Για να εξασφαλίσει ένας πωλητής υψηλότερα κέρδη στην Amazon, δεν αρκεί να λάβει υπόψιν του μόνο το κομμάτι της πώλησης και του μάρκετινγκ. Ο παγκόσμιος κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί την πρώτη πιο δημοφιλή μηχανή αναζήτησης προϊόντων σε όλο τον κόσμο, η οποία λειτουργεί σύμφωνα με έναν δικό της αλγόριθμο, έναν αλγόριθμο που κάθε πωλητής χρειάζεται να κατανοήσει, για να δει τα προϊόντα του να σκαρφαλώνουν στις κορυφαίες θέσης της κατάταξη της αναζήτησης.
Στην περίπτωση της Amazon, o αλγόριθμος που διαμορφώνει τα αποτελέσματα στις αναζητήσεις του κοινού, είναι ο A10 Search Algorithm. Πρόκειται για ένα σύστημα που τροφοδοτεί με αποτελέσματα (προϊόντα) τη μηχανή αναζήτησης της πλατφόρμας, καθορίζοντας την ταξινόμηση και την ιεράρχηση των προϊόντων , σύμφωνα με τις λέξεις που έχει αναζητήσει ένας καταναλωτής. Εξετάζοντας τον τίτλο, την περιγραφή, την τιμή ή ακόμη και τις πωλήσεις που παρουσιάζει ένα προϊόν, κρίνει ποιο έχει μεγαλύτερη συνάφεια με την αναζήτηση, σε ποιο προϊόν θα δώσει προτεραιότητα και ποιο θα αφήσει για το τέλος.
Το ερώτημα είναι, λοιπόν, πώς μπορεί ένας πωλητής να «ξεκλειδώσει» τον A10 Search Algorithm, ώστε να δώσει προβάδισμα στα προϊόντα του; Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο, κάποιες βελτιστοποιήσεις στους τίτλους και το SEO είναι μία καλή αρχή. Ωστόσο, υπάρχουν τρία ακόμη επιμέρους σημεία που αξίζουν την προσοχή κάθε πωλητή, καθώς είναι αυτά που μέσω του A10 Search Algorithm θα αναδείξουν τα προϊόντα του.
#1 Ο ρυθμός μετατροπής των προβολών σε αγορές
Αν μία προϊοντική καταχώρηση στην Amazon έχει δυσανάλογες προβολές σε σχέση με τις πωλήσεις που παρουσιάζει το προϊόν, δηλαδή έχει χαμηλό conversion rate, σίγουρα δεν θα φιγουράρει στις πρώτες θέσης της αναζήτησης. Ο αλγόριθμος προτιμά να εμφανίζει σε υποψήφιους αγοραστές τα προϊόντα που έχουν ένα υψηλό conversion rate και μετατρέπουν τα «κλικ» σε αγορές, καθώς είναι αυτά που θεωρεί πως έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να οδηγήσουν σε μία πώληση. Και παρότι δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο ποσοστό του ρυθμού μετατροπής, το οποίο θα πρέπει να φτάσει ένα προϊόν, για να αποκτήσει μία καλύτερη θέση στην κατάταξη, είναι σημαντικό ένας πωλητής να κάνει το καλύτερο δυνατό για να εξασφαλίσει μία αποτελεσματική προϊοντική καταχώρηση. Μία αποτελεσματική καταχώρηση περιλαμβάνει έναν εύστοχο τίτλο, τα απαραίτητα key words, μία περιεκτική περιγραφή που κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ενώ συγχρόνως, αυξάνει τον αριθμό των αξιολογήσεων για ένα προϊόν.
#2 Η ταχύτητα των πωλήσεων που παρουσιάζει ένα προϊόν
Όπως είναι εύκολο να συμπεράνουμε από τα παραπάνω, όσο περισσότερο πουλάει ένα προϊόν, τόσο πιο υψηλή είναι η θέση που έχει στην κατάταξη. Ο αλγόριθμος θέλει να δείχνει στο κοινό τα προϊόντα που αναζητούνται, προβάλλονται και αγοράζονται περισσότερο. Συνεπώς, αν ένας πωλητής σκοπεύει να κυκλοφορήσει ένα καινούργιο προϊόν στην Amazon, ένας αποτελεσματικός τρόπος για να βελτιώσει άμεσα την ταχύτητα των πωλήσεών του, είναι να πραγματοποιήσει μία στρατηγική διαφήμισης, αξιοποιώντας τη μέθοδο Pay Per Click (PPC) του Amazon Advertising. To PPC είναι μία εξαιρετικά αποτελεσματική μέθοδο προώθησης για τους πωλητές, η οποία οδηγεί σε υψηλότερες πωλήσεις για τα προϊόντα σε λιγότερο χρόνο, ενισχύει το ενδεχόμενο να συγκεντρωθούν περισσότερες κριτικές και αυξάνει τις οργανικές βαθμολογίες ενός προϊόντος. Σε κάθε περίπτωση, επειδή είναι μία περίπλοκη διαδικασία που απαιτεί συγκεκριμένες ρυθμίσεις και σωστή διαχείριση, η ομάδα μας μπορεί να σε βοηθήσει σε αυτό το κομμάτι.
#3 Η συνάφεια του περιεχομένου με την αναζήτηση του κοινού
Όταν ο αλγόριθμος της Amazon δυσκολεύεται να αναγνωρίσει τι είναι ένα προϊόν, δεν μπορεί και να το κατατάξει σωστά. Αυτό σημαίνει πως όλα τα στοιχεία που σχηματίζουν και κάνουν πιο εύστοχη μία προϊοντική καταχώρηση, όπως ο τίτλος, η περιγραφή και κυρίως, οι λέξεις κλειδιά, είναι αυτά που εξηγούν στον αλγόριθμο ποιο είναι το προϊόν, τι κάνει και αν έχει συνάφεια με την αναζήτηση ενός καταναλωτή. Όσο πιο έξυπνο και κατάλληλο είναι το περιεχόμενο που συνοδεύει ένα προϊόν, τόσο πιο πιθανό είναι ο αλγόριθμος να το εμφανίσει στον καταναλωτή. Φυσικά, τα key words μπορούν να βοηθήσουν πολύ ώστε να «ξεκλειδώσει» ο αλγόριθμος, ωστόσο, πόσο σίγουρος μπορεί να είναι ένας πωλητής πως είναι τα κατάλληλα; Πραγματοποιώντας μία έρευνα στις καταχωρήσεις των ανταγωνιστών, ίσως εντοπίσει αρκετά που αξίζει να προσθέσει στις καταχωρήσεις του, ενώ παρακολουθώντας το Amazon FBA Masterclass που είναι διαθέσιμο στη σελίδα μας, θα δει βήμα-βήμα πώς να ξεχωρίζει τα keywords που προτιμούν οι καταναλωτές και συνεπώς, ο A10 Search Algorithm.
Το σίγουρο είναι πως για να αγοράσει ένας πωλητής κάποιο προϊόν, πρέπει πρώτα να μπορεί να το εντοπίσει. Ακριβώς για αυτό, μία προσεγμένη προϊοντική καταχώρηση με τα κατάλληλα key words και έναν σωστό τίτλο, είναι η αρχή για να «ξεκλειδώσει» ένας πωλητής τον αλγόριθμο της Amazon. Εντάσσοντας σε μία καταχώρηση πληροφορίες που αντιστοιχούν στις αναζητήσεις των καταναλωτών, θα είναι πιο εύκολο να ξεχωρίσουν τα προϊόντα από το πλήθος του ανταγωνισμού.
Leave a Reply