Όπως φαίνεται, η προσπάθεια της Amazon να διαφυλάξει το κύρος, την αξιοπιστία και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει, στο «χάος» του ψηφιακού κόσμου, αποδίδει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Έχοντας αναθέσει σε μία ειδική ομάδα 12.000 εργαζομένων από όλο τον κόσμο, να ελέγχει τακτικά περιπτώσεις απάτης ή κατάχρησης εντός της πλατφόρμας αλλά και εντός άλλων κοινωνικών δικτύων, όπως το Facebook, το TikTok και το Instagram, κατάφερε να εντοπίσει 10.000 ομάδες «σπείρες» που δραστηριοποιούνταν στο Facebook. Πλέον η κατάσταση έχει πάρει τη νομική οδό, καθώς η Amazon κατέθεσε μήνυση προς τους διαχειριστές των ομάδων, θέλοντας να προφυλάξει το κοινό που την εμπιστεύεται για τις αγορές του από παραπλανητικό περιεχόμενο.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, οι συγκεκριμένες ομάδες πραγματοποιούσαν μεθοδευμένα ψεύτικες αξιολογήσεις σε προϊόντα, ζητώντας για αντάλλαγμα χρήματα ή δωρεάν προϊόντα, ενώ σε αυτές τις ομάδες συγκαταλεγόταν και η «Amazon Product Meta», ένα group του Facebook, το οποίο απαριθμούσε 43.000 μέλη, μέχρι να το κατεβάσει η Meta. Πιο αναλυτικά, οι ομάδες είχαν δημιουργηθεί με σκοπό να προσλάβουν και να συντονίζουν άτομα, τα οποία ήταν πρόθυμα να δημοσιεύουν παραπλανητικές κριτικές σε αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα της Amazon, στις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ιαπωνία. Τα μέλη των ομάδων αναρτούσαν αγγελίες, ζητώντας ψεύτικες αξιολογήσεις για διάφορα προϊόντα, όπως στερεοφωνικά αυτοκινήτων και τρίποδα, ενώ οι κριτικές ήταν ειδικά σχεδιασμένες για να ενισχύουν τεχνητά τις αξιολογήσεις των προϊόντων και να είναι ακόμη πιο ελκυστικά στους καταναλωτές.
Αφού η Amazon κατέθεσε μήνυση, η νομική ομάδα που ανέλαβε την έρευνα, ανακάλυψε πως τα μέλη των ομάδων επικοινωνούσαν κωδικοποιημένα, προσπαθώντας να αποκρύψουν τη δραστηριότητα τους, ενώ αφαιρούσαν γράμματα ή τροποποιούσαν λέξεις «κλειδιά», οι οποίες θα οδηγούσαν στον εντοπισμό τους. Παρόλα αυτά, η αφοσιωμένη ομάδα της Amazon κατάφερε με τη βοήθεια ειδικών ερευνητών να τους «ξετρυπώσει» και πλέον έχει αφαιρέσει αρκετές από τις ψευδείς κριτικές που υπήρχαν στην πλατφόρμα.
Όπως τόνισε σε ανακοίνωσή του και ο vice president της υποστήριξης των συνεργατών της Amazon, Dharmesh Mehta, «οι ομάδες μας παρεμποδίζουν εκατομμύρια ύποπτες αξιολογήσεις πριν αυτές προλάβουν να γίνουν ορατές στους καταναλωτές. Η μήνυση που καταθέτουμε ενισχύει την προσπάθειά μας να αποκαλύψουμε τους δράστες που κινούνται παράνομα στα κοινωνικά δίκτυα και πρόκειται για μία προληπτική νομική κίνηση, η οποία αποβλέπει στην προστασία των πελατών μας από τους “κακούς ηθοποιούς” που κινούνται εντός της πλατφόρμας».
Κλείνοντας, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως από το 2020 η Amazon έχει αναφέρει περισσότερες από 10.000 ομάδες ψεύτικων ομάδων σε πλατφόρμες που ανήκουν στη Meta, ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που αποφασίζει να κινηθεί νομικά. Με αυτό τον τρόπο, δείχνει έμπρακτα πως η απόφασή της να προσθέσει τη δυνατότητα των προϊοντικών αξιολογήσεων -πίσω στο μακρινό 1995- στην πλατφόρμα, έγινε με σκοπό να βοηθήσει τους καταναλωτές να πραγματοποιούν πιο ενημερωμένες και συνειδητές αγορές.
Leave a Reply