Με πάνω από 200 εκατομμύρια συνδρομητές στο Amazon Prime και περισσότερους από 300 εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς πελατών παγκοσμίως, είναι εύκολο να κατανοήσουμε γιατί το άνοιγμα ενός λογαριασμού πωλητή στην Amazon, μπορεί να αποτελέσει μία απόφαση που θα οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις και φυσικά, σε σημαντικά κέρδη για ένα e-business.
Εκτός, λοιπόν, από μία μεγάλη πελατειακή βάση, η απόφαση να γίνει κάποιος πωλητής στην Amazon, αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία, αν αναλογιστούμε ότι οι Amazon sellers μπορούν να προωθήσουν σήμερα τα προϊόντα τους σε 18 διεθνείς αγορές. Και αυτές οι αγορές δίνουν στους καταναλωτές ανά τον κόσμο τη δυνατότητα να βρουν και να αγοράσουν ό,τι θέλουν, μέσα από μία λίστα 350 εκατομμυρίων προϊόντων.
Από την Ευρώπη μέχρι την Αμερική και από την Ιαπωνία μέχρι την Αυστραλία
Ποιες είναι, λοιπόν, οι διεθνείς αγορές της Amazon και τι αξίζει να γνωρίζουμε για αυτές; Η λίστα με τα Amazon marketplaces είναι μεγάλη. Από τον Καναδά μέχρι τις ΗΠΑ και από το Μεξικό μέχρι τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Σουηδία, την Πολωνία, την Ολλανδία, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βραζιλία, την Αυστραλία, την Ινδία, τη Σαουδική Αραβία και την Τουρκία.
Σε ό,τι αφορά στην Ευρώπη συγκεκριμένα, με έναν και μόνο λογαριασμό, ένας πωλητής στην Amazon μπορεί να προσεγγίσει πελάτες σε 28 διαφορετικές χώρες, με πάνω από 2.700 προϊόντα να πωλούνται ανά λεπτό στο Amazon EU και με περισσότερους από 176 εκατ. μοναδικούς μηνιαίους επισκέπτες στα marketplaces της Βρετανίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας (SimilarWeb, 2020).
Τα στοιχεία όμως, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά και για τις υπόλοιπες διεθνείς ηλεκτρονικές αγορές, με εκείνη των ΗΠΑ, δηλαδή, το amazon.com, να είναι η πλέον δημοφιλής και να ακολουθεί η αγορά του Καναδά και εκείνη της Μεγάλης Βρετανίας (amazon.co.uk).
Κάνοντας τα πρώτα international βήματα στον κόσμο της Amazon
Η αλήθεια είναι πως κάθε marketplace της Amazon διαθέτει τα δικά του χαρακτηριστικά, που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα κοινά σημεία, μερικές σημαντικές ομοιότητες που δημιουργούν μία κοινή βάση για τους πωλητές ανά τον κόσμο.
Σύμφωνα, λοιπόν, με έρευνα του Jungle Scout για το 2021, αυτή τη στιγμή το 54% των πωλητών στα marketplaces της Amazon ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο σε κάποια από τις διεθνείς πλατφόρμες του «γίγαντα» του e-commerce για δύο χρόνια ή και λιγότερο. Με λίγα λόγια, οι νέοι πωλητές είναι πολλοί, με τον εν λόγω αριθμό στη Σαουδική Αραβία να «αγγίζει» το 92%. Στην αντίθετη πλευρά, η Ιαπωνία διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό έμπειρων πωλητών, με το 17% να δηλώνει πως πραγματοποιεί πωλήσεις μέσω της Amazonγια πέντε ή περισσότερα χρόνια.
Ένα ακόμη κοινό στοιχείο είναι ότι το Fulfillment by Amazon (FBA) αποτελεί την υπηρεσία που προτιμούν ως επί το πλείστον οι πωλητές στην Amazon, σε παγκόσμια βάση. Για την ακρίβεια, το 91% των ερωτηθέντων της έρευνας, δήλωσε πως χρησιμοποίει την υπηρεσία Amazon FBA, ανεξάρτητα από την αγορά στην οποία δραστηριοποιείται. Το γεγονός αυτό δεν είναι τυχαίο, ειδικότερα αν αναλογιστούμε πως το Fulfillment byAmazon επιτρέπει στους πωλητές να πωλούν τα προϊόντα τους σε όλο τον κόσμο, με την ίδια την Amazon να αναλαμβάνει τόσο το κομμάτι της αποθήκευσης των προϊόντων στα κέντρα διανομής της, όσο του πακεταρίσματος και μεταξύ άλλων, της αποστολής τους.
Την ίδια ώρα, πολλοί πωλητές σε όλα τα Amazon marketplaces -και μάλιστα σε ποσοστό που ξεπερνάει το 66%- προτιμούν να επενδύουν σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), ενώ σε ό,τι αφορά στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων, εκείνα που σχετίζονται με το σπίτι και την κουζίνα, «κερδίζουν» με διαφορά. Πιο αναλυτικά, τουλάχιστον το 37% όλων των πωλητών που συμμετείχαν στην έρευνα του Jungle Scout, ασχολείται με τις πωλήσεις προϊόντων στη σχετική κατηγορία της Amazon (home & kitchen), με την αγορά της Τουρκίας να διαφοροποιείται στη συγκεκριμένη περίπτωση, αφού στο εν λόγω marketplace η «Νο1» κατηγορία που προτιμούν οι πωλητές, είναι εκείνη των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (beauty & personal care).
Ποιο άλλο στοιχείο χαρακτηρίζει τα e-commerce marketplaces της Amazon ανά τον κόσμο; Οι πωλητές σε όλες τις αγορές επικεντρώνουν περισσότερο το ενδιαφέρον τους σήμερα στην εύρεση των κατάλληλων προϊόντων προς πώληση και στη βελτιστοποίηση των σελίδων και των περιγραφών των προϊόντων τους. Μάλιστα, η διαδικασία επιλογής του κατάλληλου προϊόντος αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση που σχεδόν οι μισοί πωλητές σε όλες τις αγορές υποστηρίζουν πως αντιμετωπίζουν, καθώς αναζητούν τα best sellersπροϊόντα και εκείνα που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Στην περίπτωση που είστε ήδη πωλητές στην Amazon, λοιπόν, έχετε κάθε λόγο να επενδύσετε ώστε τα προϊόντα σας να μπορούν να φτάνουν με αμεσότητα σε αρκετές χώρες του κόσμου. Για αυτόν τον λόγο, η δημιουργία ενός Amazon FBA λογαριασμού κρίνεται απαραίτητη, αφού μπορεί να απλοποιήσει και να κάνει πιο εύκολες για εσάς μία σειρά από σημαντικές διεργασίες.
Από εκεί και πέρα, η ύπαρξη του δικού σας Brand Store, δηλαδή το να δημιουργήσετε στην Amazon μία σελίδα για το brand σας, μπορεί να οδηγήσει στην καλύτερη προβολή των προϊόντων σας, σε ακόμη περισσότερους καταναλωτές. Το ίδιο και η εύρεση των κατάλληλων keywords και φυσικά, η μετάφραση των κειμένων που συνοδεύουν τα προϊόντα σας, δηλαδή οι περιγραφές τους. Μέσα από ένα keyword research στο marketplace στο οποίο επιθυμείτε να πουλήσετε ένα προϊόν, θα μεταφράσετε αναλόγως και το κείμενο που θα το συνοδεύει και δη, τις λίστες προϊόντων και τις περιγραφές τους. Και κάπως έτσι, θα καταφέρετε να προσεγγίσετε πιο άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη περισσότερους πελάτες.
Με πληροφορίες από junglescout.com
Leave a Reply