Όσοι δραστηριοποιούνται ήδη ένα εύλογο χρονικό διάστημα εντός της Amazon, σίγουρα σκέφτονται έντονα την ιδέα να επενδύσουν στα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει η πλατφόρμα, μέσω του επιχειρηματικού μοντέλου, Amazon FBA (Fulfilled by Amazon). Υπάρχουν αναρίθμητες ιστορίες πωλητών, οι οποίοι κατάφεραν να «απογειώσουν» τα κέρδη της επιχείρησής τους σε μικρό χρονικό διάστημα, αναθέτοντας στην Amazonτην αποθήκευση και τη διακίνηση των προϊόντων τους. Ωστόσο, αρκεί μόνο αυτό για να έχει ένας πωλητής τα επιθυμητά αποτελέσματα;
Ομολογουμένως, δεν αρκεί ένας πωλητής να εμπιστευτεί τα προϊόντα του στους ειδικούς της Amazon, για να «απογειώσει» τις πωλήσεις του. Την ίδια στιγμή, είναι απαραίτητο να διαμορφώσει και να ακολουθήσει μία μεθοδική επιχειρηματική στρατηγική, η οποία συνδυαστικά με την επιλογή του μοντέλου Amazon FBA, θα αυξήσει τα περιθώρια κέρδους της επιχείρησής του. Συνεπώς, υπάρχουν πολλά διαφορετικά σημεία που χρειάζονται μεγαλύτερη προσοχή από έναν πωλητή, ξεκινώντας ένα επιχειρηματικό «ταξίδι» με τη στήριξη του Amazon FBA, ειδικότερα στον πρώτο μήνα αυτής της συνεργασίας. Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει μερικά από αυτά.
Πραγματοποιώντας μία σωστή διαχείριση των αποθεμάτων
Τον πρώτο μήνα που ένας πωλητής χρησιμοποιεί την υπηρεσία Amazon FBA, έχει να μάθει πολλά για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η πλατφόρμα εν γένει, ενώ το πιο σημαντικό από αυτά αφορά στη διαχείριση του όγκου των αποθεμάτων που συγκεντρώνονται στις αποθήκες. Ακριβώς επειδή η Amazon επιβάλλει επιπλέον χρεώσεις για τα προϊόντα που μένουν για αρκετό καιρό απούλητα στα ράφια των αποθηκών της, είναι απαραίτητο ένας πωλητής να είναι σε θέση να γνωρίζει ποιος είναι ο κατάλληλος αριθμός αποθεμάτων που πρέπει να της αποστείλει. Με λίγα λόγια, όσα περισσότερα προϊόντα έχει αποθηκεύσει, τόσα περισσότερα χρήματα θα χρειαστεί να καταβάλλει στην Amazon, για τη φύλαξή τους. Ωστόσο, ξεκινώντας φειδωλά και μεθοδικά, επενδύοντας τους κατάλληλους κωδικούς, δεν θα χρειαστεί να καταβάλει στην Amazon πρόσθετες παρακρατήσεις από τα έσοδά του, εξαιτίας του αποθέματος που θα έχει μείνει απούλητο στις αποθήκες.
Επιλέγοντας τα κατάλληλα προϊόντα για ένα δυνατό ξεκίνημα
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, είναι εύκολο να καταλάβουμε πως υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα προϊόντα, τα οποία λειτουργούν καλύτερα μέσω του Amazon FBA. Διότι στέλνοντας στις αποθήκες της Amazon ένα προϊόν, το οποίο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους καταναλωτές, ο πωλητής θα χρειαστεί να πληρώσει αρκετά χρήματα στην Amazon για την αποθήκευσή του, οπότε θα πραγματοποιήσει μία «τρύπα» στο budget του. Τα καλά νέα είναι πως μέσω του Amazon Seller Central, κάθε πωλητής έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει εκ των προτέρων αν ένα προϊόν θα προχωρήσει με επιτυχία ή αν απλά, θα… σκονίζεται στις αποθήκες με το ανάλογο αντίτιμο. Εξίσου σημαντικό για έναν πωλητή είναι να προσέξει το μέγεθος του αντικειμένου που θα αποφασίσει να στείλει στις αποθήκες, διότι τα ογκώδη προϊόντα καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο και συνεπώς, έχουν μεγαλύτερο κόστος αποθήκευσης. Σε κάθε περίπτωση, εμείς αναλαμβάνουμε εξ ολοκλήρου τη διαχείριση του αποθέματος που αποθηκεύει ένας πωλητής στις αποθήκες της Amazon, ενώ τον ενημερώνουμε κάθε φορά που είναι απαραίτητο να ανανεώσει το εμπόρευμα.
Εστιάζοντας περισσότερο σε μία ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ
Η Amazon δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο ψηφιακό κατάστημα παγκοσμίως, αλλά και μία από τις πιο δημοφιλείς μηχανές αναζήτησης. Όταν ένας καταναλωτής αναζητεί ένα προϊόν, ξεκινά πρώτα από το Googleκαι τις περισσότερες φορές καταλήγει στην Amazon. Συνεπώς, ένας πωλητής χρειάζεται να προωθήσει περισσότερο τα προϊόντα του εντός της πλατφόρμας, ώστε να αποκτήσει προβάδισμα σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Πώς θα τα καταφέρει; Αναθέτοντας στο Amazon FBA τη διακίνηση κάποιων προϊόντων και εστιάζοντας περισσότερο στη στρατηγική μάρκετινγκ, η οποία θα τα αναδείξει εντός της Amazon. Ένας λειτουργικός τίτλος, μία περιεκτική αλλά εύστοχη περιγραφή για τα προϊόντα, εύστοχα keywords, ελκυστικές και περιγραφικές εικόνες, περισσότερες αξιολογήσεις και καλύτερη διαχείριση των διαφημίσεων Pay Per Click (PPC), μπορούν να τον βοηθήσουν έναν πωλητή να αυξήσει τα κέρδη του.
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις στον κανόνα. Οπότε, υπάρχουν αρκετές πιθανότητες ένας νεοεισερχόμενος στο Amazon FBA, να μην πετύχει απευθείας τα κέρδη που επιθυμεί. Δεν έχει σημασία αν διαθέτει ένα ποιοτικό προϊόν σε μία ανταγωνιστική τιμή, αφού απαιτείται χρόνος και προσπάθεια, για να καταφέρει να εξασφαλίσει περισσότερες πωλήσεις και κέρδη. Σε κάθε περίπτωση, μέσα από το ολοκληρωμένο Amazon FBA Masterclass που έχουμε ετοιμάσει, κάθε πωλητής μπορεί να αντλήσει τις πληροφορίες που χρειάζεται, πριν πραγματοποιήσει το επόμενο, μεγάλο βήμα για την επιχείρησή του.
Leave a Reply