Σε μία ανταγωνιστική πλατφόρμα όπως η Amazon, η οποία ακολουθεί μία αυστηρά πελατοκεντρική προσέγγιση, ο πωλητής που θα καταφέρει να ξεχωρίσει, είναι εκείνος που μπορεί να μπει στο μυαλό του καταναλωτικού κοινού. Αρκεί να σκεφτούμε πως μετά την Google, η μηχανή αναζήτησης της Amazon είναι η αμέσως επόμενη επιλογή των υποψήφιων αγοραστών παγκοσμίως, για να καταλάβουμε πως η εντύπωση που εισπράττει ένας καταναλωτής από ένα brand store, κρίνει αν θα το επισκεφθεί ξανά, για να πραγματοποιήσει κάποια μελλοντική αγορά.
Συνεπώς, η εξυπηρέτηση και η αγοραστική εμπειρία που προσφέρει ένας πωλητής στους καταναλωτές, είναι τα σημεία που τον αναδεικνύουν από το πλήθος. Φυσικά, αυτό δεν αφορά μόνο στην άμεση διανομή των προϊόντων, αλλά σε ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα που περιλαμβάνει τη σωστή διαχείριση των αποθεμάτων, τις καταχωρήσεις των προϊόντων, τις αξιολογήσεις και λειτουργεί με τέτοιον τρόπο, ώστε κάθε επισκέπτης να μένει ικανοποιημένος από την περιήγησή του σε ένα brand store, ανεξάρτητα αν θα πραγματοποιήσει κάποια αγορά.
Και παρότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι ακριβώς σκέφτεται ένας καταναλωτής ενώ περιηγείται στη σελίδα μας, παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει μερικές συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να του προσφέρουμε μία αγοραστική εμπειρία, ανάλογη των προσδοκιών του.
Ελέγχοντας και κρατώντας το απόθεμα στη σωστή ισορροπία
Για να είναι σίγουρος ένας πωλητής πως μπορεί να ανταποκριθεί ανά πάσα στιγμή στην απαίτηση κάθε καταναλωτή, είναι απαραίτητο να έχει τον απόλυτο έλεγχο των αποθεμάτων του. Δεν έχει σημασία πόσο μεγάλος είναι ο όγκος των παραγγελιών που δέχεται ή αν αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα του Amazon FBA, αφού παρακολουθώντας την κίνηση των αποθεμάτων, θα είναι σε θέση να γνωρίζει ποια προϊόντα είναι τα δικά του best sellers, σε ποια αξίζει να επενδύσει ή ποια πρέπει να αποσύρει από τα ράφια της Amazon. Μάλιστα, υπάρχουν ειδικά λογισμικά διαχείρισης, τα οποία είναι εύχρηστα ακόμη και για όσους δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι με τα σύγχρονα μέσα, ενώ δίνουν στον πωλητή μία ολοκληρωμένη, αναλυτική εικόνα της αποθήκης του, ανεξάρτητα αν χρησιμοποιεί το επιχειρηματικό μοντέλο Amazon FBA.
Εξασφαλίζοντας μία σχέση εμπιστοσύνης με θετικές αξιολογήσεις
Μία αρνητική αξιολόγηση μπορεί να ανατρέψει την ανοδική πορεία ενός προϊόντος και αντίστοιχα, αρκεί μία θετική αξιολόγηση για να αποκτήσει ένα προϊόν μεγαλύτερη προοπτική στην κατάταξη της αναζήτησης. Το ερώτημα είναι πώς μπορεί ένας πωλητής να αυξήσει τις πιθανότητες για περισσότερες καλές κριτικές; Κι όμως, η απάντηση είναι απλή, αφού μία πιο προσωποποιημένη αγοραστική εμπειρία, είναι πάντα καλοδεχούμενη από τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, ένας πωλητής μπορεί να συνοδεύσει το πακέτο της παραγγελίας με μία σημείωση που θα ευχαριστεί τον αγοραστή για την εμπιστοσύνη του, ενώ θα αναφέρει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του, σε περίπτωση που δεν μείνει ικανοποιημένος από την αγορά του. Εναλλακτικά, αν ένας πωλητής είναι σίγουρος για την ποιότητα των προϊόντων του, μπορεί να αποστέλλει ένα email μετά την άφιξη της παραγγελίας, όπου θα παρακινεί τον καταναλωτή να αφήσει τη δική του κριτική στην Amazon, ελπίζοντας πως αυτή η τακτική θα λειτουργήσει υπέρ του.
Βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση μέσα από εύστοχες καταχωρήσεις
Οι προϊοντικές καταχωρήσεις είναι το πρώτο σημείο επαφής ανάμεσα σε έναν πωλητή και έναν καταναλωτή της Amazon. Με λίγα λόγια, είναι η ευκαιρία για έναν πωλητή να κερδίσει τις εντυπώσεις, να αποκτήσει προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών του. Έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα πώς μία αποτελεσματική καταχώρηση μπορεί να «απογειώσει» τις πωλήσεις ενός προϊόντος, ενώ υπάρχει διαθέσιμο στη σελίδα μας και το σχετικό online course, το οποίο εξηγεί τι πρέπει να περιλαμβάνει μία καταχώρηση. Παρόλα αυτά, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως η καταχώρηση ενός προϊόντος λειτουργεί και ως ένας τρόπος εξυπηρέτησης προς τον καταναλωτή. Καλό θα ήταν, λοιπόν, οι καταχωρήσεις να είναι ακριβείς και εύστοχες, να αναφέρουν αν το προϊόν είναι μεταχειρισμένο ή καινούργιο, να το περιγράφουν αναλυτικά μέσα από τις διαστάσεις και κυρίως, τον τρόπο χρήσης του, να συνοδεύονται από προσεγμένες εικόνες ή βίντεο, τα οποία εξηγούν πώς θα φανεί χρήσιμο το προϊόν στον καταναλωτή.
Το στοίχημα που χρειάζεται να κερδίσει ένας πωλητής, για να καταφέρει να ξεχωρίσει στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της Amazon, είναι να κατανοήσει το σκεπτικό του κοινού του, ώστε να μπορέσει να του προσφέρει μία βελτιωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης και μία πιο ευέλικτη αγοραστική εμπειρία. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές και διαμορφώνοντας το περιεχόμενο του brand store με γνώμονα τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών, είναι βέβαιο πως η σελίδα του θα αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα και σταδιακά θα παρουσιάσει και τα ανάλογα κέρδη.
Leave a Reply