Μπορεί ο Jeff Bezos να παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Amazon, ωστόσο, προτού αφήσει πίσω του τον ρόλο του CEO του «γίγαντα» του ηλεκτρονικού εμπορίου, θέλησε να μοιραστεί μερικά ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και θετικά στοιχεία για την εταιρεία.
Πιο αναλυτικά, στην αποχαιρετιστήρια επιστολή του προς τους μετόχους της Amazon, ο Jeff Bezos -ο οποίος παρεμπιπτόντως εξακολουθεί να είναι μέλος και εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας- αποκάλυψε πως τη χρονιά που διανύουμε, το Amazon Prime αριθμεί ήδη πάνω από 200 εκατομμύρια συνδρομητές, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τι ακριβώς είναι όμως το Amazon Prime και γιατί όλο και περισσότεροι χρήστες της Amazon το επιλέγουν; Πρόκειται για μία συνδρομητική υπηρεσία που διευκολύνει το αγοραστικό «ταξίδι» των μελών της στον κόσμο του e-commerce -και όχι μόνο. Τα οφέλη για τους χρήστες της Amazon που πληρώνουν ετήσια ή μηνιαία συνδρομή -που δεν ξεπερνάει τα 12 δολάρια- για το Prime, είναι πολλά. Από την επιπλέον ασφάλεια και την άνεση μέχρι την αποστολή και την παράδοση προϊόντων σε δύο μόλις ημέρες ή σε 24 ώρες και από την πρόσβαση σε πολλές και σημαντικές Amazon προσφορές μέχρι τις δωρεάν streaming επιλογές, που αφορούν σε σειρές, ταινίες, μουσική, online βιβλία και μεταξύ άλλων, παιχνίδια.
Αύξηση 50 εκατομμυρίων μελών σε έναν χρόνο και αγορές σε χρόνο «ντετέ»
Τα παραπάνω στοιχεία είναι πραγματικά εντυπωσιακά, ειδικότερα αν αναλογιστούμε πως τον Ιανουάριο του 2020, ο αριθμός των μελών του Amazon Prime έφτανε τα 150 εκατομμύρια.
Αυτό σημαίνει πως η εταιρεία απέκτησε 50 εκατομμύρια νέους συνδρομητές σε έναν περίπου χρόνο, μία αύξηση στην οποία η πανδημία του κορωνοϊού διαδραμάτισε έναν καθοριστικό ρόλο. Και αυτή ακριβώς η αύξηση σε επίπεδο συνδρομητών στο Amazon Prime, δείχνει ότι οι καταναλωτές οι οποίοι άρχισαν να χρησιμοποιούν την Amazon το τελευταίο έτος, δεν σκοπεύουν να επιστρέψουν σύντομα στα φυσικά καταστήματα ή τουλάχιστον να τα επισκέπτονται τόσο συχνά, όσο στην προ Covid-19 εποχή. Αυτή η τάση δε, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα συμβάλλει στην τόνωση των εσόδων και την αύξηση των κερδών της εταιρείας και τα επόμενα χρόνια.
Η εκτόξευση των μελών του Amazon Prime στα 200 εκατομμύρια, ωστόσο, δεν ήταν η μοναδική, σημαντική πληροφορία που μοιράστηκε ο Jeff Bezos με τους μετόχους της Amazon και την παγκόσμια κοινότητα, προτού αποσυρθεί από θέση του CEO της εταιρείας.
Πιο αναλυτικά, αν και δεν προχώρησε σε περαιτέρω αναλύσεις, ο Bezos αποκάλυψε ακόμη πως οι αγοραστές πραγματοποιούν τις μισές από όλες τις αγορές τους στην Amazon σε 15 λεπτά της ώρας, με το 28% να αγοράζει τα προϊόντα που θέλει, σε τρία λεπτά ή και λιγότερο. Οι περισσότερες από αυτές τις αγορές που γίνονται σε τόσο λίγο χρόνο, μπορούν να αποδοθούν στο Prime και δη, στα οφέλη που προσφέρει στους καταναλωτές, όπως οι εύκολες και άμεσες αποστολές και επιστροφές των προϊόντων -στοιχεία που «μεταφράζονται» γενικότερα σε υψηλότερα conversion rates.
Με βάση όλα τα παραπάνω στοιχεία, είναι εύκολο να κατανοήσουμε γιατί το τελευταίο έτος, οι συνδρομές στο Amazon Prime άρχισαν να αυξάνονται με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς, σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Για την ακρίβεια, αυξήθηκαν κατά 34% τους πρώτους μήνες του 2021. Διότι όλο και πιο πολλοί ήταν εκείνοι οι οποίοι αισθάνθηκαν ότι, λόγω των νέων δεδομένων που δημιούργησε η πανδημία, το onlineshopping θα αποτελούσε τον «κανόνα» στη ζωή τους για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο, χρειάστηκε να στραφούν σε λύσεις που θα εξυπηρετούσαν τις αγοραστικές τους ανάγκες με τον πλέον άμεσο, ασφαλή και εύκολο τρόπο.
Περισσότεροι συνδρομητές, πιο πολλές ευκαιρίες για τους πωλητές
Στις ΗΠΑ, λοιπόν, η Amazon αποτελεί τώρα τον «νούμερο ένα» αγοραστικό προορισμό, ενώ σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τους τελευταίους μήνες, οι συνδρομητές του AmazonPrime, κάνουν πιο συχνά online αγορές και ξοδεύουν περισσότερα χρήματα, σε σχέση με όσους δεν έχουν γίνει ακόμη μέλη της υπηρεσίας.
Τα παραπάνω στοιχεία μεταφράζονται σε περισσότερες πωλήσεις τρίτων στην πλατφόρμα της Amazon και σε ακόμη πιο πολλές επιλογές για τους συνδρομητές του Amazon Prime. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία και οι πωλητές της βγαίνουν κερδισμένοι, ενώ για την ώρα φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο για κάποια άλλη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου να ανταγωνιστεί τον «κολοσσό» του e-commerce.
Ειδικότερα για τους πωλητές που διαθέτουν Amazon FBA (Fulfillment by Αmazon) λογαριασμό, τα πράγματα γίνονται πιο απλά σε ό,τι αφορά στην εξυπηρέτηση των συνδρομητών του Amazon Prime. Και το να γίνει κάποιος Prime πωλητής, αποτελεί σήμερα μία απόφαση που στις περισσότερες περιπτώσεις, έρχεται μαζί με αύξηση των πωλήσεων και βελτιστοποίηση του αγοραστικού ταξιδιού των πελατών του.
Το σίγουρο είναι πως η πανδημία δημιούργησε νέες επιλογές τόσο για τους πωλητές, όσο και για τους χρήστες της Amazon. Και σε ό,τι αφορά στους καταναλωτές, η άνεση, η αμεσότητα και τα προνόμια που τους προσφέρει το Amazon Prime αναμένεται να αποτελέσουν τα ζητούμενα στον κόσμο του e-commerce και στη μετά Covid-19 εποχή.
Με πληροφορίες από digitalcommerce360.com
Leave a Reply