Όπως φαίνεται από τις τελευταίες κινήσεις της Amazon, η εταιρία επιδιώκει με κάθε τρόπο να μεγιστοποιήσει την παραγωγικότητα και τα κέρδη της, ενώ την ίδια στιγμή προχωρά σε μετατροπές, σε μία προσπάθεια να εξοικονομήσει εκατομμύρια από το κόστος των κέντρων διανομών και των αποθηκών. Ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο, ο CFO της πλατφόρμας, Brian Olsavsky, ανέφερε σε αναλυτές πως «η Amazon λειτουργεί ήδη με πολύ υψηλά επίπεδα αποθεμάτων, τα οποία προέρχονται από πωλήσεις που σημειώθηκαν κυρίως σε εκδηλώσεις του Amazon Prime, γεγονός που καθιστά τις βελτιώσεις στην παραγωγικότητα, μία πρόκληση για την εταιρία».
Δεν μας προκαλεί έκπληξη, λοιπόν, πως λίγους μήνες μετά, η Amazon αποφασίζει να επανασχεδιάσει το σύστημα διαχείρισης χωρητικότητας για τα κέντρα διανομής, προσφέροντας χώρο και ευελιξία στους πωλητές που δραστηριοποιούνται μέσω του Amazon FBA. Πιο αναλυτικά, το νέο σύστημα θα διευρύνει τον χώρο που μπορεί να αξιοποιήσει ένας πωλητής, θα του παρέχει έναν καλύτερο έλεγχο του εμπορεύματος που υπάρχει στις αποθήκες, ενώ θα του εξασφαλίζει ακόμη περισσότερο χώρο, εφόσον του είναι απαραίτητος. Αυτές οι αλλαγές θα «λύσουν» τα χέρια αρκετών πωλητών, ειδικότερα όσων θέλουν να προωθήσουν συγκεκριμένα προϊόντα ή να «τρέξουν» καμπάνιες, αφού θα μπορούν να προγραμματίζουν και να διαχειρίζονται καλύτερα το απόθεμά τους, αλλά και τη διαδικασία του εφοδιασμού.
Σύμφωνα με τις νέες κατευθύνσεις της εταιρίας, το όριο ανανέωσης για την ποσότητα των αποθεμάτων που μπορεί να αποθηκεύει ένας πωλητής στις εγκαταστάσεις της Amazon, γίνεται μηνιαίο αντί για εβδομαδιαίο. Το εβδομαδιαίο όριο ανανέωσης αλλά και το τριμηνιαίο όριο αποθήκευσης που ίσχυαν μέχρι πρόσφατα, αντικαθίστανται πλέον από το μηναίο, αφού αρκετοί πωλητές παραπονέθηκαν πως δεν εξυπηρετούν, ενώ δημιουργούν προβλήματα στον προγραμματισμό της παραγωγής και της αποστολής του εμπορεύματος στις αποθήκες.
Ένα σημείο που παρουσιάζει ενδιαφέρον, είναι πως η Amazon θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο τους πωλητές, παρέχοντάς τους στοιχεία και προβλέψεις που θα τους βοηθούν να προγραμματίζουν το απόθεμά τους έως και τρεις μήνες νωρίτερα. Λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις που θα τους προσφέρει η εταιρία, οι οποίες θα αφορούν στο πιθανό κόστος αποθήκευσης, οι πωλητές θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν πιο αποτελεσματικά τον χώρο τους στις αποθήκες και να «απογειώσουν» τη βαθμολογία τους στο Inventory Performance Index (IPI). Άλλωστε, το όριο χωρητικότητας που ισχύει για κάθε πωλητή, επηρεάζεται σημαντικά από το IPI, καθώς και από άλλους παράγοντες, όπως τις προβλέψεις της πλατφόρμας επί των πωλήσεων, τον χρόνο παράδοσης και αποστολής του εμπορεύματος στο κέντρο διανομής.
Όπως αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση, το νέο σύστημα διαχείρισης προέκυψε έπειτα από αιτήματα αρκετών πωλητών, ενώ θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Μαρτίου. Ο διευθύνων σύμβουλος τoυ τμήματος Selling Partner Services της Amazon, Dharmesh Mehta, τόνισε πως, «οι πωλητές μας είπαν πως χρειάζονται μεγαλύτερη χωρητικότητα, καλύτερο προγραμματισμό και περισσότερο έλεγχο για το εμπόρευμά τους. Οι ομάδες μας εργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα βελτιωμένο σύστημα, το οποίο θα προσφέρει νέα εργαλεία διαχείρισης της χωρητικότητας και των πόρων, ώστε να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να αναπτυχθούν».
Leave a Reply