Η Amazon είναι μία από τις μεγαλύτερες e-Commerce πλατφόρμες παγκοσμίως, αναβαθμίζοντας συνεχώς την αγοραστική εμπειρία των πελατών της και επεκτείνοντας συγχρόνως, την επιχειρηματική δραστηριότητα των πωλητών της.
Και αυτό, χάρη στη συνεχή εξέλιξη των στρατηγικών μάρκετινγκ που προσφέρει η πλατφόρμα καθημερινά, στους δισεκατομμύρια ανθρώπους που επισκέπτονται τον ιστότοπο για την ποικιλία των προϊόντων της, τις χαμηλές τιμές και την ευκολία αποστολής.
Για εσάς λοιπόν, που αναρωτιέστε πώς οι απλές τεχνικές μάρκετινγκ μπορούν να σας βοηθήσουν να κλιμακώσετε την επιχείρησή σας, αρκεί να σκεφτείτε από την πλευρά της αγοράς – «στόχου» που θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τις πωλήσεις της επιχείρησής σας.
- Στρατηγική SEO
Η Amazon βασίζεται στη στρατηγική SEO, μια τακτική μάρκετινγκ που αυξάνει την προβολή της επωνυμίας σας για να διευκολύνει την εύρεση των προϊόντων σας στο Google. Δεδομένου ότι η πλατφόρμα διαθέτει πάνω από 2 εκατομμύρια προϊόντα στον ιστότοπό της, η Amazon έχει ενσωματώσει ένα σύστημα αλγορίθμων για την ταξινόμηση των στοιχείων σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά τους. Με αυτόν τον τρόπο, ο αλγόριθμος βοηθά την εταιρεία να συγκεντρώσει δεδομένα για τους αγοραστές της και να τα αξιοποιήσει για να δημιουργήσει κέρδη.
Πώς το καταφέρνει αυτό; Είναι απλό, μιας και η Amazon χρησιμοποιεί τις μετρήσεις SEO του ιστότοπου για να αποκαλύψει τις προτιμήσεις των ανθρώπων, να βελτιστοποιήσει το περιεχόμενό της σε σχέση με σχετικές λέξεις-κλειδιά και να προωθήσει τις προοπτικές της σε ανταγωνιστικές τιμές. Δηλαδή, η εταιρεία παρακολουθεί τις πωλήσεις του πωλητή της για να προσδιορίσει τα προϊόντα που έχουν υψηλή ζήτηση και αρχίζει να πουλά τα ίδια αντικείμενα χρησιμοποιώντας ιδιωτική ετικέτα.
- Διαφοροποίηση προϊόντων
Η διαφοροποίηση προϊόντων είναι η βασική στρατηγική μάρκετινγκ της Amazon που έφερε την παγκόσμια επιτυχία της εταιρείας. Μάλιστα, αν κοιτάξετε την ιστορία της Amazon, η σειρά προϊόντων της εταιρείας αρχικά αποτελούνταν μόνο από βιβλία, ενώ στη συνέχεια, η γκάμα προϊόντων της επεκτάθηκε και ο κατάλογός της μεγάλωσε από βιβλία, ηλεκτρονικά είδη, λογισμικό μέχρι είδη οικιακής χρήσης.
Πλέον, παρά το γεγονός ότι όλα τα προϊόντα της Amazon είναι ξεχωριστά, τελικά συνδέονται μεταξύ τους, παρά το γεγονός πως η εταιρεία πρακτικά έχει δημιουργήσει ένα ολόκληρο οικοσύστημα μέσω της διαφοροποίησης των προϊόντων της. Αυτό το ευέλικτο επιχειρηματικό μοντέλο, λοιπόν, μπορεί και ανταποκρίνεται «έξυπνα» στις διαρκώς μεταβαλλόμενες τάσεις της εποχής, αλλά και τη ζήτηση των πελατών.
- Εμπιστοσύνη πελατών
Η Amazon έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά διατήρησης πελατών. Σχεδόν η μισή αγορά των ΗΠΑ πραγματοποιεί επαναλαμβανόμενες αγορές στην πλατφόρμα και σχεδόν το 91% των βασικών μελών της Amazon είναι μακροπρόθεσμοι πελάτες της. Στο ερώτημα, πώς η Amazon έχει καταφέρει να αποκτήσει μια βάση πιστών θαυμαστών, την απάντηση έρχεται να δώσει η δύναμη της εταιρείας που βασίζεται φυσικά, στην εξυπηρέτηση των πελατών της.
Η Amazon προσφέρει κίνητρα, βολικές επιλογές αγοράς, υπηρεσίες μετά την πώληση και προνόμια μελών για να εξασφαλίσει ότι οι πελάτες της είναι ευχαριστημένοι με την αγορά. Μάλιστα, το 48% των μελών του Prime ψωνίζει εβδομαδιαία για να επωφεληθεί από δωρεάν αποστολή, εκπτώσεις και έγκαιρη πρόσβαση σε προσφορές.
Κι όμως, το μοντέλο μάρκετινγκ της Amazon είναι μια μεγάλη έμπνευση για τους νέους πωλητές, μιας και τα τελευταία δέκα χρόνια, η εταιρεία αύξησε εκπληκτικά τα έσοδά της από 34 δισεκατομμύρια δολάρια σε 386 δισεκατομμύρια δολάρια και δημιούργησε μια εικόνα της μάρκας κρατώντας τους πελάτες της ικανοποιημένους. Το μόνο που χρειάζεται επομένως, είναι οι κατάλληλες κινήσεις -οι οποίες θα προέρχονται από ειδικούς συμβούλους– και ένα είναι το σίγουρο: Η επιχείρησή σας θα δει την κερδοφορία που περιμένετε.
Leave a Reply