Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Amazon είναι ένα εξαιρετικά επικερδές περιβάλλον για μία επιχείρηση, την ίδια στιγμή όμως, ο ανταγωνισμός κορυφώνεται και θέτει διαρκώς νέες προκλήσεις για τους πωλητές. Πλέον, δεν αρκεί κάποιος να έχει στη διάθεσή του ένα αξιόπιστο προϊόν και να ακολουθεί ένα δοκιμασμένο επιχειρηματικό μοντέλο, όπως το Amazon FBA, για να συγκεντρώσει περισσότερους υποψήφιους πελάτες στη σελίδα του. Χρειάζεται να γνωρίζει τις τεχνικές με τις οποίες θα ξεχωρίσει από το πλήθος και θα πείσει τους καταναλωτές να εμπιστευτούν το δικό του κατάστημα έναντι των ανταγωνιστών του.
Και όπως συμβαίνει στην παραδοσιακή αγορά ή καλύτερα σε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο, το ίδιο ισχύει περίπου και για ψηφιακή αγορά της Amazon: H βιτρίνα ενός καταστήματος είναι αυτή που δημιουργεί την πρώτη εντύπωση στους καταναλωτές, δηλαδή το storefront, σε όρους e-commerce. Ειδικότερα οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις που είναι λιγότερο γνωστές στο ευρύ κοινό αλλά διαθέτουν δική τους σελίδα στην Amazon, μπορούν να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει το storefront, ώστε να κάνουν ακόμη πιο προσωποποιημένη και αισθητή την παρουσία τους.
Ακριβώς για αυτό, παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει μία λίστα με συμβουλές που υπόσχονται πως θα αναδείξουν το storefront ενός brand store, μετατρέποντάς το σε ένα περιβάλλον που ενισχύει το branding μίας επιχείρησης, ενώ συγχρόνως, αποτελεί πόλο έλξης για πιθανούς αγοραστές.
#1 Απαντώντας στις ανάγκες του κοινού μέσω του storefront
Εκτός από τους υποψήφιους αγοραστές που επισκέπτονται την Amazon αποφασισμένοι να πραγματοποιήσουν μία αγορά, υπάρχει και μία δεύτερη κατηγορία καταναλωτών, εκείνοι που περιηγούνται στην πλατφόρμα, χωρίς να αναζητούν κάτι συγκεκριμένο. Και για να μπορέσει ένας πωλητής να κερδίσει έναν καταναλωτή, ο οποίος δεν είναι σίγουρος τι ζητά από τη σελίδα του, είναι σημαντικό να διαμορφώσει με τέτοιο τρόπο τον σχεδιασμό του storefront, ώστε να στοχεύει στο κατάλληλο κοινό και έπειτα, να το καθοδηγεί στα προϊόντα ή τις κατηγορίες που αφορούν στις ανάγκες του. Για παράδειγμα, μία σελίδα αθλητικών ειδών θα διευκόλυνε πολύ το κοινό της, χωρίζοντας τα προϊόντα που εμπορεύεται σύμφωνα με το σπορ, ενώ μία σελίδα ενός pet shop θα μπορούσε να τα ταξινομήσει τα προϊόντα σύμφωνα με τα είδη των ζώων ή και το μέγεθός τους. Σε κάθε περίπτωση, όσο καλύτερα έχει κατανοήσει ένας πωλητής τις ανάγκες των πελατών του, τόσο πιο εύκολο θα είναι να διαμορφώσει και ένα ελκυστικό αγοραστικό περιβάλλον για εκείνους.
#2 Ένα ομοιόμορφο storefront που συστήνει την επιχείρηση
Μία βιτρίνα δεν είναι μόνο ένας τρόπος για να αναδείξει μία επιχείρηση τα προϊόντα της, αλλά και ένα μέσο για να συστηθεί στους καταναλωτές, να πει τη δική της ιστορία. Διότι σε κάθε αγορά, η ιστορία, η κουλτούρα και η εξυπηρέτηση που προσφέρει μία επιχείρηση, είναι τα χαρακτηριστικά που σε βάθος χρόνου διαμορφώνουν μία ταυτότητα για το brand, καθώς και μία σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην επωνυμία και το κοινό της. Καλό θα ήταν, λοιπόν, το περιεχόμενο του storefront να εξυπηρετεί το κοινό, να εξηγεί σύντομα πώς και γιατί ξεκίνησε αυτή η επιχείρηση, τις διαφορές που την κάνουν να υπερτερεί από τους ανταγωνιστές της, ακόμη και να προωθεί κάποια πιο συγκεκριμένα, best seller ή καινούργια προϊόντα που αξίζουν την προσοχή. Φυσικά, αυτή η ιστορία, όπως και οι καταχωρήσεις των προϊόντων, μπορούν να πλαισιωθούν και να ενισχυθούν εικαστικά με σχετικά βίντεο και εικόνες, που θα συμπληρώνουν και θα συμβαδίζουν με την ταυτότητα της επιχείρησης. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία, άλλωστε, είναι να κυριαρχεί στο storefrontμία ομοιόμορφη αισθητική, η οποία δεν θα αποθαρρύνει το κοινό, αλλά θα το παρακινεί να περιηγηθεί περισσότερο στη σελίδα, αυξάνοντας την πιθανότητα μίας αγοράς.
#3 Αξιοποιώντας τις χρήσιμες πληροφορίες του Brand Analytics
Οι πωλητές που έχουν ήδη δημιουργήσει μία σελίδα για το brand τους, έχουν τη δυνατότητα μέσω του BrandAnalytics, το οποίο παρέχεται δωρεάν σε όσους έχουν το δικό τους brand store, να παρακολουθούν την πορεία του storefront, το ενδιαφέρον και την κίνηση που παρουσιάζει, από τη στιγμή που αυτό θα κατοχυρωθεί. Μάλιστα, η συγκεκριμένη υπηρεσία βρίσκεται στο Seller Central και παρέχει πληροφορίες που είναι ιδιαίτερα χρήσιμες σε κάθε πωλητή, όπως δεδομένα που αφορούν στα κορυφαία key words για κάθε κατηγορία, τους όρους αναζήτησης που επιλέγουν συχνότερα οι καταναλωτές ή οι ανταγωνιστές του. Αξιοποιώντας όλες αυτές τις πληροφορίες, ένας πωλητής γνωρίζει καλύτερα πώς να κινηθεί στη συνέχεια, τι αλλαγές χρειάζεται να κάνει για να διαμορφώσει ένα εύστοχο περιεχόμενο, το οποίο θα αναδείξει τη σελίδα και τα προϊόντα του στη μηχανή αναζήτησης. Σε κάθε περίπτωση, μέσα από τα online courses που έχουμε ετοιμάσει, κάθε πωλητής μπορεί να μάθει αναλυτικά τα βήματα που αξίζει να ακολουθήσει, για να ενισχύσει τον branding της σελίδας του.
Μία προσεγμένη ψηφιακή παρουσία στην Amazon είναι μία κίνηση για να μπορέσει ένα πωλητής να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές και διαμορφώνοντας ένα εύχρηστο περιβάλλον, που θα ανταποκτίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες των καταναλωτών και θα κινεί το ενδιαφέρον τους, είναι βέβαιο πως θα φέρει και τα ανάλογα έσοδα στην επιχείρηση.
Leave a Reply