Κάθε πωλητής που δραστηριοποιείται στην Amazon, αναζητεί ευρηματικούς τρόπους για να αναδείξει τα προϊόντα του εντός της πλατφόρμας, να τα κάνει να ξεχωρίζουν στην κατηγορία τους, ώστε να καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ωστόσο, σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως ο παγκόσμιος κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου, πόσο εύκολο είναι να πετύχει κάτι τέτοιο;
Είναι αλήθεια πως η Amazon προσφέρει σε έναν πωλητή αρκετά εργαλεία και πολλές δυνατότητες, μέσω των οποίων μπορεί να προωθήσει τα προϊόντα του. Παρόλα αυτά, εξαρτάται από εκείνον και την επιχειρηματική στρατηγική που θα ακολουθήσει, αν θα μπορέσει να ενισχύσει τη ζήτηση και συνεπώς, την κερδοφορία της επιχείρησής του.
Φυσικά, μέσα σε αυτά τα εργαλεία συγκαταλέγονται τα Amazon Badges, οι ετικέτες ή αλλιώς τα σήματα που υπάρχουν στις εικόνες των προϊόντων και τα οποία είναι χρήσιμα, τόσο για έναν πωλητή, όσο και για το καταναλωτικό κοινό. Από την μία πλευρά, τα Amazon Badges παρακινούν έναν καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά ενός προϊόντος, καθώς προσδίδουν στο προϊόν την αξιοπιστία και την έγκριση της Amazon, ενώ δίνουν τη δυνατότητα στον πωλητή να αναδείξει το προϊόν του, μέσα από μία πληθώρα κωδικών, παρόμοιων με το δικό του.
Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζει ένας πωλητής για τα Amazon Bagdes, θα αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά του και πώς αυτά προσφέρουν σε ένα προϊόν μεγαλύτερη ορατότητα στην αναζήτηση και σημαντικά καλύτερα rates.
#1 Amazon Choice Βadge
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το σήμα Amazon Choice είναι μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές σημάτων, καθώς υποδηλώνει πως το προϊόν φέρει την έγκριση και την πιστοποίηση της πλατφόρμας, δηλάδή, πως η Amazon το συστήνει ως μία αξιόπιστη επιλογή αγοράς. Το Amazon Choice εμφανίζεται σε διάφορα σημεία, όπως στις εικόνες των προϊόντων, τις αξιολογήσεις τους και τις σελίδες των αποτελεσμάτων, ενώ εμφανίζεται και ως επιλογή της Amazon για το σχετικό keyword. Με αυτόν τον τρόπο, η Amazon ενημερώνει τον καταναλωτή πως το προϊόν που τον ενδιαφέρει φέρει υψηλή βαθμολογία, είναι καλής ποιότητας και μπορεί να του αποσταλεί άμεσα. Σύμφωνα με την Amazon, για να εξασφαλίσει ένας πωλητής το AmazonChoice για το προϊόν του, χρειάζεται να έχει λάβει αρκετές καλές αξιολογήσεις, να έχει θέσει μία καλή τιμή για το προϊόν και να εξασφαλίζει στους καταναλωτές μία γρήγορη αποστολή του προϊόντος.
#2 Amazon Best Seller Βadge
Το αμέσως επόμενο σήμα που προσελκύει μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινό είναι το Amazon BestSeller, το οποίο εμφανίζεται στις εικόνες των προϊόντων και στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Μπορεί να μην σχετίζεται με τα keywords, όπως συμβαίνει με το Amazon Choice, αλλά μόνο με την κατηγορία στην οποία συγκαταλέγεται το προϊόν, ωστόσο, υπάρχουν ξεχωριστές σελίδες για τα best sellers προϊόντα κάθε κατηγορίας. Παρότι η Amazon δεν έχει ξεκαθαρίσει τι ακριβώς σημαίνει το σήμα «Best Seller», πιθανολογείται πως αφορά στα πιο δημοφιλή προϊόντα μίας κατηγορίας, σύμφωνα με τις παραγγελίες, αν και η κατάταξη των best sellers προϊόντων αλλάζει συνεχώς. Και όπως είναι επόμενο, ο μόνος τρόπος για να εξασφαλίσει κάποιος πωλητής το συγκεκριμένο σήμα για το προϊόν του, είναι να αυξήσει τις πωλήσεις ενός προϊόντος, ενώ είναι πιο εύκολο να το καταφέρει κυρίως σε μικρές προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες δεν παρουσιάζουν μεγάλη ανταγωνιστικότητα. Πώς θα το καταφέρει; Αξιοποιώντας το Amazon PCC με τη βοήθειά μας και βελτιώνοντας την παρουσία του προϊόντος εντός της πλατφόρμας, ακολουθώντας τα βήματα που έχουμε συγκεντρώσει στο σχετικό κείμενο.
#3 New Release Βadge
Το New Release Βadge μοιάζει αρκετά με το Best Seller, μόνο που αφορά σε πρόσφατες καταχωρίσεις προϊόντων. Σκοπός του είναι να κάνει πιο ελκυστικό ένα νέο προϊόν στο καταναλωτικό κοινό και να αυξήσει το rate του, εντός των πρώτων 90 ημέρων από την είσοδό του στην πλατφόρμα. Φυσικά, η δημιουργία μιας νέας καταχώρισης παρουσιάζει πολλές προκλήσεις για έναν πωλητή, καθώς το προϊόν του δεν έχει συγκεντρώσει ακόμη αρκετές αξιολογήσεις, ώστε να γίνει ορατό στους οι πελάτες. Παρόλα αυτά, ανάλογα με τον όγκο και την ταχύτητα των πωλήσεων, ένα νέο προϊόν, δηλαδή ένα προϊόν που φέρει το New ReleaseΒadge, μπορεί να αναβαθμιστεί σε Best Seller, ωστόσο, αυτό εξαρτάται από τη ζήτηση που θα παρουσιάσει.
#4 Climate Pledge Friendly
To σήμα Climate Pledge Friendly είναι σχετικά πρόσφατο στην Amazon, ενώ αποτελεί μία προσπάθεια της πλατφόρμας να προωθήσει τα προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον και να συνδέσει τους καταναλωτές με επιχειρήσεις που μοιράζονται τις ίδιες αξίες. Αυτό σημαίνει πως τα προϊόντα που φέρουν το συγκεκριμένο σήμα, χρειάζεται να πληρούν κάποια συγκεκριμένα κριτήρια που έχει θέσει η πλατφόρμα – ή έστω ένα από αυτά-, τα οποία αναγράφονται αναλυτικά εδώ, ενώ οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με ένα «κλικ» να ενημερωθούν σχετικά με τις πιστοποιήσεις που φέρει το προϊόν και το καθιστούν βιώσιμο. Το Climate Pledge Friendly εμφανίζεται κάτω από την τιμή και τους όρους παράδοσης ενός προϊόντος, καθώς και στη σελίδα που αναγράφει τις λεπτομέρειες που αφορούν στο προϊόν.
#5 Top Brand Βadge
Το Top Brand Βadge δημιουργήθηκε από την Amazon με σκοπό να προσφέρει στα μεγάλα brands που δραστηριοποιούνται εντός της πλατφόρμας την αναγνώριση που τους αναλογεί και θέλοντας να στρέψει την προσοχή των καταναλωτών στην επωνυμία και όχι τόσο στην τιμή και την ποιότητα των προϊόντων. Αυτό συνέβη διότι παλαιότερα οι καταναλωτές προτιμούσαν τους μικρούς ανταγωνιστές αντί των μεγάλων brands, καθώς τους παρείχαν ένα προϊόν παρόμοιο με το δικό τους σε χαμηλότερη τιμή και ανάλογη ποιότητα. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο η Amazon έχει καταφέρει να ενισχύσει τη δημοτικότητά και τη δυναμική της ως πλατφόρμα, καθώς και να συγκεντρώσει ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού, το οποίο προτίμησε να πραγματοποιήσει μία αγορά από κάποιο επώνυμο brand μέσω της πλατφόρμας, αντί να επισκεφθεί το φυσικό κατάστημα ή τον ιστότοπο της εκάστοτε επωνυμίας. Για να εξασφαλίσει ένα brand το συγκεκριμένο σήμα, απαιτεί μεγάλη προσπάθεια, καθώς χρειάζεται να είναι premium, να διαθέτει μία μεγάλη γκάμα προϊόντων, η οποία πωλείται σε μεγάλες ποσότητες και τέλος, να παρουσιάζει υψηλά rates.
Κλείνοντας, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως τα Amazon Badges είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για κάθε πωλητή, ένας εύκολος τρόπος για να παρακινήσει τους καταναλωτές να επιλέξουν το προϊόν του, αφού μέσω αυτών υποδεικνύει στο κοινό του πως έχει λάβει την έγκριση της πλατφόρμας.
Leave a Reply