Οι προμηθευτές χονδρικής πώλησης που πωλούν προϊόντα απευθείας στο Amazon έχουν σταματήσει να λαμβάνουν παραγγελίες από τον τεχνολογικό κολοσσό και ενθαρρύνονται να πωλούν απευθείας στους καταναλωτές μέσω τρίτων. Οι προμηθευτές που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την Amazon ανησυχούν καθώς μια τέτοια αλλαγή θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους.
Το περιοδικό Forbes αναφέρει αναλυτικά τον τρόπο με τον οποίο ορισμένοι προμηθευτές λαμβάνουν ειδοποιήσεις σχετικά με τεχνικά ζητήματα με τα συστήματα παραγγελίας, ενώ κάποιοι ενημερώνονται ώστε να μην αναμένουν μελλοντικές παραγγελίες. Το Bloomberg αναφέρει ότι η τάση αυτή ξεκίνησε στα τέλη του Φεβρουαρίου και έχει ως στόχο να ενισχύσει την κερδοφορία της βασικής επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρείας.
Το Bloomberg αναφέρει ότι αυτές οι εξελίξεις έχουν προκαλέσει αναστάτωση στους πωλητές. Αποτέλεσε θέμα συζήτησης στο Shoptalk Retail Conference στο Λας Βέγκας στις αρχές Μαρτίου και υπάρχει ο φόβος ότι αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν να θέσουν «εκτός» ορισμένους χονδρέμπορους που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το Amazon.
Για ποιο λόγο το κάνει αυτό το Amazon; Φημολογείται ότι το Amazon εδώ και καιρό επιδιώκει μια πιο εξορθολογισμένη οργάνωση για τους «τρίτους» προμηθευτές του. Η Amazon έχει δύο διαφορετικές πλατφόρμες για τους πωλητές, τη Vendor Central και τη Seller Central, και η συγχώνευσή τους θα επιταχύνει τα πράγματα στο backend και θα απαιτεί λιγότερες ώρες εργασίας. Το Bloomberg σημειώνει ότι η ενθάρρυνση των προμηθευτών να πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας είναι πιο κερδοφόρα για την Amazon, επειδή μειώνει τους κινδύνους και το κόστος αγοράς, αποθήκευσης και αποστολής προϊόντων για λογαριασμό των πωλητών.
Τι σημαίνει για τους πωλητές: Εφόσον το Amazon δεν εγγυάται πλέον τις τακτικές παραγγελίες, δημιουργείται πολύ μεγαλύτερο ρίσκο για τους πωλητές που θα μπορούσαν να «κολλήσουν» με αρκετό απόθεμα. Ωστόσο, η πώληση στην αγορά του Amazon αντί απευθείας στην ίδια την εταιρεία δίνει στους πωλητές μεγαλύτερο έλεγχο των τιμών και των άλλων πτυχών της συγκεκριμένης εμπορικής συναλλαγής.
Τι λέει το Amazon: Η Amazon εξέδωσε την ακόλουθη δήλωση ως απάντηση στην ερώτησή GeekWire: «Επαναξιολογούμε τακτικά τις σχέσεις των συνεργατών μας και ίσως να κάνουμε αλλαγές αν εντοπίσουμε την ευκαιρία να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια βελτιωμένη επιλογή, αξία και μεγαλύτερη ευκολία».
Leave a Reply