Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες πραγματοποιούν το βήμα να εισάγουν την επιχείρησή τους στην Amazon, σε μία προσπάθεια να αυξήσουν την κερδοφορία της. Βέβαια, μόνο μερικοί από αυτούς γνωρίζουν πως η προσάρτησή τους σε μία τόσο ανταγωνιστή πλατφόρμα, απαιτεί αρκετή ανάλυση και ένα πολύ καλά οργανωμένο επιχειρηματικό πλάνο, για να αποδώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ωστόσο, αρκούν μόνο αυτά;
Είναι αλήθεια πως υπάρχουν πολλοί παράγοντες που χρειάζεται να λάβει υπόψη του ένας πωλητής, για να αναδείξει την επιχείρησή του εντός της πλατφόρμας. Ειδικότερα όσοι δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με το περιβάλλον του ecommerce, χρειάζονται τη στήριξη μίας έμπειρης ομάδας επαγγελματιών, η οποία θα τους κατευθύνει στα πρώτα τους βήματα, θα τους υποδείξει πώς να πραγματοποιήσουν το άνοιγμα ενός λογαριασμού, πώς θα δημιουργήσουν το δικό τους brand store, ενώ θα τους προειδοποιήσει για τα λάθη που πρέπει να αποφύγουν.
Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει μία λίστα με τα πιο συχνά λάθη, τις κοινές «παγίδες» που συναντούν οι αρχάριοι πωλητές, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους θα τις αποφύγουν.
Δεν πραγματοποιούν μία ενδελεχή έρευνα αγοράς πριν βγουν στην αγορά
Το πιο συχνό λάθος που παρατηρείται κυρίως από τους νέους πωλητές, είναι το γεγονός πως δεν επιλέγουν σωστά τα προϊόντα που θα καταχωρήσουν στην Amazon. Διότι μπορεί ένας πωλητής να πιστεύει πολύ σε έναν κωδικό, όμως, αυτό δεν αρκεί για να «χτυπήσει» τον ήδη εδραιωμένο ανταγωνισμό που υπάρχει στην Amazon, δηλαδή τους πωλητές που έχουν σημειώσει μία ανέλπιστα ανοδική πορεία με το συγκεκριμένο προϊόν, παρουσιάζουν χιλιάδες πωλήσεις και έχουν έσοδα εκατομμυρίων. Ακριβώς για αυτό, είναι σημαντικό οι αρχικές κινήσεις ενός νέου πωλητή να είναι προσεκτικές και μεθοδικές, να έχει πραγματοποιήσει μία ενδελεχή έρευνα της αγοράς και του ανταγωνισμού και έπειτα να επιλέξει τα προϊόντα με τα οποία θα κάνει το άνοιγμα της επιχείρησής του στον ψηφιακό κόσμο.
Δεν προσφέρουν στον καταναλωτή μία ελκυστική αγοραστική εμπειρία
Αρκετοί πωλητές εστιάζουν την προσοχή τους στα προϊόντα και το κέρδος της επιχείρησής τους, ξεχνώντας πως η εξυπηρέτηση και η αγοραστική εμπειρία που προσφέρουν στον καταναλωτή είναι αυτές που θα κερδίσουν το ενδιαφέρον του σε πρώτη φάση. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί, το 60% των καταναλωτών απάντησε πως θα προτιμήσει να εμπιστευτεί μία επιχείρηση που του παρέχει μία καλή εξυπηρέτηση από εκείνη που απλώς του δίνει το προϊόν σε χαμηλότερη τιμή. Συνεπώς, είναι εύκολο να καταλάβουμε πως διαμορφώνοντας μία ικανοποιητική αγοραστική εμπειρία για τον καταναλωτή, ένας πωλητής μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της επιχείρησής του. Πώς θα τα καταφέρει; Ενδίδοντας στα αμέτρητα πλεονεκτήματα και την αξιοπιστία του Amazon FBA και αφήνοντας την εξυπηρέτηση των πελατών του στα χέρια αυτών που ξέρουν να το κάνουν πιο αποτελεσματικά από όλους, δηλαδή στην Amazon.
Δεν ακολουθούν κάποια στρατηγική για το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος
Το λανσάρισμα ενός προϊόντος είναι ουσιαστικά το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει ένας πωλητής την καριέρα του στην Amazon. Ωστόσο, δεν αρκεί να έχει πραγματοποιήσει μία αυστηρή σταχυολόγηση αυτών των προϊόντων. Σκοπός του δεν είναι απλά να λανσάρει τα προϊόντα στην πλατφόρμα, αλλά να τους εξασφαλίσει και μία καλή θέση στην κατάταξη. Ναι, πρόκειται για μία μεγάλη διαδικασία που απαιτεί χρόνο και πολλά επιμέρους βήματα, όπως την έναρξη μίας καμπάνιας, την προώθηση του προϊόντος μέσω των social media, τη σωστή επιλογή key words, την απόκτηση περισσότερων αξιολογήσεων. Και για να γίνουν σωστά όλα αυτά τα βήματα και να πετύχει το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος, εμείς ξέρουμε ακριβώς τι πρέπει να κάνει ένας πωλητής, ενώ μπορεί να μάθει και ο ίδιος μέσα από το σχετικό online course μας, στο οποίο έχουμε συγκεντρώσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζει πριν πραγματοποιήσει μία νέα καταχώρηση.
Η εκστρατεία μίας PPC καμπάνιας δεν πραγματοποιείται με την κατάλληλη διαχείριση
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι καμπάνιες των προϊόντων με τη μέθοδο Pay Per Click (PPC) του Amazon Advertising είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να βελτιώσει ένας πωλητής την ορατότητα μίας προϊοντικής καταχώρησης, να αυξήσει τις πωλήσεις της, να συγκεντρώσει περισσότερες αξιολογήσεις και να ενισχύσει την προβολή άλλων προϊόντων. Ωστόσο, η διαχείριση των PPC είναι μία αρκετά πολύπλοκη διαδικασία για κάποιον που δεν έχει κατανοήσει πώς λειτουργεί, οπότε η έλλειψη μίας καλής διαχείρισης μπορεί να μην αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Συνεπώς, αν ένας πωλητής δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με τη συγκεκριμένη στρατηγική, μπορεί να απευθυνθεί σε εμάς για να είναι σίγουρος πως θα αποκομίσει τα μέγιστα από την επένδυσή του. Πιο αναλυτικά, εμείς γνωρίζουμε πως να βελτιστοποιήσουμε την καμπάνια, επιδιώκοντας να δημιουργηθεί μεγαλύτερο traffic στις καταχωρήσεις ενός πωλητή, ενώ εκείνος μπορεί να παρακολουθεί τις μηνιαίες αναφορές.
Για να πετύχει μία επιχείρηση εντός της Amazon, ένας πωλητής χρειάζεται να εξετάσει αρκετές παραμέτρους και να εστιάσει την προσοχή του σε πολλά διαφορετικά σημεία. Και επειδή πολλές φορές αυτό δεν είναι εφικτό, εμείς μπορούμε να αναλάβουμε για εκείνον κάποια κομμάτια της επιχείρησης του, ώστε μαζί να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Leave a Reply