Σύμφωνα με μία πρόσφατη ανακοίνωση της Amazon, το μεγάλο πενθήμερο προσφορών που ξεκίνησε δειλά με το Thanksgiving, οδήγησε στη Black Friday και κορυφώθηκε με τη Cyber Monday, είχε ανέλπιστα καλά αποτελέσματα. Μπορεί για μία ακόμη χρονιά, η λίστα των best sellers να περιελάμβανε ισχυρά brands, όπως η Apple, η Amazon, η Nintedo, η Champion και η Hasbro, ωστόσο, οι μικρότερες και οι μεσαίες επιχειρήσεις ήταν αυτές που «πρωταγωνίστησαν» στην πλατφόρμα, προτιμήθηκαν από το κοινό και σημείωσαν εκατομμύρια πωλήσεις.
Όπως αναφέρει και ο Doug Herrington, διευθύνων σύμβουλος της Amazon, στην επίσημη ανακοίνωσή του, «ήταν ένα Σαββατοκύριακο (27 και 28 Νοεμβίου) που έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ πωλήσεων για την Amazon. Oι καταναλωτές επωφελήθηκαν από τις εκπτώσεις, όμως, θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη μοναδικές προσφορές». Παρότι η ανακοίνωση δεν παρουσιάζει αναλυτικά τα αποτελέσματα, ανέφερε πως οι κατηγορίες που προσέλκυσαν το μεγαλύτερο μέρος του κοινού και παρουσίασαν τις υψηλότερες πωλήσεις ήταν τα παιχνίδια, η ένδυση, τα είδη σπιτιού και ομορφιάς, ενώ επεσήμανε πως το συνολικό κέρδος από τις πωλήσεις που σημείωσαν μόνο οι μικρές επιχειρήσεις των ΗΠΑ ξεπέρασε το 1 δις δολάρια.
Βέβαια, αυτό δεν μας προκαλεί έκπληξη, καθώς όπως είχαμε αναφέρει και σε ένα προηγούμενο άρθρο σχετικά με την Prime Early Access Sale, το τελευταίο διάστημα η Amazon πραγματοποιεί κινήσεις, οι οποίες σκοπό έχουν να ενισχύσουν τις μικρότερες επιχειρήσεις, παρακινώντας τους καταναλωτές να προτιμήσουν προϊόντα από τον οδηγό Small Business Gift Guide ή από τα brand stores που φέρουν το Small Business Badge. Μάλιστα, από αυτά τα ανεξάρτητα brand stores προέρχεται το «Taco vs Burrito-The Strategic Family Friendly Card Game», το «What Do You Meme? Family Edition», καθώς και το «Kids Against Maturity: Card Game For Kids and Families», τρία οικογενειακά, επιτραπέζια παιχνίδια που σημείωσαν εξαιρετικές πωλήσεις και φιγουράρανανάμεσα στα best sellers της κατηγορίας τους.
Κι όμως, μπορεί οι αναλυτές να ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και να κρατούσαν «μικρό καλάθι» για το κλείσιμο του Q4, εξαιτίας της εξασθενημένης οικονομίας, του πληθωρισμού και την γενικότερης οικονομικής αβεβαιότητας, όμως, το ενδιαφέρον και οι προθέσεις των καταναλωτών τους διέψευσαν. Μιλώντας με αριθμούς, υπολογίζεται πως μόνο στη φετινή Black Friday, οι online αγορές ήταν 44% περισσότερες και οι πωλήσεις αυξήθηκαν 2.3% από το 2021 που βρισκόμαστε εν μέσω πανδημίας, φτάνοντας τα 9.12 δις δολάρια. Όσο για τη Cyber Monday και εκεί παρατηρήθηκε σημαντική άνοδος 5.8% στις online αγορές σε σχέση με πέρυσι.
Στον απόηχο αυτής της μεγάλης επιτυχίας, η οποία σηματοδότησε και επίσημα πλέον την έναρξη της εορταστικής περιόδου, είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως σύμφωνα με στοιχεία της Captify, στη φετινή Black Friday το Walmart κατάφερε να εκθρονίσει την Amazon, η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η «νούμερο ένα» μηχανή αναζήτησης προϊόντων για τη συγκεκριμένη ημέρα. Ο παγκόσμιος κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου κέρδισε την πρωτιά για τη Cyber Monday μία ακόμη χρονιά, ωστόσο, ήρθε τέταρτος στη σειρά της κατάταξης για τη Black Friday, με το Target και το Kohl’s να κατακτούν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα.
Leave a Reply