Διανύουμε το δεύτερο εξάμηνο του 2022, οπότε είναι η κατάλληλη στιγμή να κοιτάξουμε πίσω και έπειτα, να κάνουμε μερικές προβλέψεις για την πορεία που θα ακολουθήσει η Amazon, μέχρι το τέλος του έτους. Τα τελευταία δύο χρόνια, τα πράγματα εξελίσσονται εξαιρετικά καλά για τον παγκόσμιο κολοσσό, ο οποίος αναπτύσσεται πλέον και σε άλλους τομείς, όπως η ψυχαγωγία μέσω του Amazon Prime. Μέσα στο 2020, τα ετήσια κέρδη της Amazon παρουσίασαν αύξηση 42% σε σχέση με το 2019, ενώ το 2021 έκλεισε με μία άνοδο 20%, δηλαδή με 469.8 δισεκατομμύρια.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, είναι εύκολο να καταλάβουμε πως η κυριαρχία της Amazon, είναι αυτή που επιβάλλει τις τάσεις που προκύπτουν στην αγορά. Είναι εκείνη που έχει το μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας», ανοίγει τον δρόμο και θέτει τους «κανόνες», τόσο για τους πωλητές, όσο και για τις συνήθειες του καταναλωτικού κοινού. Είναι σημαντικό, λοιπόν, ένας πωλητής να προλαβαίνει τις εξελίξεις, ώστε να αξιοποιεί έγκαιρα και όσο το δυνατό καλύτερα, τα πλεονεκτήματα που του προσφέρει η παρουσία του σε ένα τόσο ανταγωνιστικό και επικερδές περιβάλλον.
Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει μερικά σημεία που αξίζουν την προσοχή των πωλητών, καθώς αποκαλύπτουν πώς θα κινηθούν τα πράγματα για τον κόσμο της Amazon μέχρι το τέλος του 2022.
Διευρύνοντας τα πλεονεκτήματα του Brand Registry για τους πωλητές
Σύμφωνα με έρευνες, όλο και περισσότεροι πωλητές επιλέγουν να δημιουργήσουν μία σελίδα για το brandτους εντός της Amazon, δηλαδή μία ιστοσελίδα μέσα στην ίδια την πλατφόρμα, η οποία κατοχυρώνει και την επωνυμία του brand στο μητρώο της πλατφόρμας. Αυτό συμβαίνει διότι το brand registry είναι ένας αξιόπιστος τρόπος να προστατευτούν οι πωλητές των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων από τους… αεροπειρατές του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου, να διασφαλίσουν τις προϊοντικές καταχωρήσεις τους και να μπορούν να αναφέρουν τους παραβάτες. Ωστόσο, η Amazon σκοπεύει να διευρύνει τις δυνατότητες του Brand Registry για τους πωλητές, δίνοντας την ευκαιρία στα εγγεγραμμένα brand να αναβαθμίσουν το διαφημιστικό τους περιεχόμενο και να επιτρέπουν μόνο σε άλλους εγγεγραμμένους πωλητές να έχουν πρόσβαση στη σελίδα τους, σε μία προσπάθεια να διαφυλάξουν τις τιμές από τους «black hat» ανταγωνιστές.
Η αγορά σε είδη σούπερ μάρκετ είναι η κορυφαία προϊοντική κατηγορία
Όπως όλα δείχνουν, οι ηλεκτρονικές αγορές ειδών πρώτης ανάγκης, όπως τρόφιμα και ποτά, είναι μία συνήθεια που θα συνεχίσει να μας ακολουθεί και μετά την πανδημία, αφού η επέκταση των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ και των παντοπωλείων είναι μεταξύ των κορυφαίων τάσεων του ecommerce για το 2022. Αυτό φαίνεται και από την υπόσχεση που δίνει η Amazon στους χρήστες του Amazon Prime, πως μπορούν έχουν μέσα σε δύο ώρες τα ψώνια του σούπερ μάρκετ στην πόρτα του σπιτιού τους. Μιλώντας με αριθμούς, υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος της χρονιάς, οι αγορές σε είδη σούπερ μάρκετ θα αυξηθούν στην Amazonκατά 12,9% και θα αντιστοιχούν στο 23,8% από τις συνολικές πωλήσεις που πραγματοποιούνται παγκόσμια μέσω διαδικτύου στη συγκεκριμένη κατηγορία. Αυτό φέρνει την Amazon σε δεύτερη θέση, αφού την ξεπερνάει το Walmart με πωλήσεις που φτάνουν το 25%.
Κερδίζοντας «έδαφος» σε όλο τον κόσμο μέσω του μοντέλου Amazon FBA
Η Amazon διαθέτει το τέταρτο μεγαλύτερο δίκτυο μεταφορών στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Global Research της Bank of America, έναν στόλο που περιλαμβάνει φορτηγά, boening και πολύ σύντομα, drones. Η συνεχής ανάπτυξη του δικτύου της, το άνοιγμα νέων μονάδων σε χώρες όπως το Βέλγιο μέσα στον ερχόμενο Σεπτέμβρη, αποδεικνύουν πως η πλατφόρμα βασίζεται στους πωλητές και μέσα από αυτούς μπορεί και κερδίζει «έδαφος» από άκρη σε άκρη. Ακριβώς επειδή το 89% των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Amazon χρησιμοποιεί την υπηρεσία Amazon FBA (Fulfillment by Amazon), έχει προκύψει η ανάγκη για μεγαλύτερες εγκαταστάσεις, κέντρα διαλογής και συσκευασίας, καθώς και σημεία λήψης προϊόντων, σε όλο τον κόσμο, ώστε να μπορεί η πλατφόρμα να ανταποκρίνεται στις όλο και πιο αυξημένες προσδοκίες των καταναλωτών, να ενισχύσει την αξία και να διατηρήσει την υπεροχή της επωνυμίας της.
Το μόνο σίγουρο είναι πως όσοι απασχολούνται επιχειρηματικά μέσω της Amazon, μέσα στους επόμενους μήνες έχουν να περιμένουν πολλές και σημαντικές εξελίξεις, οι οποίες θα τους δώσουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και την παρουσία τους εντός της πλατφόρμας. Άλλωστε, η παντοδυναμία του παγκόσμιου κολοσσού του λιανεμπορίου έχει πολλά να προσφέρει σε όποιον ξέρει να «παίζει» έξυπνα με τους κανόνες που ορίζει ο κόσμος του ecommerce.
Leave a Reply