Όσοι δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά μέσω της Amazon, γνωρίζουν καλά πως δεν αρκεί να διαθέτουν ένα αξιόπιστο προϊόν, για να καταφέρουν να αναδειχθούν από το πλήθος του ανταγωνισμού. Διότι για να ξεχωρίσει μία επιχείρηση στην Amazon και να αυξήσει τα κέρδη της, χρειάζεται ένας πωλητής να γνωρίζει ποιος είναι ο πιο εύστοχος και αποτελεσματικός τρόπος για να προωθήσει τα προϊόντα του. Άλλωστε, αυτή τη δυνατότητα του παρέχει και η πλατφόρμα, μέσω του Amazon Advertising.
Ουσιαστικά, το Amazon Advertising είναι μία προσιτή διαφημιστική υπηρεσία που παρέχεται στους πωλητές και τα brand store της Amazon, το τρίτο πιο δημοφιλές διαφημιστικό περιβάλλον μετά τη Google και το Facebook, το οποίο περιλαμβάνει και τις Pay Per Click (PPC) καταχωρήσεις. Η συγκεκριμένη μέθοδος, απαιτεί από τους πωλητές να πληρώνουν για τη διαφήμιση μόνο όταν οι καταναλωτές κάνουν «κλικ» σε κάποια καταχώρησή τους, ενώ η τιμή της διαφήμισης προσαρμόζεται, εξαρτάται από το είδος και το μέγεθος της καμπάνιας.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως παρότι η διαδικασία Pay Per Click μοιάζει σχετικά απλή στη ρύθμιση και τη διαχείρισή της, μόνο η καθοδήγηση ενός ειδικού, μπορεί να αποφέρει στον πωλητή τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η επιτυχία της, βέβαια, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, μερικούς από τους οποίους έχουμε συγκεντρώσει στο κείμενο που ακολουθεί.
Εντοπίζοντας τα προϊόντα που αποδίδουν καλύτερα στις πωλήσεις
Εφόσον ένας πωλητής αποφασίσει να επενδύσει σε μία PPC καμπάνια, θα χρειαστεί να ξεχωρίσει το σύνολο των προϊόντων που θα προωθήσει στο κοινό, ενώ αρκετά από αυτά τα προϊόντα ίσως μοιράζονται κάποια κοινά keywords. Μέσω της PPC καμπάνιας ο πωλητής θα μπορέσει σε βάθος χρόνου να διακρίνει τα bestseller προϊόντα, τα οποία έχουν την προοπτική να σημειώσουν περισσότερες πωλήσεις, καθώς και ποια χρειάζεται να αφαιρέσει από την καμπάνια, για να «τρέξει» καλύτερα. Εστιάζοντας σε όσα προϊόντα ακολουθούν μία ανοδική πορεία, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η καμπάνια και συνεπώς, η επένδυσή του. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο, θα του είναι πιο εύκολο να διαχειριστεί και το εμπόρευμα που θα αποστείλει στις αποθήκες της Amazon, σε περίπτωση που ακολουθεί το μοντέλο Amazon FBA.
Βελτιώνοντας τις οργανικές βαθμολογίες με τα κατάλληλα key-words
Αν υπάρχουν προϊόντα που αντιστοιχούν με λέξεις-κλειδιά, οι οποίες παρουσιάζουν αυξημένο ανταγωνισμό στην αναζήτηση, η μέθοδος PPC μπορεί να εξασφαλίσει στον πωλητή μία υψηλότερη θέση στην κατάταξη και περισσότερη ορατότητα για τα προϊόντα του. Οι διαφημιστικές καταχωρήσεις εμφανίζονται συνήθως σε σελίδες με λεπτομέρειες του προϊόντος, σε σελίδες με αξιολογήσεις άλλων χρηστών, στην κορυφή σελίδων προσφορών και κάτω από τα αποτελέσματα αναζήτησης. Αρκεί να σκεφτούμε πόσο λεπτομερής και ακριβής μπορεί να είναι η αναζήτηση ενός καταναλωτή, για να καταλάβουμε πως όσο πιο καλά συνδυασμένα και εύστοχα είναι τα key-words που περιλαμβάνει μία καταχώρηση, τόσο καλύτερη απόδοση θα έχει και η καμπάνια. Κάπως έτσι, η μέθοδος PPC, όχι μόνο θα φέρει περισσότερες πωλήσεις, αλλά σταδιακά μέσω των πωλήσεων, θα αυξήσει τις αξιολογήσεις και θα βελτιώσει σημαντικά τις οργανικές βαθμολογίες των προϊόντων.
Διαμορφώνοντας ένα περιεχόμενο σχετικό με την αναζήτηση του κοινού
Η μηχανή αναζήτησης της Amazon λειτουργεί όπως κάθε άλλη μηχανή αναζήτησης, δηλαδή παρουσιάζει στον χρήστη τα αποτελέσματα που είναι πιο σχετικά με την αναζήτησή του και το ίδιο ισχύει και για καμπάνιες PPC. Ανεξάρτητα αν μία προϊοντική καταχώρηση είναι sponsored ή οργανική, ο αλγόριθμος εξετάζει πόσο σχετική είναι με την αναζήτηση του καταναλωτή, πριν την ταξινομήσει και την εμφανίσει στην κατάταξη. Συνεπώς, όσο καλύτερα γνωρίζει ένας πωλητής το κοινό του, τόσο πιο εύκολο θα είναι να διαμορφώσει και ένα αποτελεσματικό περιεχόμενο για την καμπάνια του, το οποίο θα προσελκύει πολλούς υποψήφιους αγοραστές, μέσω της αναζήτησης. Ενσωματώνοντας τα σωστά key words στον τίτλο και την περιγραφή του προϊόντος, τα key words που διευκρινίζουν το προϊόν και τα οφέλη του, ένας πωλητής αυξάνει τις πιθανότητες να κερδίσει μία καλύτερη θέση στην κατάταξη της αναζήτησης για τα προϊόντα του.
Μία καμπάνια PPC αποτελεί μία μικρή αλλά σημαντική επένδυση για την πορεία ενός brand store. Ωστόσο, επειδή πρόκειται για μία διαδικασία που απαιτεί αρκετό χρόνο, συγκεκριμένες ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα αποτελέσματα, η καθοδήγηση από έναν ειδικό σύμβουλο είναι πολύτιμη για κάθε πωλητή.
Leave a Reply