Αν θέλει κάποιος να ενημερωθεί για τις κορυφαίες τάσεις σε κάθε τομέα, από την αρχιτεκτονική στο φαγητό και από την τεχνολογία στη μόδα, αρκεί να περάσει μία βόλτα από το TikTok. Η κοινωνική πλατφόρμα που προτιμάται από τους millennials και τη Gen Z, ιδρύθηκε το 2016 από την κινεζική εταιρεία ByteDance και σε ελάχιστο χρόνο έχει καταφέρει να συγκεντρώσει πάνω από 1 δις μηνιαίους ενεργούς χρήστες, γεγονός που εξηγεί την τεράστια αγοραστική δύναμη που έχει αποκτήσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Αυτή η επιτυχία δεν οφείλεται μόνο σε έναν πανίσχυρο αλγόριθμο, αλλά στο ότι δίνει τη δυνατότητα σε κάθε χρήστη, να επικοινωνήσει σε εκατομμύρια ανθρώπους μέσα από σύντομα βίντεο, την επιχείρηση, τα προϊόντα του ή απλώς, τα ενδιαφέροντα και την καθημερινότητά του. Υπάρχουν παραδείγματα προϊόντων περιποίησης, τροφίμων και όχι μόνο, τα οποία παρουσίασαν έλλειψη στα καταστήματα, αφού πρώτα έγιναν viral στο TikTok. Παραδείγματα όπως το Street Brew Coffee με τις περιζήτητες ποικιλίες καφέ, το Designs by Felicia πίσω από το οποίο κρύβεται μία πετυχημένη 23-χρονη επιχειρηματίας, το Vessi που κυριολεκτικά ξεπούλησε, δημιουργώντας ευρηματικά βίντεο, τα οποία παρουσίαζαν τα οφέλη των αδιάβροχων sneakersτου, είναι μόνο μερικά από τα success stories, που αποδεικνύουν τη δύναμη και την επιρροή του TikTok στο καταναλωτικό κοινό.
Δεν μας προκαλεί έκπληξη, λοιπόν, που η Amazon αποφάσισε να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα του TikTok και να τα ενσωματώσει στην πλατφόρμα της μέσω του Inspire, της λειτουργίας που θέλει να αναβαθμίσει την αγοραστική εμπειρία του κοινού, μέσω του mobile app της πλατφόρμας. Σύμφωνα με τον Oliver Messenger, διευθυντή αγορών της Amazon, στη Wall Street Journal, «με λίγα μόνο αγγίγματα, οι καταναλωτές θα μπορούν να ανακαλύψουν νέα προϊόντα ή να αντλήσουν έμπνευση για το τι να αγοράσουν, όλα προσαρμοσμένα στα ενδιαφέροντά τους, και στη συνέχεια να ψωνίσουν αυτά τα προϊόντα».
Κάπως έτσι, η Amazon ξεφεύγει από τις παραδοσιακές στατικές εικόνες και τις προϊοντικές περιγραφές, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές, όχι να αναζητήσουν αλλά να ανακαλύψουν νέα προϊόντα, μέσα από έναν ενιαίο, «ζωντανό» και προσωποποιημένο κατάλογο, ο οποίος ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά τους. Ουσιαστικά, μέσω του Inspire, οι υποψήφιοι αγοραστές θα γεμίζουν το καλάθι τους, επιλέγοντας προϊόντα από μία επιλεκτική ροή φωτογραφιών και βίντεο. Άλλωστε, όπως επεσήμανε και ο Oliver Messenger, «ένα περιεχόμενο που παρουσιάζει το προϊόν μέσα από βίντεο, γίνεται πιο εύκολα κατανοητό στους καταναλωτές», ενώ συμπλήρωσε πως έχουν γίνει πολλές δοκιμές σε αυτή τη λειτουργία ήδη από τον περασμένο Αύγουστο.
Η νέα λειτουργία Inspire θα είναι διαθέσιμη προσωρινά μόνο για πολίτες των ΗΠΑ και μόνο για όσους περιηγούνται μέσω της mobile εφαρμογής. To Inspire θα βρίσκεται στο navigation menυ, δηλαδή στο κάτω μέρος της οθόνης, ενώ θα απεικονίζεται από ένα λαμπάκι (μικρό λαμπτήρα). Για αρχή, οι χρήστες θα χρειαστεί να επιλέξουν ανάμεσα από 20 προϊοντικές κατηγορίες, όπως skin care, παιχνίδια, είδη κατοικίδιων, gaming, εκείνες που τους ενδιαφέρουν περισσότερο. Σε βάθος χρόνου, το περιεχόμενο που θα τους προτείνεται, θα είναι γίνεται όλο και πιο εξατομικευμένο, ανάλογα με τις αγορές ή τα interactions που πραγματοποιεί κάθε χρήστης.
Μέσα από μία συνεχή ροή βίντεο και εικόνων, οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν tap οποιαδήποτε στιγμή και να ανακαλύψουν περισσότερες πληροφορίες για τον προϊόν που τους κίνησε το ενδιαφέρον. Την ίδια στιγμή, στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης θα εμφανίζοντας μικρά pop up buttons, τα οποία θα παρακινούν τον καταναλωτή να επισκεφθεί τη σελίδα του προϊόντος, για να το αποκτήσει, να ενημερωθεί αναλυτικότερα για τα χαρακτηριστικά του ή απλώς, να προσθέσει το προϊόν στο καλάθι του.
Επίσης, όπως το Tiktok έχει τις δικές του λαμπερές προσωπικότητές, έτσι και η Amazon έχει επιστρατεύσει για το Inspire μία στρατιά από influencers, μεταξύ των οποίων είναι η lifestyle specialist Mae Badiyan και η blogger Practically Pursia, η οποία έχει πραγματοποιήσει αρκετά Amazon live στο παρελθόν. Η πρώτη, μάλιστα, όταν ρωτήθηκε για τη συνεργασία της με την Amazon, δήλωσε πως, «το κοινό μου θέλει ελκυστικά βίντεο, τα οποία θα του συστήνουν νέα προϊόντα. Είμαι ενθουσιασμένη που μπορώ να αξιοποιήσω το Inspire, για να αναδείξω τα αγαπημένα μου προϊόντα, διευκολύνοντας συγχρόνως το κοινό στις αγορές του».
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως αρκετές εταιρίες έχουν προσπαθήσει να κερδίσουν ένα κομμάτι από την «πίτα» του TikTok, όπως η Meta με το Meta Platforms και το Instagram με το Reels. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι η πρώτη φορά που η Amazon εμπνέεται από κάποιο κοινωνικό δίκτυο. Στο παρελθόν είχε δημιουργήσει μία πλατφόρμα με βίντεο παρόμοια με το YouTube, είχε επενδύσει στο Interesting Finds αντίστοιχό του Pinterest, καθώς και στο Amazon Spark του 2015, με το οποίο επιχείρησε να «αντιγράψει» το Instagram, αλλά διέκοψε τη λειτουργία του το 2019.
Leave a Reply