Ομολογουμένως, αν κάποιος θέλει να δημιουργήσει ένα καινοτόμο προϊόν ή μία υπηρεσία στην αγορά, οφείλει πρωτίστως να συλλάβει μία μοναδική ιδέα, η οποία πρέπει να ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες προϋποθέσεις, που μέλλει να είναι καθοριστικές, έτσι ώστε να κάνει τη διαφορά στην αγορά

Κάπου εδώ, η Amazon κάνει και πάλι την εμφάνισή της, χάρη στο επιτυχημένο product design της, που εδώ και χρόνια καταφέρνει -μέσα από τα σωστά «βήματα» και τις απαραίτητες διαδικασίες- να κατακτήσει την αγορά πουλώντας ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί.

Και μπορεί, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός προϊόντος να είναι μια πολύ σύνθετη διαδικασία, καθώς χρειάζεται η σωστή προσέγγιση, ούτως ώστε να μετουσιωθεί μια ευφυής ιδέα σε ένα ευπώλητο αντικείμενο ή υπηρεσία, ωστόσο δεν αρκούν μόνο αυτά, αφού είναι εξίσου σημαντικό το συγκεκριμένο προϊόν να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις, τις οποίες προτείνει η Amazon και παίζουν καταλυτικό ρόλο στον «δρόμο» προς την επιτυχία. 

Τα σημεία-«κλειδιά» που προτείνει η Amazon

#1. Ποια ανάγκη φιλοδοξεί να καλύψει το νέο προϊόν;

Φυσικά, η απάντηση στο ερώτημα «Ποια ανάγκη φιλοδοξεί να καλύψει ένα νέο προϊόν;», δεν είναι τόσο απλή όσο μοιάζει, καθώς υπάρχει ένα «ντόμινο» ερωτημάτων που έπονται αυτής της ανάγκης. Τι σημαίνει αυτό; Πως για να δοθεί η σωστή απάντηση, πρέπει πρώτα να γνωρίζουμε το κοινό στο οποίο απευθύνεται το προϊόν. Στο σημείο αυτό, είναι απαραίτητη μία έρευνα αγοράς που θα μας δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που ενδεχομένως αφορούν στο νέο προϊόν. Μάλιστα, εάν αυτή η έρευνα απευθυνόταν σε δυνητικούς χρήστες/πελάτες του προϊόντος, τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμη πιο ακριβή, μιας και θα μπορούσαν να αναγνωριστούν οι ανάγκες τους, τι λείπει από την αγορά που να τους αφορά και να τους είναι χρήσιμο, ποια κενά υπάρχουν που μπορούν να καλυφθούν.  

#2. Η φιλοδοξία του προϊόντος εξυπηρετεί το target group; 

Αφού το πρώτο «βήμα» έχει γίνει, είναι απαραίτητο να επιβεβαιωθεί ότι η ανάγκη που το νέο προϊόν φιλοδοξεί να καλύψει, όντως εξυπηρετεί το target group στο οποίο απευθύνεται. Συγκεκριμένα, πρέπει να είμαστε βέβαιοι πως είναι τόσο χρήσιμο, που οι δυνητικοί πελάτες θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για να το αποκτήσουν. Δεν είναι λίγες οι φορές άλλωστε, που η εκτέλεση μιας ιδέας απέχει από την αρχική της σύλληψη ή αποδεικνύεται ότι δεν λειτουργεί όπως θα περίμενε κανείς. Γι’ αυτόν τον λόγο, πριν το λανσάρισμα, είναι καλό ένα προϊόν να δοκιμάζεται ώστε να αποσαφηνίζονται τα μειονεκτήματά του. 

#3. Η ικανοποίηση του πελάτη και η εμπειρία του είναι άριστη;

Όσο σημαντική και αν είναι η ανάγκη που θα καλύψει ένα προϊόν και το target group που εξυπηρετεί, άλλο τόσο σημαντική θεωρείται η ικανοποίηση του πελάτη και η εμπειρία του, μιας και χωρίς αυτές δεν μπορεί να υπάρξει επιτυχημένο προϊόν. Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά εταιρείες, εκδίδουν Δελτία Τύπου για ένα προϊόν χωρίς να είναι καν διαθέσιμο στην αγορά. Σκοπός αυτής της διαδικασίας είναι να θέσει στο κοινό ερωτήματα και να λάβει το απαραίτητο feedback, έτσι ώστε να προβεί σε αλλαγές και διορθώσεις.

Τι μας δείχνουν όλα τα παραπάνω; Πως μπορεί η σύλληψη της ιδέας ενός προϊόντος να είναι το «Α» και το «Ω» για την εκκίνηση ενός νέου εγχειρήματος στον «κόσμο» του επιχειρείν, ωστόσο χρειάζονται κάποιες επιπλέον προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί αυτό το προϊόν ή η υπηρεσία που βρίσκεται στην Amazon, για να είναι επιτυχημένο. 

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!