Έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από την ημέρα που η Amazon ανακοίνωσε μέσω του Seller Central πως θα αλλάξει την πολιτική της σχετικά με τις επιστροφές των παραγγελιών από τους καταναλωτές και η αλλαγή εφαρμόζεται ήδη από τις 14 Ιανουαρίου. Όπως ανέφερε η εταιρία και στη σχετική ανακοίνωση, από τη νέα χρονιά οι πωλητές θα είναι πλέον υπεύθυνοι για τις χρεώσεις που επιφέρουν οι επιστροφές των παραγγελιών, αρκεί να είναι εκείνοι που έχουν αναλάβει να εκπληρώσουν τις αποστολές των προϊόντων και δεν ακολουθούν το μοντέλο Amazon FBA.

Σύμφωνα με τη νέα πολιτική που καθιέρωσε η Amazon, εάν ένας μεταφορέας αξιολογήσει πως μία επιστροφή δεν πληροί τα κριτήρια για να γίνει αποδεκτή και να ολοκληρωθεί, δηλαδή αν η συσκευασία ξεπερνά το επιτρεπόμενο μέγεθος ή αναγράφει λανθασμένα τα στοιχεία του παραλήπτη, η χρέωση για τη διόρθωση της αποστολής μεταφέρεται απευθείας στον πωλητή. Στο τέλος του μήνα, κάθε πωλητής θα λαμβάνει ένα συγκεντρωτικό email το οποίο θα αναφέρει αναλυτικά τις χρεώσεις που προέκυψαν από τις επιστροφές των παραγγελιών και θα εξηγεί για ποιους λόγους θεωρήθηκαν ακατάλληλες.

Από την άλλη πλευρά, οι πωλητές με τη σειρά τους επισημαίνουν πως οι καταναλωτές πολλές φορές δεν επιστρέφουν τα προϊόντα στην αρχική τους συσκευασία, γεγονός που μπορεί να τους επιφέρει επιπλέον επιβαρύνσεις μελλοντικά. Μάλιστα, αρκετοί θέλοντας να σχολιάσουν τη νέα πολιτική επιστροφών, ανάρτησαν στο διαδίκτυο φωτογραφίες από την αρχική συσκευασία μίας αποστολή και τη σύγκριναν με τη συσκευασία που έλαβαν κατά την επιστροφή της παραγγελίας από τον πελάτη. Χαρακτηριστικά, μία ανάρτηση έδειχνε ένα κουτί στο μέγεθος ενός μικρού φορητού υπολογιστή, να επιστρέφει στη συσκευασία μίας ηλεκτρικής σκούπας, δηλαδή σε μία συσκευασία περίπου τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την αρχική συσκευασία αποστολής.Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως τα δύο βασικά κριτήρια που εξετάζουν οι διανομείς για να ολοκληρώσουν μία επιστροφή είναι τα φυσικά χαρακτηριστικά της, δηλαδή αν οι διαστάσεις και το βάρος μίας επιστροφής αντιστοιχούν με αυτά της αρχικής αποστολής, καθώς και τη διεύθυνση επιστροφής του πακέτου, η οποία μπορεί να είναι λάθος ή άκυρη, οπότε καθιστά αδύνατη την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Συγκεκριμένα, η χρέωση για κάθε επιστροφή που δεν ολοκληρώθηκε ανέρχεται στα 18 δολάρια.

Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα στο Εcommerce Βytes, οι πωλητές θεωρούν αδικαιολόγητο το γεγονός πως η Amazon επιλέγει να μην επιβαρύνει τους καταναλωτές με το κόστος μίας επιστροφής, αλλά τις επιχειρήσεις. Μάλιστα, θεωρούν πως αν η εταιρία είχε μεταφέρει τη χρέωση στους καταναλωτές, σίγουρα θα υπήρχαν κάποιες αντιδράσεις, αλλά θα μειώνονταν σημαντικά οι άσκοπες επιστροφές, οι καταναλωτές θα εκπαιδεύονταν στο να τηρούν με συνέπεια και τυπικότητα τη διαδικασία των επιστροφών και πλέον θα ήταν λιγότερο καταχρηστικοί σε σχέση με τα πλεονεκτήματα και τις διευκολύνσεις που τους προσφέρει η πλατφόρμα.

Στο αντίποδα, ένας εκπρόσωπος της Amazon δήλωσε την περασμένη Παρασκευή στο Εcommerce Βytes πως «η εταιρία προσαρμόζεται στη νέα πολιτική που ακολουθεί ο κλάδος εν γένει, προσπαθεί να καταστήσει πιο σαφείς τις οδηγίες των επιστροφών στους καταναλωτές, θέλοντας να τους επικοινωνήσει τη σημαντικότητα της βιωσιμότητας και του light packaging», ενώ συμπλήρωσε πως «στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι χρεώσεις επιστροφών οφείλονται σε λάθος διαστάσεις που προκύπτουν ήδη από την αγορά ενός προϊόντος. Για να αποφύγουν οι πωλητές τις χρεώσεις, μπορούν να επιβεβαιώσουν πως οι διαστάσεις των προϊόντων είναι αντίστοιχες με αυτές που αναγράφουν στις καταχωρίσεις των προϊόντων τους και πως οι διαστάσεις της συσκευασίας είναι σωστές ήδη κατά το στάδιο της αποστολής».Το σίγουρο είναι πως η νέα πολιτική επιστροφών της Amazon, η οποία έχει τεθεί ήδη σε ισχύ, έχει προβληματίσει αρκετά όσους δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στην πλατφόρμα, κάτι που φαίνεται και από τις εκατοντάδες αναρτήσεις που υπάρχουν συγκεντρωμένες στο σχετικό forum του Seller Central. Μένει να δούμε, λοιπόν, πως αυτή η αλλαγή πολιτικής θα μεταβάλλει σε βάθος χρόνου τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με τις επιστροφές και κυρίως, πώς θα επηρεάσει τα μηνιαία κέρδη των επιχειρήσεων.

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!