Ομολογουμένως, περίπου 8 στους 10 Έλληνες που έχουν πρόσβαση στο Internet αγοράζουν διαδικτυακά, από ρούχα και παπούτσια, μέχρι τρόφιμα για το σπίτι ή πακέτα ταξιδιών. Πώς όμως θα μπορούσαμε να κατηγοριοποιήσουμε αυτούς τους αγοραστές που ολοένα και αυξάνονται καθημερινά, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να αποκρυπτογραφήσουμε πώς αποφασίζουν τι θα αγοράσουν και από ποιο site;
Και τώρα θα αναρωτηθείτε πόσο σημαντικό είναι τελικά για την επιχείρησή μας, να κατηγοριοποιήσουμε τους τύπος των online αγοραστών; Κι όμως είναι, διότι η συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση αποτελεί μία από τις πιο προχωρημένες στρατηγικές για τις μηχανές αναζήτησης από κορυφαίους marketers, έτσι ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Και για εσάς, που θέλετε να γνωρίζετε ακόμη περισσότερα, ας κάνουμε την αρχή από το γεγονός ότι οι κατηγορίες καταναλωτών που κάνουν διαδικτυακές αγορές είναι έξι, ενώ υπάρχουν διάφορα κανάλια που χρησιμοποιούν για να βρουν αυτό που ψάχνουν.
Τα κανάλια για τις αγορές των online αγοραστών
Οι αγοραστές μπορούν να μάθουν για την επιχείρηση σας μέσα από μια ποικιλία καναλιών. Αυτά είναι μεταξύ άλλων τα εξής:
- Paid search
- Site λιανικής πωλήσεως
- Site για μάρκες
- Κινητά
- Κοινωνικά
- Τοπικά
- Τηλεόραση
- Print media
- Φίλοι και οικογένεια
- Brick-and-mortar stores
Αξίζει να αναφερθεί φυσικά, πως δεν υπάρχουν συγκεκριμένη σειρά μεταξύ των διαφορετικών καναλιών, μιας και οι καταναλωτές μπορούν να διαλέξουν μεταξύ αυτών των επιλογών -σχεδόν πάντα- με τυχαία σειρά.
Ποιοι είναι οι διαφορετικοί τύποι online αγοραστών
#1 Βασικοί ψηφιακοί καταναλωτές
Σχεδόν το ένα τρίτο (29%) των online αγοραστών είναι σε αυτό το γκρουπ, που κάνει online αγορές με μεγάλη άνεση, αξιοποιώντας και αναζητώντας site λιανικής και brand sites. Μάλιστα, οι συγκεκριμένοι τύποι αγοραστών, αγοράζουν με τον ίδιο τρόπο που αγόραζαν και οι καταναλωτές τις «παλιές καλές μέρες».
#2 Retail Scouts
Το δεύτερο group αποτελεί το 22% των αγοραστών. Αυτό το group κάνει πολύ γρήγορες αγορές (μέσο όρο τρία βήματα ανά αγορά). Προτιμούν site αναζήτησης και λιανικής πώλησης (όπως το Amazon ή το Walmart) αντί για μεγάλα site με μάρκες, και χρησιμοποιούν πιο συχνά κινητά και tablets, ακόμα και όταν βρίσκονται στο σπίτι. Μάλιστα, είναι και το πιο δεκτικό group για ψηφιακά κουπόνια.
#3 Brand Scouts
Το επόμενο group, είναι παρόμοιο σε μέγεθος με το προηγούμενο (20%). Παίρνουν επίσης γρήγορες αποφάσεις και βασίζονται πάρα πολύ σε paid search αλλά προτιμούν συγκεκριμένα brand sites αντί για site λιανικής (και γι’ αυτό είναι και πιο πιστοί). Οι συγκεκριμένοι βασίζονται πιο πολύ σε εφαρμογές και προνόμια όπως δωρεάν αποστολή και εγγυήσεις για επιστροφή χρημάτων -κάτι που πρέπει και εσείς να λαμβάνετε υπόψη όταν κάνετε paid search.
#4 Ψηφιακά τροφοδοτούμενη
Η τέταρτη κατηγορία αποτελεί το 16% των καταναλωτών. Αυτό το group δίνει μεγάλη αξία στη δικιά του άνεση και θα κάνει ό,τι μπορεί για να αποφύγει να πάει σε κάποιο μαγαζί. Είναι επίσης πολύ περισσότερο δεκτικοί στη διαφήμιση θεωρώντας τη πιο αξιόλογη από ότι άλλα groups.
#5 Υπολογιστικοί αγοραστές
Το πέμπτο group, θέλει αρκετό χρόνο για να κάνει μια αγορά (κατά μέσο όρο 14 βήματα). Δεν βιάζονται ποτέ και θα δούνε προσεκτικά όλες τις επιλογές τους για να πάρουν την καλύτερη προσφορά. Αγοραστές αυτού του group συνήθως βρίσκονται σε showrooms και εκθέσεις και θα χρησιμοποιήσουν τα κινητά τους για να συγκρίνουν τιμές όταν βρίσκονται κοντά σε μια αγορά. Αυτό το group έχει περισσότερες πιθανότητες να κάνει μια έρευνα και να ανταποκριθεί σε προσφορές που έχουν εκπτώσεις.
#6 Αιώνιοι αγοραστές
Το τελευταίο group είναι μία μικρή ομάδα που αποτελεί μόνο το 2% των αγοραστών και χρειάζονται ένα τεράστιο αριθμό βημάτων για να κάνουν μια αγορά. Πιο συγκεκριμένα, θα ψάξουν για την αγορά που θα κάνουν σε όσα ιντερνετικά κανάλια είναι ανθρωπίνως δυνατό αλλά χρησιμοποιούν τυπικά και paid search για να πλοηγηθούν από το ένα στο άλλο.
Όπως φαίνεται από τις παραπάνω κατηγορίες, το μόνο κοινό σημείο που μοιράζονται και οι έξι κατηγορίες των ψηφιακών καταναλωτών είναι το γεγονός ότι σε κάποια φάση της αγοράς τους θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν paid search. Για εσάς λοιπόν, που θέλετε να γνωρίζετε ακόμη περισσότερα για τους τύπους των online αγοραστών που επιλέγουν την επιχείρησή σας, αλλά και το πώς να τους προσεγγίσετε, αρκεί να συμβουλευτείτε τους ειδικούς μας συμβούλους.
Leave a Reply