Πώς θα σας φαινόταν αν ενώ βρισκόσασταν στο γραφείο ή για διακοπές, θα ξεκλειδώνατε την είσοδο του κτηρίου σας με ένα άγγιγμα στην οθόνη του smartphone σας, προκειμένου να «προσγειωθεί» στον χώρο σας το πακέτο που παραγγείλατε από την Amazon; Μπορεί το παραπάνω σενάριο να θυμίζει κάτι από ταινία επιστημονικής φαντασίας όμως, αυτή περίπου είναι η πραγματικότητα για χιλιάδες ιδιοκτήτες διαμερισμάτων στις ΗΠΑ, οι οποίοι παρέδωσαν τα «κλειδιά» τους στην Amazon, έστω και ψηφιακά.
Ο λόγος για την υπηρεσία Key for Business, μία πρωτοβουλία που σκοπό έχει να διευκολύνει τόσο τους ίδιους τους διανομείς της εταιρείας, όσο και τους καταναλωτές, μέσα από την ταχύτερη, απρόσκοπτη και ασφαλέστερη παράδοση προϊόντων, όπως η ίδια η Amazon υποστηρίζει. Για να συμβεί αυτό, λοιπόν, δηλαδή για να κάνει ακόμη πιο άμεση και ευέλικτη την παράδοση δεμάτων, ο γίγαντας του e-commerce χρειάστηκε να επενδύσει για μία ακόμη φορά στην τεχνολογία.
Ουσιαστικά, μέσα από το Key for Business οι οδηγοί και οι διανομείς της Amazon αποκτούν τώρα πρόσβαση σε κτηριακές εγκαταστάσεις, πολυκατοικίες και συμπλέγματα κατοικιών. Όλα αυτά έπειτα από πολλαπλές διαδικασίες ταυτοποίησης και εξακρίβωσης στοιχείων και μέσα από μία ηλεκτρονική και τεχνολογικά εξελιγμένη συσκευή -που εγκαθίσταται στο σύστημα ελέγχου πρόσβασης ενός κτηρίου από την Amazon- και με τη χρήση ενός app, το οποίο λειτουργεί σαν ένα «ψηφιακό» κλειδί για τους διανομείς της εταιρείας.Βέβαια, ακριβώς επειδή η ασφάλεια αποτελεί βασική παράμετρο για την επιτυχία της εν λόγω υπηρεσίας και κυρίαρχο ζητούμενο για την Amazon, η εταιρεία επενδύει σημαντικά σε αυτή, φροντίζοντας να επιβεβαιώνει την ταυτότητα, τη διαδρομή και την τοποθεσία των διανομέων της μέσω GPS, προτού οι ιδιοκτήτες που χρησιμοποιούν το Key for Business δώσουν στους ανθρώπους της Amazon το «πράσινο φως» να εισέλθουν στα κτήριά τους.
Κάνοντας πιο άμεσες και ασφαλείς τις παραδόσεις και περιορίζοντας τα περιττά έξοδα
Πώς και γιατί όμως η Amazon επενδύει τώρα στο Key for Business; Μέσα από αυτή την υπηρεσία, η εταιρεία στοχεύει στο να βάλει ένα τέλος στις κλοπές δεμάτων, τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις λόγω απουσίας των πελατών και να βοηθήσει τους διανομείς της να κερδίσουν χρόνο κατά τις παραδόσεις, χωρίς να χάνουν πολύτιμα λεπτά αναζητώντας ή περιμένοντας τους παραλήπτες. Μεταξύ άλλων δε, επιθυμεί να μηδενίσει τις πιθανότητες να βγει εκτός προγράμματος κάποιος παραλήπτης κατά τη διαδικασία παράδοσης μιας παραγγελίας, κάτι που είναι εφικτό μέσα από το Key for Business, αφού χωρίς να χτυπήσουν κάποιο κουδούνι ή να ενοχλήσουν τον ιδιοκτήτη, οι διανομείς μπορούν να αφήνουν κάθε πακέτο σε ένα ασφαλές μέρος, όπως στο λόμπι ενός κτηρίου.
Σε κάθε περίπτωση, το σίγουρο είναι πως λιγότερες απώλειες δεμάτων, σημαίνουν και λιγότερα κόστη για την Amazon, στοιχείο που αποδεικνύει το γιατί -αν εν τέλει επικρατήσει- το Key for Business μπορεί να δώσει στην εταιρεία ένα ισχυρό προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της.
Τι υποστηρίζουν όμως οι πελάτες της Amazon, που χρησιμοποιούν ήδη την υπηρεσία Key for Business; Σε επίπεδο καταναλωτών, λοιπόν, ιδιοκτήτες που έχουν εγκαταστήσει το συγκεκριμένο σύστημα, μίλησαν πρόσφατα στο Associated Press κάνοντας λόγο για μία πρωτοβουλία που έχει απλοποιήσει σημαντικά τα αγοραστικά τους «ταξίδια», σε ό,τι αφορά στις online παραγγελίες τους. Μάλιστα, αρκετοί ήταν εκείνοι οι οποίοι ανέφεραν πως η υπηρεσία Key for Business αποτελεί για τους ίδιους μία ασφαλέστερη και σίγουρα περισσότερο βολική λύση. Να σημειώσουμε, μάλιστα, πως μία πρώτη έρευνα που είχε πραγματοποιήσει η εταιρεία για το σύστημα το 2019 -με βάση ένα «πιλοτικό» πρόγραμμα που είχε «τρέξει» τότε- κατέληξε στο συμπέρασμα πως με το εν λόγω σύστημα, το ποσοστό επιτυχίας των πρώτων παραδόσεων αυξήθηκε από το 96 στο 98%.
Όσο για το πόσα είναι τα κτήρια στις ΗΠΑ στα οποία έχει εγκατασταθεί το συγκεκριμένο σύστημα, η Amazon δεν έχει αποκαλύψει τον ακριβή αριθμό, ωστόσο, κάνει λόγο για «χιλιάδες». Αυτό ίσως οφείλεται και στο γεγονός πως για την ώρα, η εγκατάσταση του εν λόγω συστήματος σε κτηριακές εγκαταστάσεις, αλλά και η διατήρησή του, γίνεται δωρεάν από την εταιρεία.
Το σίγουρο είναι πως πρόκειται για μία υπηρεσία, την οποία η Amazon ήθελε να θέσει σε εφαρμογή εδώ και καιρό, γνωρίζοντας τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει τόσο στην ίδια, όσο και στους πελάτες της. Μάλιστα, η υπηρεσία Key for Business βασίζεται στο ίδιο περίπου concept με εκείνο της υπηρεσίας Amazon Key, που είχε λανσάρει η εταιρεία πριν από τέσσερα χρόνια και το οποίο είναι τώρα διαθέσιμο σε περίπου 4.000 πόλεις, επιτρέποντας στους οδηγούς της Amazon να έχουν πρόσβαση στα γκαράζ πολλών κτηρίων -και πάλι με ψηφιακό τρόπο. Και οι δύο αυτές υπηρεσίες δε, απαιτούν πολλαπλές διαδικασίες ταυτοποίησης από τους διανομείς, ενώ όλοι οι οδηγοί της Amazon που συμμετέχουν στα εν λόγω προγράμματα, έχουν υποβληθεί σε πολλούς ελέγχους ιστορικού από την εταιρεία.
Το αν το Key for Business θα αποτελέσει στο άμεσο μέλλον τον «κανόνα» σε ό,τι αφορά στις παραδόσεις από την Amazon σε παγκόσμιο επίπεδο, μένει να το δούμε. Σε κάθε περίπτωση όμως, μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, η εταιρεία αποδεικνύει ξανά πως προσπαθεί να πηγαίνει πάντα ένα βήμα παραπέρα, ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην ταχύτερη και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών της.
Με πληροφορίες από Associated Press News
Leave a Reply