Δύο χαρακτηριστικά που έχουν αναδείξει την Amazon σε έναν παγκόσμιο κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου, δηλαδή στην κορυφαία πλατφόρμα στον κόσμο του e-commerce, είναι σίγουρα η αξιοπιστία που προσφέρει σε πωλητές και καταναλωτές, καθώς και η πελατοκεντρική προσέγγιση που διατηρεί ήδη από το ξεκίνημά της. Θέλοντας να διασφαλίσει, λοιπόν, ένα αγοραστικό περιβάλλον το οποίο θα εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη σε όσους το επιλέγουν, είτε για να πωλήσουν το εμπόρευμά τους, είτε για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, αποφάσισε να αναβαθμίσει τον τρόπο που πραγματοποιούν την εγγραφή τους οι νέοι, υποψήφιοι πωλητές.

Πιο αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε πριν μία εβδομάδα, σύντομα θα λειτουργήσει πιλοτικά μία νέα μέθοδο ταυτοποίησης για τους υποψήφιους πωλητές των ΗΠΑ, η οποία θα αποσκοπεί στον εντοπισμό τυχών περιπτώσεων πλαστογραφίας, θα πραγματοποιεί αναγνώριση προσώπου και θα επαληθεύει αν το πρόσωπο που έχει υποβάλλει την αίτηση εγγραφής, αντιστοιχεί σε έγγραφα που έχουν εκδοθεί από την κυβέρνηση  των ΗΠΑ. Όλα αυτά, σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η απόφαση προέκυψε έπειτα από αρκετά αιτήματα μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες ανέφεραν πως θα επιθυμούσαν η διαδικασία επαλήθευσης, η οποία είναι απαραίτητη για να αρχίσουν να δραστηριοποιούνται στην Amazon, να γίνει πιο αποτελεσματική και απλή. 

Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως ένα από τα κορυφαία προϊόντα της εταιρίας είναι το… αμφιλεγόμενο λογισμικό Amazon Rekognition, το οποίο δημιουργήθηκε το 2016 και σήμερα επιτρέπει την ταυτοποίηση φωτογραφιών και βίντεο από πρόσωπα ανθρώπων που βρίσκονται σε άλλες database, ενώ ξεχωρίζει έως και 100 διαφορετικά πρόσωπα σε μία εικόνα που απεικονίζεται ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων. Πρόκειται για ένα λογισμικό που έχει λάβει έντονη κριτική, ειδικότερα έπειτα από δηλώσεις του Jeff Bezos, ο οποίος πρότεινε η Amazon να συντάξει και να προτείνει ένα δικό της νομοσχέδιο, σύμφωνα με το πώς πιστεύει πως θα πρέπει είναι οι νόμοι οι οποίοι ορίζουν τη χρήση μίας δικής της τεχνολογίας. Όπως ήταν λογικό, κάτι τέτοιο δημιούργησε μία θύελλα αντιδράσεων από οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι οποίες κατάφεραν να απαγορεύσουν τη χρήση του λογισμικού από κυβερνητικές υπηρεσίες, ενώ ζητούσαν από την Amazon να συντάξει μία ειδική αναλυτική έκθεση, η οποία θα εξετάζει σε ποιο βαθμό το Rekognition απειλεί τα δικαιώματα των συνεργατών της.

Στην επίσημη ανακοίνωσή της, η Amazon αναφέρει πως η μέθοδος προς το παρόν αφορά αποκλειστικά στους πωλητές των ΗΠΑ και δεν θα είναι υποχρεωτική για όλους όσους ενδιαφέρονται να εγγραφούν ως πωλητές στην Amazon. Πρόκειται κυρίως για μία δοκιμή της πλατφόρμας, η οποία θα ορίσει αν η Amazon τελικά έχει τη δυνατότητα και την τεχνογνωσία να πραγματοποιεί επιτυχώς έναν τέτοιο ολοκληρωμένο έλεγχο, χωρίς να προκύπτουν κωλύματα ή δυσκολίες στη διαδικασία επαλήθευσης των νέων πωλητών. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως κάθε υποψήφιος πωλητής, ο οποίος θα επιλέξει να συμμετέχει σε αυτή την εμπειρία, θα πρέπει να ακολουθήσει και κάποια συγκεκριμένα βήματα. Αρχικά, θα χρειαστεί να δώσει πρόσβαση στην κάμερα της συσκευής του και έπειτα, να ακολουθήσει μία σειρά βημάτων, η οποία περιλαμβάνει καταγραφή του προσώπου του και κάποιου προσωπικού εγγράφου, όπως η ταυτότητα και το διαβατήριό του.

Οι εικόνες που θα δοθούν από τους υποψήφιους πωλητές, θα αναλυθούν μέσα από ένα ειδικό λογισμικό αναγνώρισης προσώπου, ενώ θα δημιουργήσουν μοντέλα με μοναδικές μετρήσεις προσώπου, δηλαδή βιομετρικά δεδομένα προσώπου. Αυτά τα δεδομένα θα υποβάλλονται σε επεξεργασία σε πραγματικό χρόνο, ώστε να επιβεβαιώνεται πως το πρόσωπο του υποψήφιου πωλητή αντιστοιχεί με το πρόσωπο που εικονίζεται στο έγγραφο ταυτοποίησής που δόθηκε. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, ο υποψήφιος πωλητής θα οδηγείται σε μια εκκρεμή σελίδα επαλήθευσης. Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να περιμένει λίγες ημέρες, έως ότου λάβει ειδοποίηση πως η αίτησή του έχει αξιολογηθεί και έχει εγκριθεί από την Amazon.

Στην επίσημη ανακοίνωσή της, η Amazon τονίζει πως τα βιομετρικά δεδομένα προσώπου τα οποία θα συλλεχθούν μέσω αυτής της δοκιμής, θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την επαλήθευση της ταυτότητας ενός πωλητή, για το αν είναι ένα πραγματικό πρόσωπο και αν ταιριάζει με την εικόνα στο έγγραφο ταυτοποίησής που υπέβαλε. Την ίδια στιγμή, η πλατφόρμα διασφαλίζει πως κάθε βήμα αυτής της διαδικασίας θα διέπεται από τις νομοθεσίες που ισχύουν περί ασφάλειας και απορρήτου των προσωπικών δεδομένων, ενώ οι εικόνες που θα λαμβάνονται, θα παραμένουν κρυπτογραφημένες σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, από τη μεταφορά μέχρι και την ανάλυσή τους.

Στο τέλος αυτής της δοκιμαστικής περιόδου, οι πωλητές που αποφάσισαν να εγγραφούν μέσω αυτής της νέας μεθόδου ταυτοποίησης, θα χρειαστεί να αξιολογήσουν την εμπειρία τους, ώστε η Amazon να προχωρήσει στις απαραίτητές βελτιώσεις για να τους προσφέρει σε βάθος χρόνου μία ευκολότερη, πιο άνετη και αξιόπιστη διαδικασία εγγραφής. Έχει σημασία να αναφέρουμε πως αυτό είναι μόνο ένα κομμάτι από τις νέες καινοτομίες που σκοπεύει να συστήσει στους πωλητές η πλατφόρμα, θέλοντας να τους προσφέρει τις υπηρεσίες, την υποστήριξη και τα εργαλεία που χρειάζονται, για να δημιουργήσουν πετυχημένες και επικερδείς επιχειρήσεις.

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!