Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Amazon έχει αλλάξει δραστικά τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει να πραγματοποιούμε τις αγορές μας. Το ιδιοφυές και συγχρόνως τολμηρό εγχείρημα του Jeff Bezos να δημιουργήσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα για πωλήσεις βιβλίων, ήταν μόνο η αρχή, το πρώτο βήμα για τη δημιουργία του παγκόσμιου κολοσσού του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Από το 1996 που λειτούργησε επίσημα η Amazon, δηλαδή σε μία εποχή που έννοιες όπως το «ηλεκτρονικό εμπόριο» ήταν παντελώς άγνωστες, μέχρι και σήμερα, έχει καταφέρει να διαμορφώσει τις αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού σε παγκόσμιο επίπεδο. Άλλωστε, όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος ο Jeff Bezos στο παρελθόν, «ήξερα ότι αν αποτύγχανα δεν θα το μετάνιωνα, όπως και ήξερα ότι θα το μετάνιωνα αν δεν το δοκίμαζα».
Τι είναι αυτό, όμως, που έδωσε στην Amazon μία ηγετική θέση στον κλάδο της; Ποια είναι τα προνόμια που προσφέρει στους αγοραστές και την προτιμούν από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα, ακόμη και από τις επίσημες ιστοσελίδες των προϊόντων που αναζητούν; Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει μία λίστα με τέσσερα χαρακτηριστικά που απαντούν στα συγκεκριμένα ερωτήματα και εξηγούν για ποιο λόγο η Amazon έχει καταφέρει να είναι πρώτη εδώ και χρόνια στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
#1 Τα μοναδικά πλεονεκτήματα του Amazon Prime
Το βασικό ζητούμενο ενός καταναλωτή που επιλέγει να πραγματοποιήσει διαδικτυακά μία αγορά, είναι να μπορέσει να βρει το προϊόν που τον ενδιαφέρει σε προνομιακή τιμή και να το λάβει όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Και αυτές τις δύο παραμέτρους καλύπτει η Amazon μέσω του Amazon Prime, της υπηρεσίας που δεσμεύεται πως μέσα σε δύο ημέρες θα έχουμε το προϊόν που επιλέξαμε στη διάθεσή μας, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν θα επιβαρυνθούμε με το επιπλέον κόστος της αποστολής. Μάλιστα, όσον αφορά τις χώρες που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τις αποθήκες της Amazon, ο χρόνος παράδοσης είναι είναι ακόμη πιο σύντομος, δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να λάβει την παραγγελία του ακόμη και αυθημερόν.
#2 Μία πιο εύκολη και άμεση αγοραστική εμπειρίαΑκόμη και για έναν καταναλωτή που δεν έχει μεγάλη ευχέρεια με τα ψηφιακά μέσα και τις ηλεκτρονικές αγορές, η Amazon αποτελεί ένα εξαιρετικά προσβάσιμο και εύχρηστο περιβάλλον, το οποίο του προσφέρει μία άνετη και απολαυστική αγοραστική εμπειρία. Κι όμως, αρκούν μόλις λίγα αγγίγματα στην οθόνη του smartphone ή μερικά «κλικ», για να αποκτήσει ένας καταναλωτής πρόσβαση στο επιθυμητό προϊόν και να το παραγγείλει με συνοπτικές διαδικασίες, από την άνεση του προσωπικού του χώρου. Διότι το σημαντικότερο προτέρημα που προσφέρει η Amazon στους καταναλωτές, είναι το γεγονός πως σε έναν σύγχρονο τρόπο ζωής που τρέχει με άπιαστες «ταχύτητες», τους επιτρέπει να εξοικονομούν χρόνο και ενέργεια από τις αγορές τους, απολαμβάνοντας μία σύγχρονη εμπειρία online αγορών, ειδικά διαμορφωμένη για τις ανάγκες τους.
#3 Μία «πλούσια» γκάμα προϊοντικών κατηγοριών και προϊόντων
Μπορεί ο Jeff Bezos να ξεκίνησε το εγχείρημά του θέλοντας να πουλήσει βιβλία στο αναγνωστικό κοινό, όμως, ούτε που φανταζόταν πως μερικές δεκαετίες αργότερα, η πλατφόρμα του θα αποτελούσε το μεγαλύτερο «εμπορικό κέντρο» του ψηφιακού κόσμου, τον «νούμερο ένα» προορισμό για κάθε καταναλωτή. Οι προϊοντικές κατηγορίες που περιλαμβάνει η Amazon είναι αναρίθμητες, πόσω μάλλον τα διαθέσιμα προϊόντα, ενώ μέσα σε αυτά συγκαταλέγονται προϊόντα ένδυσης, υλικά κατασκευής, μαγειρικά σκεύη, είδη τεχνολογίας και γραφείου, τρόφιμα, διακοσμητικά και πολλά άλλα, ακόμη και πιο δυσεύρετα. Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, αν ένα προϊόν δεν υπάρχει στην Amazon, καλό θα ήταν να αναρωτηθούμε πού μπορούμε να το βρούμε και αν είναι όντως διαθέσιμο στην αγορά.
#4 Ελκυστικές προσφορές και εξαιρετικά προνομιακές τιμές
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει η Amazon στο καταναλωτικό κοινό, πέρα από τη μεγάλη γκάμα προϊόντων, είναι οι εκπτώσεις και οι προνομιακές τιμές, αφού τα περισσότερα από τα προϊόντα που πωλούνται στην Amazon έχουν μεγαλύτερο κόστος σε άλλες πλατφόρμες ή φυσικά καταστήματα. Η Amazon παρέχει στους καταναλωτές κουπόνια, μειωμένες τιμές και μοναδικές προσφορές, οι οποίες παρουσιάζονται στην ενότητα «Deals Of The Day at Amazon» ή άλλες, που έχουν πιο σύντομη διάρκεια και κρατούν μόνο μερικές ώρες. Επιπλέον, εντός της πλατφόρμας υπάρχει μία σελίδα που είναι συγκεντρωμένα όλα τα κουπόνια που μπορούν να αξιοποιήσουν οι πελάτες, καθώς και κάποιες ειδικές εκπτώσεις σε προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.
Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μερικοί από τους λόγους που όλο και περισσότερος κόσμος επιλέγει την Amazon για τις αγορές του. Χάρη στην άνεση που τους προσφέρει κατά τη διάρκεια της περιήγησής τους, τις προνομιακές τιμές και την ταχύτητα στον χρόνο παράδοσης, έχει μετατρέψει το online shopping σε μία απολαυστική εμπειρία για τους χρήστες της πλατφόρμας.
Leave a Reply