Αν είστε νέοι πωλητές στην Amazon, σίγουρα θα αναρωτιέστε πώς μπορείτε να αντιγράψετε επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα και να βρείτε το επόμενο αντικείμενο που θα πουλήσετε στην Amazon. Κάπου εδώ λοιπόν, κάνει την εμφάνισή του το 360 marketing, που βοηθάει κάθε επιχείρηση όχι μόνο να εκτοξεύσει τις πωλήσεις της αλλά και να κατασκευάσει μια άριστη εικόνα για το brand της.
Το ερώτημα στο οποίο ωστόσο, οφείλετε να απαντήσετε πρώτα από όλα είναι, τι είναι το 360 marketing. Ο συγκεκριμένος όρος λοιπόν, αναφέρεται σε ένα στρατηγικό πλάνο που γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στο παραδοσιακό και μοντέρνο μάρκετινγκ. Τι σημαίνει αυτό; Πως ο καταναλωτής δέχεται ερεθίσματα από πληθώρα καναλιών που τον βομβαρδίζουν με διαφημιστικά μηνύματα 24 ώρες το 24ωρο: Από τη διαφήμιση σε μια μεγάλη πινακίδα στο δρόμο, μέχρι scrollάροντας στα social media του κινητού του.
Το «κλειδί» της επιτυχίας
Το σύγχρονο 360 marketing βασίζεται στο digital marketing, μέσα από εργαλεία που δίνουν την ευχέρεια σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να αντλήσουν δεδομένα για το προφίλ των πελατών τους και να καταλάβουν έτσι περισσότερα για το αγοραστικό κοινό και τις προτιμήσεις τους και μάλιστα, με μηδενικό κόστος.
Πιο συγκεκριμένα, τα πληροφοριακά δεδομένα προέρχονται από τις διαφημιστικές πλατφόρμες της Google αλλά και των υπόλοιπων social media με απόλυτη ακρίβεια και real time ανταπόκριση.
Έτσι, κάθε επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να επικεντρωθεί σε διαφημιστικά σποτ, σε τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά προγράμματα ή και ιστοσελίδες που συνάδουν με το προφίλ και τις προτιμήσεις των πελατών της, με απώτερο στόχο την απόλυτη στόχευση του κοινού της.
Ο «δρόμος» από το digital marketing στο παραδοσιακό marketing
Για αρχή, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως η συνοχή ανάμεσα στα κανάλια είναι το παν. Αρχικά λοιπόν, μέσα από το digital agency μας κατασκευάζουμε μία ποιοτική σελίδα ή ένα ποιοτικό e-shop που συγκεντρώνει τα απαραίτητα στοιχεία για μία τελειοποιημένη user experience.
Αμέσως μετά, δημιουργούμε ένα ολιστικό 360 media plan, όπου το διαφημιστικό budget επιμερίζεται τόσο στα παραδοσιακά κανάλια marketing όσο και στα digital κανάλια. Από εκεί και πέρα, ξεκινάει το καταναλωτικό ταξίδι, όπου ο καταναλωτής -βλέποντας τη διαφήμιση στην τηλεόραση ή στο αγαπημένο του ειδησεογραφικό portal- κατευθύνεται στο εταιρικό site.
Εκεί, ακόμα και εάν δεν πειστεί για το προϊόν ή την υπηρεσία, τα remarketing ads τον ακολουθούν στα υπόλοιπα social media, δημιουργώντας έναν ανατροφοδοτούμενο κύκλο όπου η αρχική διαφήμιση στην τηλεόραση καθίσταται μια επένδυση μηδενικού ρίσκου, καθώς αναπαράγεται στα digital κανάλια.
Και κάπου εδώ, καλούμαστε να απαντήσουμε στο εξής δίλημμα: Γιατί να επιλέξουμε τα παραδοσιακά media στον σύγχρονο digital κόσμο; Μα φυσικά, διότι το πραγματικό 360 marketing συνδυάζει τα θετικά χαρακτηριστικά των δύο διαφημιστικών κόσμων, με το πιο σημαντικό εκ των οποίων να είναι πως κάθε επιχείρηση -από την πιο μικρή μέχρι την πιο μεγάλη- μπορεί να καρπωθεί τα οφέλη της παραδοσιακής διαφήμισης με μικρό κόστος, αφού κεφαλαιοποιεί την αναγνωρισιμότητα της σε πελάτες με τα digital εργαλεία.
Είναι εμφανές λοιπόν, πως πίσω από τη συγκεκριμένη διαδικασία υπάρχει μία βαθύτερη και καλά δομημένη στρατηγική. Και αυτό, διότι το 360 marketing στοχεύει στην πλήρη κατανόηση των αναγκών του καταναλωτή, μέσα από τη δημιουργία ενός εξατομικευμένου προφίλ, με βάση την ηλικία, το φύλο ή τα ενδιαφέροντά του. Κάπως έτσι, η εμπειρία του καταναλωτή δεν είναι προϊόντική αλλά συναισθηματικά φορτισμένη.
Leave a Reply