Τον περασμένο Μάιο η Amazon αποφάσισε να κάνει ένα ακόμη σημαντικό επιχειρηματικό βήμα, προχωρώντας στην εξαγορά του περιεχομένου των ιστορικών Metro Goldwyn Mayer Studios, της γνωστής μας MGM, έναντι συνολικά 8,45 δισ. δολαρίων. Έτσι, απόκτησε 4.000 ταινίες και 17.000 τηλεοπτικές σειρές της MGM και ενίσχυσε τα Amazon Studios, δηλαδή το κινηματογραφικό και τηλεοπτικό της τμήμα. Ωστόσο, δεν σταμάτησε εκεί, διότι λίγους μήνες αργότερα και συγκεκριμένα τον φετινό Σεπτέμβριο, έγινε γνωστό πως ο κολοσσός του e-commerce θα λανσάρει στην αμερικανική αγορά τις δικές του «έξυπνες» τηλεοράσεις, που θα φέρουν το ειδικό λογισμικό Fire TV, που έχει αναπτύξει: Την Amazon Fire TV Omni Series -η οποία θα λαμβάνει εντολές από τη εικονική βοηθό της Amazon, Alexa- καθώς και την Amazon Fire TV 4-Series.
Λαμβάνοντας υπόψη μας, λοιπόν, το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η Amazon επενδύει συνεχώς στον τομέα της ψυχαγωγίας και των media -έδωσε 11 δισ. δολάρια σε περιεχόμενο για τις streaming και τις μουσικές υπηρεσίες της το 2020, έναντι 7,8 δισ. δολαρίων το 2019- ή το ότι οι Prime συνδρομητές της περιμένουν με ανυπομονησία την κυκλοφορία της τηλεοπτικής σειράς των Amazon Studios, «Lord of the Rings», τον Σεπτέμβριο του 2022 -ο πρώτος κύκλος της οποίας αναμένεται να κοστίσει παρεμπιπτόντως περίπου 465 εκατ. δολάρια- οι νέες δηλώσεις του CEO της Amazon, Andy Jassy, σίγουρα δεν προκαλούν έκπληξη.
Θα γίνουν οι αγορές μέσω εικονικών βοηθών ο «κανόνας» στο ηλεκτρονικό εμπόριο;
Το «δεξί χέρι» του Jeff Bezos, που βρέθηκε φέτος στο «τιμόνι» της Amazon, αποκάλυψε σε συνέντευξή του στο CNBC ότι η εταιρεία έχει μεγάλες φιλοδοξίες, σε ό,τι αφορά στον τομέα της ψυχαγωγίας, θέλοντας να προσφέρει στα μέλη της υπηρεσίας Amazon Prime υψηλής ποιότητας περιεχόμενο: Από τη «ζωντανή» μετάδοση αθλητικών αγώνων -να αναφέρουμε πως η Amazon προχώρησε πρόσφατα σε σχετική συμφωνία με την NFL- μέχρι την παρακολούθηση πρωτογενούς περιεχομένου. Το γεγονός αυτό δεν είναι τυχαίο, ειδικότερα αν αναλογιστούμε ότι η υπηρεσία Amazon Prime, αριθμεί περίπου 200 εκατομμύρια μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ μόνο τη χρονιά που πέρασε και λόγω της υγειονομικής κρίσης που ξέσπασε και ώθησε όλο και πιο πολλούς καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, απέκτησε 50 εκατομμύρια νέους συνδρομητές. Και περισσότεροι Prime συνδρομητές μεταφράζονται και σε πιο πολλά κέρδη για την ίδια την Amazon.
Μιλώντας στο γνωστό αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο, λοιπόν, ο Jassy υποστήριξε πως εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν σήμερα πρωτογενές περιεχόμενο μέσω της Amazon, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις τηλεοράσεις που θα λανσάρει η εταιρεία στις ΗΠΑ το φετινό φθινόπωρο, υποστηρίζοντας πως η δημιουργία τους συνιστά ουσιαστικά μία επιχειρηματική κίνηση με ψυχαγωγικό και εμπορικό χαρακτήρα -και δη, σε ό,τι αφορά στον τομέα του e-commerce.
Μάλιστα, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι αναφερόμενος συγκεκριμένα στις τηλεοράσεις της Amazon, ο νέος CEO της Amazon έδωσε έμφαση στη δυνατότητα φωνητικού ελέγχουν των εν λόγω συσκευών, μέσω της ψηφιακής βοηθού Alexa. Για την ακρίβεια, εξέφρασε την άποψη πως όλο και περισσότεροι άνθρωποι στο άμεσο μέλλον, θα πραγματοποιούν τις ηλεκτρονικές τους αγορές μέσω αντίστοιχων μηχανισμών, δηλαδή με τη χρήση φωνητικών αναζητήσεων και εντολών.
«Πιστεύω πως έχουμε μία ευκαιρία να αλλάξουμε αυτό που είναι δυνατό για τους ανθρώπους και το πού και σε τι έχουν πρόσβαση», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στην Alexa και τις Amazon Fire TV Omni Series και Fire TV 4-Series. Ο ίδιος προέβλεψε, μάλιστα, ότι τα επόμενα χρόνια οι καταναλωτές θα μπορούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους με απλές φωνητικές εντολές, μέσα από τις νέες τηλεοράσεις της εταιρείας, αντί να χρησιμοποιούν εφαρμογές στα smartphone τους -κάτι που θα αναβαθμίσει σημαντικά και ενδεχομένως θα διευκολύνει τα αγοραστικά τους «ταξίδια», καθιστώντας τα ακόμη πιο άνετα και άμεσα.
Αν λάβουμε υπόψη μας τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας τους τελευταίους μήνες, λοιπόν, σύμφωνα με τα οποία οι συνδρομητές της υπηρεσίας Amazon Prime, κάνουν πιο συχνά online αγορές και ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στη γνωστή e-commerce πλατφόρμα, σε σχέση με όσους δεν έχουν γίνει ακόμη μέλη της -καθώς και τα οφέλη που η ίδια η υπηρεσία παρέχει σε εκείνους- μπορούμε να κατανοήσουμε το γιατί η Amazon επενδύει σημαντικά και στο περιεχόμενο που προσφέρει στα Prime μέλη της, δίνοντας έμφαση στο κομμάτι της ψυχαγωγίας.
Το σίγουρο είναι πως η Amazon συνεχώς ενισχύεται και επενδύει σε τεχνολογίες, περιεχόμενο, αλλά και ανθρώπινο δυναμικό, όπως ο ίδιος ο Andy Jassy γνωστοποίησε, άλλωστε, αποκαλύπτοντας πως η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει σύντομα σε 55.000 προσλήψεις σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο σε εταιρικές θέσεις, όσο και σε θέσεις τεχνολογίας, λόγω της ιδιαίτερα αυξημένης ζήτησης σε επίπεδο e-commerce, που προέκυψε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Και αξίζει να σημειώσουμε πως οι νέες αυτές προσλήψεις θα αντιπροσωπεύουν μία αύξηση της τάξης του 20% στο εταιρικό προσωπικό της Amazon, η οποία επενδύει τώρα -όσο ποτέ άλλοτε- και στην ενίσχυση του εφοδιαστικού της μηχανισμού και δη της Amazon Air.
Με πληροφορίες από CNBC
Leave a Reply