Ο Νοέμβριος είναι ένας από τους πιο κρίσιμους μήνες για κάθε πωλητή στην Amazon FBA. Με τις μεγάλες εκπτωτικές περιόδους όπως το Black Friday και το Cyber Monday, αλλά και με την έναρξη της εορταστικής σεζόν, η ζήτηση εκτοξεύεται. Ωστόσο, αυτό μπορεί να φέρει και μια από τις πιο αγχωτικές καταστάσεις: Την έλλειψη αποθεμάτων (stockout). 

Αν βρεθείτε σε αυτήν τη θέση, μην πανικοβληθείτε, υπάρχουν πρακτικά βήματα για να διαχειριστείτε την κατάσταση, να περιορίσετε τη ζημιά και να προστατεύσετε την απόδοση του λογαριασμού σας.

#1 Ενημερώστε έγκαιρα τους πελάτες σας

Αν διαπιστώσετε ότι το προϊόν σας κινδυνεύει να εξαντληθεί, το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να είστε διαφανείς με τους πελάτες. Ενημερώστε μέσα από την περιγραφή του προϊόντος ή μέσω Amazon Messaging για πιθανές καθυστερήσεις. Μια ειλικρινής επικοινωνία μειώνει τις πιθανότητες αρνητικών σχολίων και διατηρεί την εμπιστοσύνη του αγοραστή.

#2 Μειώστε προσωρινά τον ρυθμό πωλήσεων

Όταν βλέπετε ότι τα αποθέματα πέφτουν επικίνδυνα, μπορείτε να επιβραδύνετε προσωρινά τις πωλήσεις. Αυτό γίνεται με διάφορους τρόπους:

  • Αυξήστε ελαφρώς την τιμή του προϊόντος
  • Περιορίστε τις διαφημίσεις PPC ή σταματήστε τα campaigns με υψηλή κατανάλωση budget
  • Προσαρμόστε τις προσφορές (π.χ. αφαιρέστε κουπόνια ή deals)
  • Έτσι, «κερδίζετε χρόνο» μέχρι να φτάσει η νέα αποστολή σας στις αποθήκες της Amazon

#3 Εξετάστε την επιλογή FBM (Fulfilled by Merchant)

Αν έχετε διαθέσιμο στοκ εκτός Amazon, μια άμεση λύση είναι να ενεργοποιήσετε FBM listings. Αυτό σημαίνει ότι θα αποστέλλετε οι ίδιοι τα προϊόντα σας ή μέσω τρίτου παρόχου (3PL). Παρότι τα FBM listings δεν απολαμβάνουν πάντα τα ίδια πλεονεκτήματα σε σχέση με τα FBA, είναι προτιμότερο να παραμείνετε «ενεργοί» στην πλατφόρμα παρά να εμφανίζεστε ως «out of stock».

#4 Δημιουργήστε προσωρινά bundles ή εναλλακτικά listings

Αν έχετε σχετικά προϊόντα, μπορείτε να δημιουργήσετε bundles (π.χ. δύο συμπληρωματικά είδη μαζί) ή παρόμοιες εκδόσεις του ίδιου προϊόντος με διαφορετικό χρώμα, μέγεθος ή συσκευασία. Με αυτόν τον τρόπο, μεταφέρετε τη ζήτηση σε άλλα SKUs χωρίς να «χάσετε» πελάτες.

#5 Παρακολουθήστε τις ημερομηνίες αποστολής στις αποθήκες της Amazon

Ένα από τα συχνότερα λάθη των πωλητών είναι ότι καθυστερούν να στείλουν το νέο απόθεμα. Θυμηθείτε πως, ειδικά τον Νοέμβριο, οι αποθήκες της Amazon μπορεί να έχουν καθυστερήσεις 7-10 ημερών λόγω του όγκου παραγγελιών. Προγραμματίστε νωρίς και στείλτε τα προϊόντα σας το συντομότερο δυνατό.

Αν είναι εφικτό, χρησιμοποιήστε split shipments, δηλαδή στείλτε μικρότερες ποσότητες σε διαφορετικές τοποθεσίες Amazon Fulfillment ώστε να μειωθεί ο συνολικός χρόνος check-in.

#6 Μην σταματήσετε την προώθηση εντελώς

Πολλοί πωλητές, μόλις δουν το stock να μειώνεται, σταματούν κάθε καμπάνια. Ωστόσο, είναι σημαντικό να διατηρήσετε μια βασική παρουσία με χαμηλό budget PPC ή οργανικό marketing, ώστε να μην χαθούν εντελώς τα rankings του προϊόντος σας. Μόλις ανανεωθεί το απόθεμα, θα μπορείτε να «ανεβείτε» γρηγορότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

#7 Αναλύστε τα αίτια για να μην επαναληφθεί

Η έλλειψη αποθεμάτων δεν είναι πάντα ένδειξη κακού προγραμματισμού, συχνά οφείλεται σε απρόβλεπτη αύξηση ζήτησης. Παρ’ όλα αυτά, αξιοποιήστε τα δεδομένα από τα εργαλεία σας (Helium 10, Sellerboard, JungleScout) για να αναλύσετε τους ρυθμούς πωλήσεων και να σχεδιάσετε πιο ακριβείς παραγγελίες για το μέλλον.

Επιπλέον, δημιουργήστε alert συστήματα για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις όταν τα αποθέματα πέφτουν κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.

Η έλλειψη αποθεμάτων τον Νοέμβριο μπορεί να φαίνεται σαν εφιάλτης, αλλά είναι και μια πολύτιμη ευκαιρία να μάθετε πώς να διαχειρίζεστε κρίσιμες περιόδους υψηλής ζήτησης. Με σωστό συντονισμό, διαφάνεια προς τους πελάτες και ευελιξία στις επιλογές fulfillment, μπορείτε όχι μόνο να περιορίσετε τη ζημιά, αλλά και να βγείτε πιο δυνατοί στην εορταστική περίοδο.

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας

Share the knowledge!