Όπως συμβαίνει με όλες τις μηχανές αναζητήσεις, έτσι και η μηχανή αναζήτησης της Amazon λειτουργεί με έναν δικό της αλγόριθμο, ο οποίος απαιτεί από τους πωλητές να ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες και πρακτικές, για να μπορέσουν να αναδείξουν τα προϊόντα τους εντός της πλατφόρμας. Ακριβώς για αυτό, είναι απαραίτητο κάποιος να διαθέτει κάποιες βασικές ικανότητες δημιουργίας περιεχομένου, να γνωρίζει πώς παίζεται το «παιχνίδι» των λέξεων στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο, να μπορεί να ελιχθεί σε αυτό, ώστε να εξασφαλίσει μεγαλύτερη ορατότητα για το brand και τα προϊόντα του σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη πως η αναζήτηση της Amazon είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτηση παγκοσμίως για δυνητικούς αγοραστές, αλλά και το πρωταρχικό μέσο, το οποίο οδηγεί έναν καταναλωτή στο επιθυμητό προϊόν, είναι εύκολο να καταλάβουμε πόσο καθοριστικό ρόλο παίζουν οι τίτλοι, οι κουκίδες, τα keywords και οι περιγραφές για την πορεία ενός προϊόντος. Το ερώτημα είναι, λοιπόν, πώς θα μπορέσει ένας πωλητής να βελτιώσει τις καταχωρήσεις του, αποκτώντας μεγαλύτερο προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών του, στον «γίγαντα» του ηλεκτρονικού εμπορίου;
Για να απαντήσουμε στο συγκεκριμένο ερώτημα, έχουμε συγκεντρώσει μερικές συμβουλές, οι οποίες υπόσχονται πως θα βοηθήσουν ακόμη και έναν αρχάριο πωλητή να γίνει… expert σε ζητήματα copywriting και να μετατρέψει τον αλγόριθμο της αναζήτησης της Amazon σε έναν «σύμμαχο» της επιχείρησής του.
Εντοπίζοντας και στοχεύοντας στο κατάλληλο καταναλωτικό κοινό
Το πρώτο βήμα για να εξασφαλίσει ένας πωλητής μία καλύτερη θέση στην κατάταξη για τα προϊόντα του, είναι να γνωρίζει ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται, ποια είναι τα κίνητρα και οι επιθυμίες του βασικού αγοραστή, ο οποίος σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι ο τελικός χρήστης του προϊόντος. Για να καταλάβουμε λίγο καλύτερα τη διαφορά, αρκεί να σκεφτούμε τα βρεφικά είδη, τα οποία αγοράζει ένας γονιός για το μωρό του. Είναι σημαντικό, λοιπόν, ένας πωλητής να γνωρίζει ποιες είναι οι ανάγκες που καλύπτει το προϊόν που εμπορεύεται, πώς το προϊόν θα ικανοποιήσει αυτές τις ανάγκες και κυρίως, πώς θα πείσει τον καταναλωτή πως το δικό του προϊόν είναι καλύτερο από των ανταγωνιστών του. Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι σε θέση να προσδιορίσει τα κορυφαία οφέλη που προσφέρει το προϊόν του, τα οποία πρέπει να επικοινωνήσει με σαφήνεια στον καταναλωτή, οπότε θα τα εντάξει στον τίτλο, τις κουκίδες, τα keywordsκαι την περιγραφή του προϊόντος.
Αξιοποιώντας αποτελεσματικά τα keywords για μία καλύτερη κατάταξη
Έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα πόσο σημαντικό είναι ένας πωλητής να επιλέγει τα αποτελεσματικότερα keywords για τα προϊόντα του. Συνεπώς, χρειάζεται να κάνει μία ενδελεχή έρευνα πριν αποφασίσει να τα προσθέσει σε μία καταχώρηση. Πρέπει να γνωρίζει ποια είναι τα keywords που λειτουργούν καλύτερα και θα του εξασφαλίσουν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές που εισέρχονται στην πλατφόρμα, είναι ήδη αποφασισμένοι πως θα αγοράσουν ένα προϊόν. Σε κάθε περίπτωση, εμείς έχουμε ετοιμάσει ένα ολοκληρωμένο online course που βοηθά τους πωλητές να κατανοήσουν καλύτερα τον ρόλο και τη χρησιμότητα των keywords, εξηγεί αναλυτικά πώς θα δημιουργήσουν μία λίστα με τα καλύτερα keywords για κάθε καταχώρηση, καθώς και πώς μπορούν να τα προσθέσουν στον τίτλο, τις κουκίδες και την περιγραφή, ώστε να παρουσιάζουν στον καταναλωτή τα πλεονεκτήματα του προϊόντος του με έξυπνο τρόπο.
Διαμορφώνοντας ένα περιεκτικό και εύστοχο περιεχόμενο για τις κουκίδες
Οι κουκίδες στην καταχώρηση ενός προϊόντος πρέπει να είναι σύντομες, περιεκτικές, πειστικές και «πλούσιες» σε keywords. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως οι κουκκίδες που είναι πολύ μεγάλες σε έκταση, μπορεί να κουράσουν και να αποτρέψουν τους καταναλωτές από το να διαβάσουν όλο το κείμενο, με αποτέλεσμα να εμποδίσουν τους υποψήφιους αγοραστές, δηλαδή αυτούς που είναι αποφασισμένοι να αγοράσουν, από το να κατανοήσουν και εν τέλη να επενδύσουν σε ένα προϊόν. Πιο αναλυτικά, οι κουκίδες πρέπει να επισημαίνουν ξεκάθαρα και συνοπτικά τουλάχιστον πέντε κορυφαία πλεονεκτήματα ενός προϊόντος, τα βασικά χαρακτηριστικά του, όπως το μέγεθος και το χρώμα, τα εσωτερικά και τα εξωτερικά οφέλη. Συνεπώς, δεν αρκεί μία απλή περιγραφή, αλλά χρειάζεται ο πωλητής να εξηγήσει εν συντομία στον καταναλωτή πώς το προϊόν θα τον διευκολύνει και για ποιους λόγους υπερτερεί από παρόμοια προϊόντα των ανταγωνιστών του.
Δημιουργώντας ένα περιεχόμενο που απαντά στις ερωτήσεις των αγοραστών
Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να δώσει προβάδισμα ένας πωλητής στα προϊόντα του, είναι να δημιουργήσει ένα περιεχόμενο για τις καταχωρήσεις του, το οποίο θα απαντά στις ερωτήσεις των καταναλωτών. Παρότι η συγκεκριμένη πρακτική μοιάζει κάπως πιο απαιτητική, στην πραγματικότητα είναι πολύ απλή και εύκολη. Διότι το μόνο που θα χρειαστεί να κάνει ένας πωλητής, είναι να εστιάσει στις αξιολογήσεις που έχει ήδη λάβει το προϊόν και να τις μελετήσει, για να μάθει τι ενδιαφέρει περισσότερο το κοινό του. Μέσα από τις αξιολογήσεις προηγούμενων αγοραστών, ακόμη και μέσα από τις αξιολογήσεις που έχουν λάβει ανταγωνιστικά προϊόντα, θα είναι σε θέση να γνωρίζει ποια είναι τα χαρακτηριστικά ή τα πλεονεκτήματα που ενδιαφέρουν περισσότερο τους καταναλωτές και έτσι, θα μπορέσει να τα εντάξει στο περιεχόμενο των καταχωρήσεων του. Μάλιστα, όσο πιο συχνά παρουσιάζεται κάποια ερώτηση κάτω από το δικό του προϊόν ή από κάποιο σχετικό ανταγωνιστικό προϊόν, σημαίνει πως η «απάντηση» στο συγκεκριμένο ερώτημα πρέπει να δίνεται άμεσα και κατανοητά μέσα από την καταχώρηση που θα δημιουργήσει, ενώ καλό θα ήταν να αναφέρεται και στον τίτλο του προϊόντος.
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως ένα εύστοχο και προσεγμένο περιεχόμενο στις καταχωρήσεις, όχι μόνο βελτιώνει την εικόνα και την αξιοπιστία μίας επιχείρησης εντός της Amazon, αλλά καθιστά ένα προϊόν πολύ πιο θελκτικό στους καταναλωτές. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές, δημιουργώντας κατανοητά κείμενα και ολοκληρώνοντας τις καταχωρήσεις με τις κατάλληλες εικόνες, είναι σίγουρο πως ένας πωλητής θα κερδίσει το προβάδισμα που επιθυμεί εντός της πλατφόρμας.
Leave a Reply