στα κατάλληλα keywords δε, θα μπορέσει να δημιουργήσει πιο στοχευμένο περιεχόμενο για τις σελίδες του στην Amazon και για τις λίστες των προϊόντων του.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία που είδαν πρόσφατα το «φως» της δημοσιότητας, σε ό,τι αφορά στις ΗΠΑ συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Amazon από το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθούν αυτό το έτος κατά 15,3%, φτάνοντας τα 367,19 δισ. δολάρια, έπειτα από μία εντυπωσιακή άνοδο της τάξης του 44,1% το 2020. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα δε, η ζήτηση για onlineαγορές, συνέβαλε σε αύξηση των πωλήσεων σχεδόν σε κάθε κατηγορία προϊόντων στην Amazon τους τελευταίους μήνες.

Με πληροφορίες από junglescout.com και businessinsider.com

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!