Είναι αλήθεια πως ο παγκόσμιος κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου, δεν θα μπορούσε παρά να προσελκύει ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως στον κόσμο του ecommerce, η Amazon θεωρείται το «The Everything Store». Ακριβώς επειδή περιλαμβάνει μία τεράστια γκάμα προϊόντων σε συνδυασμό με μοναδικές προσφορές και υπηρεσίες που διευκολύνουν τους καταναλωτές, κατάφερε από ένα ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα παγκοσμίως.
Συνεπώς, δεν μας προκαλεί έκπληξη που όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν εντός την πλατφόρμας. Το ερώτημα είναι, βέβαια, πώς θα μπορέσει ένα πωλητής να ξεχωρίσει σε ένα τόσο ευρύ και συγχρόνως ανταγωνιστικό περιβάλλον; Η απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα απαντάται μέσα από τα στατιστικά που έχουμε συγκεντρώσει παρακάτω. Διότι οι αριθμοί αποκαλύπτουν ποια είναι τα σημεία στα οποία αξίζει να εστιάσει ένας πωλητής, μέχρι το τέλος της χρονιάς, για να ενισχύσει την πορεία της επιχείρησής του.
#1 H Amazon έχει το μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας» του παγκόσμιου ψηφιακού λιανεμπορίου. Πιο συγκεκριμένα, αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ για τη φετινή χρονιά. Το 31% της αγοράς διαμοιράζεται σε 14 εξίσου μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως το Walmart, το Apple Store και το eBay, ενώ το υπόλοιπο 29,5% αφορά σε άλλους, μικρότερους λιανοπωλητές.
#2 Το ημερήσια έσοδα που συγκεντρώνει η Amazon από τις πωλήσεις, ξεπερνούν τα 1,29 δισεκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα, το συνολικό ποσό εσόδων για το 2021 έφτασε τα 469,8 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων το καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 33,36 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 21,2 δισεκατομμύρια δολάρια πάνω από το 2020.
#3 Υπολογίζεται πως οι ενεργοί πελάτες της πλατφόρμας ανέρχονται στα 310 εκατομμύρια παγκοσμίως, ενώ οι 90 εκατομμύρια από αυτούς είναι ενεργά μέλη του Amazon Prime. Για να κατανοήσουμε καλύτερα τα παραπάνω ποσοστά, αρκεί να αναφέρουμε πως κάθε μήνα η Amazon συγκεντρώνει περίπου 2.7 δισεκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
#4 Για τους περισσότερους καταναλωτές, η Amazon είναι ο «νούμερο ένα» προορισμός αγορών, αφού περίπου το 66% του καταναλωτικού κοινού επισκέπτεται πρώτα την Amazon πριν αποφασίσει να προχωρήσει σε μία αγορά. Δεύτερο στην κατάταξη και με σημαντική διαφορά έρχεται το Walmart με ένα ποσοστό του 49% και τρίτο το Facebook με ένα ποσοστό της τάξης του 26%.
#5 Σύμφωνα με επίσημες καταγραφές, υπολογίζεται πως κάθε μέρα εισέρχονται στην Amazon περίπου 3.700 νέοι πωλητές, ενώ αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται συνολικά 2 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις εντός της πλατφόρμας. Αν θέλεις και εσύ να πραγματοποιήσεις αυτό το μεγάλο βήμα για την επιχείρησή σου, μπορούμε να σε βοηθήσουμε να κάνεις ένα δυναμικό και σίγουρο ξεκίνημα, δημιουργώντας μία σελίδα για το brand σoυ, η οποία θα είναι σαν μία ιστοσελίδα μέσα στην Amazon.
#6 Σε ένα προηγούμενο άρθρο είχαμε αναφέρει πως το επιχειρηματικό μοντέλο Amazon FBA (Fulfillment byAmazon) προσφέρει ένα σημαντικό προβάδισμα στους πωλητές. Αυτό αποδεικνύεται και μέσα από τα πρόσφατα στατιστικά, τα οποία αποκαλύπτουν πως περίπου το 89% των πωλητών που διαθέτουν μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις, δραστηριοποιούνται εντός της πλατφόρμας αξιοποιώντας το συγκεκριμένο μοντέλο.
#7 Περίπου 7.000 προϊόντα πωλούνται κάθε λεπτό που περνάει εντός της πλατφόρμας, ενώ ο αριθμός αφορά μόνο σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Από τον Σεπτέμβρη του 2020 μέχρι και τον Αύγουστο το 2021, υπολογίζεται πως οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις πούλησαν συνολικά σχεδόν 3.8 δισεκατομμύρια προϊόντα, δηλαδή διέθεταν 7.400 προϊόντα ανά λεπτό. Φυσικά, σε περιόδους μεγάλης κινητικότητας, όπως στη Black Friday και τα Χριστούγεννα, η πωλήσεις ξεπέρασαν τις 11.000 το λεπτό.
#8 Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, δεν μας προκαλεί έκπληξη που το 22% των συνολικών εσόδων την πλατφόρμας οφείλεται σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ενώ το 82% από αυτά αφορά σε third party sellers.
#9 Σύμφωνα με τους αριθμούς, η πιο δημοφιλής προϊοντική κατηγορία στην Amazon είναι τα είδη σπιτιού και κουζίνας, η οποία συγκεντρώνει πολλές μικρότερες υποκατηγορίες προϊόντων. Πιο αναλυτικά, το 32% των επιχειρήσεων αφορά σε είδη σπιτιού και κουζίνας, το 23% σε προϊόντα ομορφιάς και το 20% σε gaming και παιχνίδια εν γένει.
#10 Υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος της χρονιάς, περίπου 76.6 εκατομμύρια νοικοκυριά θα έχουν ενδώσει στα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει η εγγραφή τους στο Amazon Prime. Αυτό συνεπάγεται με μία άνοδο της τάξης του 15% μέσα στο 2022, αφού το προηγούμενο έτος ο αριθμός έφτανε περίπου τα 66.4 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες.
Αν υπάρχει κάτι που υπογραμμίζουν τα παραπάνω ποσοστά, αυτό είναι πως η πορεία της Amazon παραμένει και θα συνεχίσει να είναι ανοδική, ενώ αποτελεί ένα περιβάλλον που μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την κερδοφορία μίας επιχείρησης. Ακριβώς για αυτό, μην χάνεις χρόνο! Πραγματοποίησε σήμερα το επόμενο βήμα που θα αναδείξει το brand σου σε ένα ανταγωνιστικό και ψηφιακό περιβάλλον.
Leave a Reply