Το Amazon FBA (Fulfillment by Amazon) είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο όπου οι πωλητές αποθηκεύουν τα προϊόντα τους σε αποθήκες της Amazon και η εταιρεία αναλαμβάνει τη διαχείριση της αποθήκευσης, της συσκευασίας και της αποστολής των προϊόντων.
Οι βασικοί «σταθμοί» του μοντέλου FBA περιλαμβάνουν: Αποθήκευση (Οι πωλητές στέλνουν τα προϊόντα τους στις αποθήκες της Amazon), Διαχείριση Αποθήκευσης (Η Amazon αναλαμβάνει την αποθήκευση, τη συσκευασία και την ετοιμασία των προϊόντων για αποστολή), Αποστολή (Η Amazon αναλαμβάνει την αποστολή των προϊόντων στους πελάτες κατόπιν παραγγελίας) και Εξυπηρέτηση Πελατών (Η Amazon χειρίζεται την εξυπηρέτηση πελατών και τυχόν επιστροφές).
Τα οφέλη περιλαμβάνουν την απλοποίηση του διαχειριστικού και λογιστικού φόρτου για τους πωλητές, την εκτεταμένη παγκόσμια παρουσία της Amazon, καθώς και την αυξημένη ευκολία στην προώθηση και πώληση προϊόντων. Πρόκειται με δυο λόγια, για ένα δημοφιλές μοντέλο για επιχειρηματίες που επιθυμούν να επωφεληθούν από την υποδομή και τον κύκλο πελατών της Amazon.
Οι τέσσερις βασικοί σταθμοί είναι εδώ
Ας αναπτύξουμε λίγο περισσότερο κάθε έναν από τους τέσσερις βασικούς «σταθμούς» του μοντέλου Amazon FBA:
#1 Αποθήκευση
Οι πωλητές αποστέλλουν τα προϊόντα τους στις αποθήκες της Amazon, είτε απευθείας από το εργοστάσιο τους είτε από τρίτους προμηθευτές και η Amazon με τη σειρά της, παρέχει εξειδικευμένες αποθηκευτικές υπηρεσίες, όπως αποθήκευση και διαχείριση εποχικών προϊόντων.
#2 Διαχείριση Αποθήκευσης
Η Amazon αναλαμβάνει τη συσκευασία και την ετοιμασία των προϊόντων για αποστολή, κάνοντας χρήση της τεχνολογίας για τον αυτοματοποιημένο έλεγχο και τη διαχείριση του αποθεματικού.
#3 Αποστολή
Η Amazon αναλαμβάνει την αποστολή των προϊόντων στους πελάτες κατόπιν παραγγελίας. Πώς το καταφέρνει αυτό; Χρησιμοποιώντας ένα προηγμένο σύστημα logistics για γρήγορη και αξιόπιστη παράδοση.
#4 Εξυπηρέτηση Πελατών
Η Amazon αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση πελατών, απαντώντας σε ερωτήσεις, επιλύοντας προβλήματα και διαχειρίζοντας επιστροφές. Παρέχει δηλαδή, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες πελατοκεντρικότητας για να διατηρήσει ένα υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των πελατών.
Αυτό το μοντέλο επιτρέπει στους πωλητές να επωφεληθούν από την υποδομή της Amazon για τη διαχείριση του αποθεματικού και τις παραδόσεις, ενώ επικεντρώνονται στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους.
Όλα όσα πρέπει να προσέχουν οι πωλητές της Amazon
Οι πωλητές της Amazon που χρησιμοποιούν την υπηρεσία FBA πρέπει να προσέχουν ορισμένα σημαντικά στοιχεία για να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία τους. Κάποια από αυτά είναι:
Η επιλογή των προϊόντων
Οι πωλητές είναι σημαντικό να επιλέγουν προϊόντα που έχουν καλή ποιότητα και θα ικανοποιήσουν τους πελάτες, καθώς και να είναι βέβαιοι ότι τα προϊόντα τους πληρούν τις προδιαγραφές και τους κανόνες της Amazon.
Η παρακολούθηση του αποθέματος
Οι πωλητές πρέπει να παρακολουθούν τα επίπεδα αποθέματος για να αποφύγουν την έλλειψη προϊόντων, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία παρακολούθησης της Amazon για να ενημερώνονται για τη ζήτηση.
Το κόστος και το κέρδος
Επίσης, οφείλουν να καλύπτουν προσεκτικά τα κόστη συσκευασίας, αποθήκευσης και αποστολής για να εξασφαλίζουν ότι το κέρδος είναι βιώσιμο.
Η ποιότητα συσκευασίας
Απαραίτητο είναι τα προϊόντα των πωλητών, να είναι σωστά συσκευασμένα για να αντέξουν τη μεταφορά χωρίς ζημίες.
Η προώθηση και το μάρκετινγκ
Φυσικά, η διαφήμιση είναι το Α και το Ω, γι’ αυτό οι πωλητές πρέπει να επενδύουν στη διαφήμιση και την προώθηση, για να αυξήσουν την ορατότητα των προϊόντων τους.
Η παρακολούθηση αυτών των πτυχών, καθώς και οι απαραίτητες οδηγίες από τους ειδικούς συμβούλους, θα βοηθήσουν τους πωλητές να διατηρήσουν μια επιτυχημένη επιχείρηση FBA στην πλατφόρμα της Amazon.
Leave a Reply